•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2018

Av Michael - 7 oktober 2018 00:24



Vi har fått gjort massor och det

får jag lida för inatt tyvärr.

 

 

Har packat, plockat, rensat, fyllt på

och ändå är vi inte ens i närheten av slutet.

Blir mer och mer roligare för varje gång men samtidigt

känner vi pressen.

 

 

Hur lång tid har vi på oss?

Hur länge orkar dom vänta?

Hur länge orkar vi själva?

 

 

Straffet som driver mig galen nu är smärtorna

i fötterna, ryggen, nacken och jag vill inte be min hustru att massera för jag vet hon har minst lika ont och jag kan inte lindra hennes värk.

 

 

Så nu har jag legat klarvaken med 

smärtor och gick upp istället så här sitter jag nu...

Spelar, läser Aftonbladet och i eländet njuter jag av att vi först och främst fick detta erbjudande och att FBK slog serieledande Linköping hemma med 3 - o...

 

 

Kommer troligen inte i säng på ett tag

så jag tumlar runt en stund innan jag ska försöka

krypa ner igen och SOVA...

 

 

 

Av Michael - 5 oktober 2018 12:59



Hade jag och min hustru sett ut så här

så kan jag förstå att man blir alarmerad och ringer runt samt filmar OSS för att vi verkar vara "skumma typer" som snokar runt.



I själva verket var vi 2 osäkra personer som inte visste vilket hus vi skulle stanna vid för att hämta ett släp som skulle frakta 2 sängar åt en god vän. Var lite störande att veta i efterhand att vi hade filmats och det första som slog mig var att nu ligger vi ute på Facebook...



Efterlysta som simpla kriminella typer. Det gnagde i mig och man ville ringa på efter att vi lämnat åter släpet och säga vi har återlämnat släp så om de ville ta nya foton så gick det bra.

 

 

Överdramatiserar en aning kanske men det kändes så just då och lite idag med så nu har jag fått det ur systemet och ska hämta vinylskivor och skyltdockor som vi ska försöka kränga... Känner oss båda som 2 barn i en leksaksaffär.

 

 

Hörs av...

  



Av Michael - 4 oktober 2018 10:58




Eller fel var kanske FEL

ordval. Hustrun vaknade som vanligt och började

gå genom telefonen som vi oftast gör varje morgon.

Läser på Facebook och sen va det kört.

 

 

Kändes som hon hade rökat på svamp

för det gick inte att hejda henne. Skrattade oavbrutet

och jag tror banne mig hon skratta i duschen med.

 

 

Tror hon uppfann en ny tecknad serie med.

Man hade nog behövt vara med för att förstå men jag ska berätta så gott jag kan så ni hänger med.

 

 

Hon har precis duschat, tagit på sig klänning.

Nu kommer det roliga, hon har tagit på sig engångshandskar, vintersockar OCH mina 46:or till foppatofflor.

 

- Vill inte gå in barfota till "pissen & skiten" sa hon.

Sen börjades det att spinnas loss alla möjliga scenarier och ordväxlingar med just det hon sagt.

 

 

Jisses det är livat på landet idag.

Hon spinner runt som en fidget spinner och jag diskar, lagar till en stor men nyttig frukost....

 

 

Vad kan gå fel idag ??

That´s my girl...

 

 

 

Av Michael - 3 oktober 2018 17:03



Går inte alltid via diamanter...

Missförstå mig inte för Isabell älskar "bling-bling"

men vägen via hennes hjärta är magen och ögonen.

 

 

Har jag lagat mat som förför hennes mage

och blickar har jag lyckats. Idag har jag lagat till

en köttfärslimpa och köpt en jättefin bukett blommor.

 

 

Hon gjorde ett test på Facebook och där visade sig

att lilla JAG en "Bad Boy" (ironisk) från Poppelvägen är en tiopoängare... (STRÄCKER PÅ MIG) Känns så stärkande att kunna glädja något så enormt med vad jag anser vara så lite. Att se henne skina upp vid middagsbordet sen säga sina bevingade ord "GOTT" ja då är dagen gjord....

 

 

PUSS PÅ DU 

Av Michael - 3 oktober 2018 09:35



Att inte kunna passa tider.

- Kan jag komma halv 9 eller 9 ?

- 9 Går bra...

Nu är klockan 09:40 och inte röken av människan.

Såna saker kan göra mig skenheligt irriterad. (I-Lands problem)



Gårdagen var ett enda töcken men jag var feberfri och det var ett plus i boken. Även idag är jag lite fri från värken i ryggen men dagen är inte slut enligt

"Domedags profeten" (jag själv)

 

 

Men frun har gjort sig kaffe så hon

är nog snart på gång. Klockan 11 ska nästa besökare

komma sen ska vi själva göra ett besök klockan 12.

 

 

Lika bra att starta sina dagliga rutiner

så nu är det dags att kolla socker och stoppa i sig piller och insulin före frukosten. 


Av Michael - 2 oktober 2018 12:49



Som jag rasat ihop.

Kroppen har sagt sitt och ryggen vill inte

mera. Igår var jag liggandes med värk och nästan 39 i feber. Idag har jag ingen feber men har dock en ryggkorsett så jag kan klara av vardagen.

 

 

Har inga lösningar längre så hur jag ska

få ryggen bättre är och förblir en gåta.

Tur att vädret är uselt (idag igen) för då slipper

jag bråka med hjärnan om vad som måste göras.

 

 

Får helt enkelt försöka läka ihop

så gott det går sen göra saker annorlunda eftersom

ryggen varken kan eller vill samma som min hjärna.

Att gå dagligen med värk som om jag fått kraftiga njurslag är vidrigt. Som tur är finns det ljusglimtar...

 

 

MIN HUSTRU 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards