•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 12 november 2018

Av Michael - 12 november 2018 14:03



Kommer låta henne eller någon annan

välja ett ämne jag ska förmedla så vi får se vad hon säger.

 

- JUL... (otippat va)

- Skriv något positivt, skriv om nya traditioner och inget sorgset.

 

 

Bästa Julminnet:

 

Hemma hos mormor & morfar i Brålanda.

Kan tänka mig att det är i slutet av 70-talet.

Hela släkten är samlad och DÅ var den stor. Var troligen runt 15-20 personer och maten flödade på borden. Alla var glada i mat, alkohol och julglädje.

 

 

Bara paketöppningen tog en evighet med så många barn.

Tror bara vi kusiner var runt 10 stycken. Det var en gemensamhet som idag inte finns längre. Inte i våran släkt utan numera träffas man vid begravningar.

Men som tur är har man sina minnen kvar......

 

 

Skapa nya traditioner:

 

Ja med min fru lär jag nog få anpassa mig mer och mer.

Får ge efter för massa saker jag förr vägrade tumma på.

Hör INTE till vanligheten att jag ser julfilm 11:e November så kanske så vaknar julkänslorna till liv.

 

 

Hon har redan börjat att pynta i tvättstugan med tomtar

och ljusstake med ursäkten att det är enda platsen jag sällan brukar vara (vad menar hon med det?)

Hon tog hundarna på promenad förut och då passade jag på att plantera minigranarna vid entrén.

 

 

Är sugen på att göra pepparkakshus, leta julgran till utsidan men först ska Isabell gräva ner fästet till granen innan den kan sättas på sin plats.

 

 

Positivt om julen:

 

Älskar att pynta, älskar se ljuset av stjärnor och

ljusstakar som lyser upp i mörkret. Har det sen blåst upp snö mot husen blir stämningen högre. Musiken, maten, klä granen är också ögonblick som ger gåshud nästan mer än paketen. Sen tiden innan så slår man in paket, steker köttbullar, gör skinkan, godis...

 

 

Berätta vad du gillar med Julen...

Väntar med spänning på svar.

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards