•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 21 november 2018

Av Michael - 21 november 2018 20:32




Erkänner att meka med bilar har ALDRIG

varit min grej. Avundas dock de som kan och lever för

det passionerat. Man fick alltid höra förr att

"Du som jobbat på SAAB så många år" borde kunna fixa?

 

 

Att ha gjort 17 år på monteringslinan är ingen merit vare 

sig i jobbkretsar eller i verkstadsindustrin tro mig.

Imorgon ska jag ge mig på mitt första försök att laga våran Volvo.

 

 

Fick en Youtube video skickad till mig på messenger

från vår "bildoktor-walls-vägassistans" om hur man första ska byta kylvätsketempgivare och sen termostaten. Frågade "HAN" där borta om han kunde assistera mig vid denna delikata operation om det skulle skita sig och fick svaret...

- Kan inte gå fel!

 

 

Jo tjenare...

Han känner inte mig det hör jag. (hahahaha)

Jag bara hoppas på det bästa för vi måste lämna lånebilen imorgon

och fixar jag inte felet blir vi strandade hela helgen tyvärr.

 

 

Försöker nu att agera bilförsäljare och göra

oss av med det gamla Lejonet som står ute på gårdsplanen.

Fick en på kroken men han ville nog inte nappa på förslaget så den får nog kanske säljas som en reservdelsbil så vi blir av med den bara.

 

 

Håll tummarna infär morgondagen snälla :)

 

 

Får sätta upp en skylt imorgon om allt går bra!

(ironisk)

 

 

Av Michael - 21 november 2018 15:07



Ledsen: För att någon som stått mig nära 

har insjuknat.

 

Arg: För att jag p.g.a medciner inte kan visa hur mycket

dennes bortgång gör mig tom inuti.

 

Förkrossad: För jag inte vill acceptera bortgången!

 

 

När beskedet kom släcktes ljuset inom mig. Har funderat ofta på

hur jag skulle reagera OM/NÄR det skulle ske. NU vet jag...

Kröp ihop i fosterställning men hur ledsen jag än blev fick jag inte fram tårarna.

 

 

Sov väldigt oroligt inatt som säkert flera andra.

Vaknade inte det minsta utvilad och det kändes hur mycket du saknas mig. Väljer att minnas allt det roliga vi haft och vill därför inte se din sjuka sida...

 

 

Det är en sorgens tid...

Även Isabell känner till och minns dig mycket väl.

Du kommer lämna ett stort tomrum i våra liv och jag kommer tända ljus även för dig...

 

 

VILA I FRID !

 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards