•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2018

Av Michael - 8 december 2018 21:31



Kommer ske...

 

 

Från och med Måndag ska jag göra i ordning

alla mina projekt. Om jag så ska stupa eller frysa fast

så ska jag få slut på allt gnällande.

 

 

Kan inte sitta dag ut och dag in gnällandes att

jag inte kan göra något för att förbättra vår ekonomiska

situation. Jag KAN göra saker om jag bara inser mina begränsningar.

 

 

Nu måste förändringar ske !!!

Jag ska börja smått och sätta ett mål och sen

försöka leva upp till det min hustru vill.

Man kan inte kämpa ensam i ett förhållande och som det är just nu

så drar hon det tyngsta lasset av oss alla.

 

 

Hoppas jag kan införliva detta 

och se till att denna julen blir en bättre 

än den förra.

 

 

   

 

 

 

Av Michael - 8 december 2018 17:50




Ingen vidare dag idag.

Avslutade gårdagen med hemska ryggsmärtor

och startade dagen med värre värk än igår.

 

 

Mest legat stilla i soffan fram tills middagsdags

då fixade jag till pasta och köttfärssås.

 

 

Har försökt bearbeta varför inget går att sälja 

längre, ingen vill ha varken tomtar eller kläder.

Firar man inte Lucia längre eller är våra priser för höga?

 

 

Ett av dagens glädjemoment är Färjestads seger över

Linköping. Fint att säkra serieledningen innan uppehållet

för landslagsspel.

 

 

Snart dags för en film tror jag.

Imorgon ska vi åka och fira min fantastiska dotter.

Hon fyller HELA 23 år så vi ska bjuda på tårta och presenter.

 

 

 

 

 

Av Michael - 7 december 2018 20:35




Precis...

 

 

Varför inte sätta igång och baka.

Jag är en aning rastlös så eftersom foten är svullen

och jag har en fantastisk fru som gick ut och hämtade ingredienserna till "bakningen" blev det riktigt bra.

 

 

Tog ungefär 30-45 minuter och nu är det klart.

Kastade ut mästerverket på framsidan. Frun skrattade åt den men

ansåg den var mer passande på utsidan än inne.

 

 

Hon är verkligen fantastisk denna kvinna.

Hon ställer upp på mina galna upptåg och ibland finner hon

på egna saker och det gör att vi passar så bra ihop.

"Lika barn leka bäst" sägs det och stämmer in så bra.

 

 

Så nu undrar jag...

Vad tycker ni om bakverket?

 

 

 

 

Av Michael - 7 december 2018 14:15

 


Innan vi skulle handla upptäcker

vi båda små tomtespår på golvet.

Inser att foten blöder (IGEN) men har inte tid

att fixa så fick åka till Willys först sen hem

och duscha innan jag gjorde omplåstring.

 

 

Febern som jag haft då och då

kunde med all säkerhet vara p.g.a foten

och inte för att jag sprang ute i shorts...

 

 

Hoppas kunna kurera detta så 

kanske såret läker fortare. Lite surt

att ha ett litet sår som skapar så mycket problem.

Foten svullen. vristen svullen & en del av vaden med

så nu håler vi tummarna...

 

 

 

Av Michael - 7 december 2018 10:04




Dom enda orden som sätter sig

på näthinnan i brevet är "välkända bakterier"

 

 

Jag som trodde jag mådde okay får nu 

i 2 veckor brassa på med 1g Flukloxacillin 1x3 lagom till jul.

Ortopedläkaren som senast undersökte mig hade tagit

odlingsprover på min stortå och även om de var bra så var svaret mindre önskvärt.

 

 

- Deppa inte ihop nu...

 

 

Sa frun efter hon läst, borde jag inte göra men en liten 

svart "djävul" sitter på andra sidan och sticker eldgaffeln i sidan på mig och viskar HA, där fick du...

 

 

Minsta lilla motgång och allt blir nattsvart

i min skalle. Mer utgifter, mer mediciner, mer oro byggs upp

hela tiden och som oftast hamnar jag på en mörk plats.

 

 

Får försöka kravla mig upp ur hålet

och göra lite annat som får mig på andra tankar en stund.

Vet inte vad men det ska väl lösa sig. Annars har jag Netflix eller HBO Nordic att förlita mig på....

 

 

Återkommer troligen fler ggr under dagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 6 december 2018 13:02




Innan frun skulle jobba

tog vi en biltur runt omkring och när vi fann en plats

som verkade trevlig så var det naturligtvis fel.

 

 

Ingen kamera med mig, ingen mobil heller så varför inte

stå öga mot öga med älgko och kalv på 30 meters avstånd.

Vi fick vända bilen och trodde de skulle vara borta men dom stod där så stilla och kon kollade in varje rörelse vi gjorde.

 

 

Så älg, mossa & bergatrollet fick

vi uppleva idag.

 

  Ingen vacker syn men säg det troll som är vacker. Vi hade en kul stund och sen hem och samla ihop sig. Fick med oss lite mossa och grönklädda pinnar som jag pyntat utsidan med. Börjar närma mig slutet på sorgens resa. Igår var ingen munter dag. 

 

 

Hade hellre firat mamma med tårta och paket

istället för ett gravljus i mörkret. Men allt har sin tid och jag kan och får endast leva med minnen.Du är älskad Mamma och aldrig glömd.

 

 

Tillbaka till nutid.

Snart laga till middag innan hockeymatchen.

FÄRJESTAD vs LULEÅ...

 

På menyn står: Hemlagat mos och stekt strömming.

Av Michael - 5 december 2018 20:32

 


Brukar du drömma?

Kommer du ihåg dina drömmar?

Minns inte om jag drömmer eller om jag skulle

så minns jag sällan vad det var.

 

 

Däremot minns jag min frus drömmar.

Som inatt, jag hade en usel natt där jag somnade

i ren tvång någon gång mellan 05.30-06

 

 

Min fru börjar med ljudliga snarkningar

som man lätt puttar bort oftast men då fortsätter hon

med ljud liknande en val som tömmer blåshålet vid ytan.

Och inatt fortsatte hon med ljud som jag mest kan

likna med en blandning av smygpunka & satansverser.

 

 

Ja ni vet som filmen Excorsisten fast 

med viskningar.

Jag frågar nyfiket:

 

- Va säger du?

- Han får inte ta henne.

- Vem?

- Farbrorn...

- Vilken farbror?

- Vem ska han ta och vart?

- Han får inte ta henne till Jerusalem...

- VEM får inte ta henne?

 

Nu börjar hon bli irriterad!

 

- SPÖKET såklart, han får inte ta tjejen till Jerusalem...

 

 

Jag väcker henne (tror jag) vi samtalar om drömmen.

Hon skrattar och tycker drömmen var hemsk och vi gör ett gemensamt försök att somna tillsammans.

 

 

Idag på morgonen efter hon fått iväg sin son

till skolan frågar jag om varför hon drömde, vad hon drömde om

och hennes min när jag lägger fram all fakta är

som en fågelholk.....

 

 

Hon minns ingenting!

Jag som trodde hon var vaken igår

började nästan tro på andar...

Lite kusligt var det.

 

 

Råkat ut för samma sak?

 

 

 



Av Michael - 4 december 2018 21:25



Nu ha vi dansat i det gröna....

 

 

Ska kunna passa både vid dans runt granen 

eller midsommarstången sägs det.

Ja ska detta vädret fortsätta kommer julen bli grön igen.

 

 

Varit mildare väder idag men visst ska det vara 

snö nu eller?

 

 

Var skönt det inte snöade nu som det tydligen gör 

i stockholm. Kommer snart skrika KAOS där för mer

än 5cm klarar dom inte av förrän bandvagnarna rullar in... ;)

 

 

Vi (frun) tog beslutet nu

ikväll att imorgon ska vi leta efter gran.

Det var helt enkelt INTE en diskussion att säga emot

utan det blir bara att följa med och se till att den blir

värd besväret att ställa på sin plats.

 

 

Så imorgon kväll får ni se vår

"Disney" gran lysa upp i mörkret. Hoppas hon tagit ett

riktigt beslut, ähh jag får skulden för det med gissar jag.

Men jag tar den smällen....

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards