•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2018

Av Michael - 4 december 2018 15:07

 

Ja hur ska man göra?

För oss som ska ha en riktig gran inomhus

och jag som vill ha in en nu.

Hur får man den att överleva tills julafton.

 

 

Ja hur får man den att INTE barra

förrän den ska kastas ut 20:a Knut?

 

 

Ser fler och fler som tar in och klär sina

granar redan nu och för egen del vill jag vara

säker så man slipper hugga en på Julaftonsmorgon typ

som i en ren panik...

 

 

Har ni några kurer, tips eller råd

hur man ska kunna få sin gran att orka leva inne?

Önskar jag kunde frågat våra gamla grannar

som jag minns hade sin gran inne till slutet av Februari

ja t.o.m början på Mars med nya skott

och faktiskt små kottar i sin gran....

 

 

Frågar jag frun så åker hon och hämtar en direkt

för hon ogillar mörkret som sluter sig över oss

redan klockan 15 på eftermiddan.

 

 

Så nu önskar jag tips.

Ska vi eller inte?

Av Michael - 4 december 2018 12:13




När katten är borta dansar

råttorna på bordet sägs det...

 

 

Ja det är nästan så här med.

Fast här är det 2 sjövilda kattungar som går

lös på allt som inte sitter fast.

 

 

För att få ha något ifred måste jag

aktivera dom så jag har gjort en boll av aluminiumfolie

som nu "Ragge" springer runt med.

 

 

Hustrun har åkt och jobbat och här sitter

jag helt ensam och ska försöka samla ihop mig 

för att finna en mening med livet. Imorgon är mammas 72:a Födelsedag och jag får tända ett ljus och inse att hon inte finns med mig längre.

 

 

Den 9:e November 2013 försvann hon.

Gick ut tidigt lördag morgon för att hämta in

morgontidningen och troligen fick en hjärtattack

och föll ihop vid brevlådan....

 

 

Envis som hon var ville hon inte åka

in på Måndagen samma vecka och hade hon gjort det skulle

jag kanske kunnat förlika mig med att hon gått bort och att jag kanske haft en chans att få säga farväl.

 

 

Paus...

 

 

   

 

Av Michael - 3 december 2018 20:27



Många frågor som jag ställer

mig själv just nu...

 

Hinner jag få tillbaka julstämningen innan julafton?

Hinner vi köpa julklapparna?

Kommer dom uppskattas?

Vad ska jag köpa till min fru?

Vad köper man till 3 Grinchar som hellre vill ha pengar?

 

 

Skulle kunna spalta upp frågor fram tills Julafton

och kanske kunna ge svar på hälften. Kanske har mina oändligt långa tankebanor med väder att göra? Vissa stunder känns allt hopplöst sen vänder det en liten stund och det blir ljusare trots mörker ute.

 

 

Jaja, nu får det bli sängen...

Kanske orkar med en film innan jag slår ihop gluggarna efter 3-4 timmars sömn inatt.

 

 

Sov Gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 2 december 2018 19:16



Tyckte frun med en tung suck.

Men för oss 2 som är utbrända och mår sådär

mellan dagarna så kanske man behöver helga en vilodag som denna.

 

 

Det räckte för oss att handla, hämta ett bord, prata med goda grannarna och slutligen hämta mossa för att man sen rent psykiskt är utmattad efter middagen.

 

 

Hustrun handlade våra mediciner och jag adventsfika.

En perfekt fördelning tills vi kom hem och frun lagade vår middag. Jag gjorde ordning adventsljusstaken som sen tändes efter maten.

 

 

En film avverkad så nu ska vi se nästa.

Inga julfilmer märkligt nog men det finns massa tid för det

så jag sparar det bästa till sist....

 

 

Ha en underbar advent!

 

 

 

  Längtar efter snön....

Av Michael - 1 december 2018 17:05

 


Ja ikväll skall giganterna drabbas samman.

Hoppas verkligen att Skansen IF åker på stryk.

Tvekar lite med det publiktryck som dom ändå har och att det är

slutsålt i arenan.

 

 

Som oftast blir det tuffa matcher mellan lagen så det

får gärna ske idag med fast med seger i VÅR favur.

 

 

Har under hela dagen annars funderat på

olika saker att göra här hemma att jag fullständigt glömt av att

pynta vår adventsstake. Mest av allt har jag glömt att skaffa mossa som ska vara i den. (skäms)

 

 

Får se om det hinns med imorgon för annars kan

man inte fira advent eller hur?

Ska även försöka hinna med att göra en julgrupp till vår

hyresvärd så dom kan få lite dofter och färger i huset.

 

 

MÅSTE även hinna med att göra 2 stycken

luvtomtar som ska pryda vår framsida så det ser jag faktiskt 

fram emot att tillverka. Lättare att göra saker till sig själv än till andra som man måste försöka sälja....

 

 

Men nu önskar jag er en mysig kväll.

Hockey på agendan sen en film eller 2 innan man sluter

det små trötta blåa.

 

 

 

Av Michael - 1 december 2018 14:34




Månaden som jag upplever med skräckblandad

förtjusning och den startade inte bra.

Av olika skäl så har denna månad blivit en fasa för mig personligen ärligt talat. Mammas födelsedag, pappas födelsedag, min dotters födelsedag mellan dessa 2 sen kommer julen.

 

 

Kan endast glädjas åt min dotters födelsedag

och en jul utan mina föräldrar känns tomt. Lever på ett helt nytt vis och det skrämmer mig varje december. Förr planerade jag julen redan i Augusti och numera har jag svårt att riktigt känna det där pirret i magen.

 

 

Hoppas ännu att det ska komma tillbaka.

Få känna den där varma julkänslan inbäddad som en varm kopp choklad är underbart. Sen att jag varje julafton saknar mina barn är mitt egna beslut som jag inte ångrar men kommer aldrig sluta sakna dom även om de kommer hit dagen efter.

 

 

Tillbaka till dagens bravader.

Klockan ringde 06.30 och vi var laddade för en loppisdag.

10 minuter innan vi åkte hemifrån började regnet dugga. Väl på plats med allt upplockat bev det mer intensivare. Strax efter 9 insåg vi 4 envisa som fanns på plats att detta funkar inte.

 

 

Vi packae helt enkelt ihop och åkte hem.

Hämtade täcken, kuddar, satte på tv:n och somnade. Tror klockan var nära 13 när vi vaknade så nu blir det middag och reflektera lite på hur vi ska få sålt allt vi har i bilen, ja en del av det kanske man borde säga.

 

 

Men nu blir det middag!

 

 

 

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards