•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av Michael - 3 januari 2019 23:14




 Jag måste bryta mönstret.

Att man kan göra saker för andra utan

att önska något i gengäld.

 

 

 Kollade i en annan blogg och genast

slog det mig vad jag måste göra....

Ja eller måste kanske inte va rätt ord

utan det ska göras spontant.

 

 

 Har nog det mesta hemma så nu

ska det göras om här hemma. OCH jag ska

göra det åt min fru och hoppas hon blir glad.

 

 

 Vet med mig nu att jag skjuter mig

i foten av att avslöja detta. Hjärnan kommer hålla mig

vaken och likaså min hustru som kommer bomba

mig med frågor i ren nyfikenhet.

 

 

 Det får dock bli ett problem till

att lägga i förslagskorgen.

Hör att boken skriker efter mig och några sidor

ska jag hinna med. Imorgon ska vi till Göteborg

och fira min hustrus dotter som fyller 23 år (gissar)

 

 

God natt....

Av Michael - 3 januari 2019 19:52




Något annat kan man inte tro.

Hundarna vädrar, första anblicken skrämmer...

 

 

  Något påvisar att ett mord har skett.

Något säger mig att något överhängande hemskt finns

över mig...

 

 

Ovanför mitt huvud ser jag i ögonvrån.

- Det är ett vildsvin 

säger frun...

- Tror du?

svarar jag...

Vi går båda ut och ser det monstruösa som 

hänger för att möras i sin insvepning....

 


 

  Nej det är en styckad gigantisk

älgtjur som i all sin prakt hänger i taket.

Hans sista timmar var vid Tunhems Musteri där han efter en stunds mumsande av resterna från must tillverkningen hade gått och lagt sig i en Trädgård.

 

 

Jaktlaget tillkallades.

4 älgar hade setts till men endast en av dom sköts.

Vår hyresvärd var en av de 7 som jagade och nu ska den hänga tills den blir mör och sen delas ut.....

Av Michael - 3 januari 2019 17:33

 Så har man alltid rumpan bak....

Känns lite så just nu.

Är lite p.g.a väderleken som hjärnan går

på högvarv.

 

 

Sen har jag idag varit och fått hjälp av 

grannen som kapade mina brädor till det nya

vardagsrumsbordet. Fick en guidad rundtur på baksidan där jag mer eller mindre fick en

"eye-orgasm" när jag såg allt gammalt virke

som låg där.

 

 

Nu kunde jag inte annat göra än stå

och dregla eftersom jag inte ville verka

som en girigbuk. Men ville släpa hem allt som de ville kasta, bränna upp för att skapa möbler, inredning för att sen sälja i butiken.

 

 

Tur man kunde hålla sig.

Fick med oss hem lite av glädje i form av 2 skärmar med nät som vi ska ha till att separera

jord och ogräs med. Kan bara hoppas att jag kan få rädda lite av skatterna från eldens lågor innan det är för sent.....

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards