•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2019

Av Michael - 16 februari 2019 18:16




Note to self!

 

 

Bara för att febern släppt så är du inte

100% redo att utföra saker. Vi ansåg nog redan

igår natt att vi kanske skulle lite försiktigt att

om jag mådde bättre börja göra i ordning loppisen.

 

 

Febern var borta men det fanns inte en gnutta

syre eller ork i kroppen efter att ha grejat i knappt

2 timmar därute. Tog mer på psyket än kroppen i början

men sen när hjärnan skenade iväg blev det värre.

 

 

Som tur var Sjögårdens Friherrinna med och styrde

upp både mig och arbetet så jag hade en aning

ork kvar till att laga middag innan vi sen kraschade

under täcket i soffan.

 

 

Nu ska vi bara invänta kvällens match

mellan FBK - LINKÖPING sen fortsätter vi med serien

Gotham som närmar sig slutet.

 

 

Va hittar ni på ikväll?

Av Michael - 15 februari 2019 20:33




Får glädjeruset i halsen när

vi ser FBK spela sönder HV71 hemma.

 

 

Dottern anser mig vara usel på att träna

och visst har hon rätt i det men efter hon sagt detta

så anser hon sig vara bättre än mig på att göra

plankan och vill nu härmed utmana mig...

 

 

GODE GUD Unge önskar du livet ur din far?

Vet inte om jag med min ringa ålder är mogen

för en sådan uppgift men med hustruns piska

vinande bakom ryggen får jag bara ställa upp.

 

 

UPPDRAGET ANTAGET Jennie Linnarsson... 

Av Michael - 15 februari 2019 13:04




Jag mår som jag gör blev jag insläppt

på rehab. Inget gjordes utan nya diagnoser sattes.

Har tydligen levt med artros i mitt högerknä 

sådär 10-15 år utan vetskap.

 

 

Nya träningsråd, och ny tid inbokad.

Fick med oss 4 köksstolar hem som jag troligen försöker

sälja direkt för jag har stolar att renovera så det

räcker ett halvår framåt.

 

 

Middagen....

Ja den står jag för medans hustrun

först rastar Daisy sen städningen. (byter ogärna)

Hoppas att helgen fortlöper bättre nu med

ny insikt och rättvis träning.

 

 

Kramar

 

 

 

 

Av Michael - 15 februari 2019 10:49




Eller vad var det som skedde i onsdags?

Kravlade mig ner på golvet sen fick min älskade hustru

skrapa upp mig med ett retfullt leende på sina

läppar när hon insåg hur ynklig jag såg ut.

 

 

Känns som jag blivit påkörd av ett gigantiskt

fordon och utöver detta så fick jag en MANSFÖRKYLNING

som smög på mig idag. Yippie!!!

 

 

Man kan ha det roligare faktiskt!

 

 

Får se hur denna veckan slutar.

Inte som jag planerat tyvärr. Bara ta livet med en 

klackspark och bita ihop. Smärtorna försvinner inte

för att man lägger sig i fosterställning och 

gråter en smula...

 

 

Önskar er alla en skön helg...


Av Michael - 13 februari 2019 16:54




 En dag försenad startar jag min nya resa.

Glömde av igår och när jag väl kör igång idag

så har jag en paparazzi som skickar bilder till min

dotter som HÅNSKRATTAR åt sin pappa när han ligger i hemska plågor på golvet.

 

 

 Har jag inte haft värk förut så har jag det nu.

Hela axelpartiet skakar och det mest troliga är ovanan

och problematiken jag har med utslitna axlar, armar och överspända muskler i nacke.

 

 

 Detta skall jag göra alltså varannan timma

och hoppas att jag ska kunna överleva, eller leva ett normalare liv efter ett halvår.

 

 

Wish me luck......

 

 

 

Av Michael - 12 februari 2019 16:30




 Känslan är som att vara tillbaka ¨den tiden man spelade ishockey. (79-81) Som en brutal ryggtackling känns det

efter att ha varit på rehab och besökt sjukgymnasten.

 

 

 2 Gånger/vecka ska jag på besök och även

göra 5x15 repeteringar utav en slags "plankan/armhävning.

Efter 2 veckor fick jag hata sjukgymnasten förkunnade han.

Vi får se hur känslorna är efter min prövotid.

 

 

Nu plåga ryggen med matlagning en stund.

Ett nödvändigt ont men belöningen kommer efteråt.

 

 

 

 

Av Michael - 10 februari 2019 16:28




- Skriv en lista...

 

 

 Låter väldigt enkelt men med en lista ökar 

ju som sagt pressen av att kunna prestera.

Ska se nu om den stjälper eller hjälper denna 

lååååånga lista på 11 punkter.

 

 

Har du en liknande lista att göra i år?

 

 

 Många utav sakerna som står med är egentligen enkla saker för min del så jag fattar inte vad det är som bromsar. Rädslan för ryggsmärtorna, dåliga cirkulationen, foten ja oros listan känns nästan lika lång ärligt talat.

 

 

 Men Rom byggdes inte på en dag sägs det

så jag ska bocka av en efter en och hoppas att

jag fått gjort en större del av det....

 

 

Men nu fortsätta att helga vilodagen.

(idag lagar frugan till en fransyska)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 9 februari 2019 13:59




Är verkligen inte enkelt att 

hålla värmen i. Vi befinner oss i en öppen terräng

och ofta känns det som det blåser rakt genom hela huset.

För mig med dålig blodcirkulation känns det som jag

sitter med överkroppen i frysen.

 

 

Sen denna Marielle....

Hon uppviglar frun till att göra revolt så snart

är jag kedjad i köket medans hon städar sig varm i resten av huset.

 

 

Nä ut i köket med dig Micke!

 

 

Ja ni ser hur hon är.

Synd man inte visste att denna tyrann skulle

vakna. Numera får jag sova med ett öga öppet så jag inte fångas in i spindelns nät.

 

 

Och hon DEN där som bor i Falkenberg...

Hon vill ha oss på besök. Kommer jag kunna resa hem

igen eller fängslas jag där för gott???

 

 

Mörkrädd....

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards