•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 3 maj 2020

Av Michael - 3 maj 2020 14:03



Hög produktivitet !

 

Loppis öppen 11-15

och under tiden hinner vi med att plantera om

bondpioner, rensa rabatter, vattna både rabatter och hönor.

Kommer en och annan kund men den bästa idag

var nog inte för det hon köpte utan det hon och hennes

familj gjorde efteråt.

 

Aldrig sett en person bli så tagen av våra fåglar.

Hon ville ta med ena tuppen hem, fotade tuppen

och manade på sin man att de MÅSTE skaffa höns nu.

 

De gick även in och kikade på kycklingarna

och där va det kört. Gissar att samtalet under bilresan hem till det

nyköpta huset på landet i Uddevalla handlade om HÖNOR !

 

Får säga att söndagar verkar vi ha fler besökare

än lördagar. Flesta butiker verkar sälja mer och vissa andra.

Som det är just nu så är byggbutiker, blommor och ändå mat

dom mest populära målen. Ja förutom vår lilla Gårdsloppis.

 

Kan ni tänka er...?

Jag har åtagit mig ett flerårsprojekt.

En granne en bit bort skänker oss en hästtrilla som jag ska

försöka renovera upp och ha planteringar i på gården.

Saknar just nu 2 hjul och det hoppas jag finna inom kort.

 

   

 

Hustrun var inte lika engagerad i detta projekt

så jag får smöra lite extra så kommer hon ge med sig.

Annars funkar det ALLTID med kaffe på sängen...... Eller? 

 

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards