•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 maj 2020

Av Michael - 10 maj 2020 17:59



Dags att skämma bort och ge vår

släpkärra en makeover.

 

Måste till några förstärkningar & även

fästa lastöglor för tyngre saker som skänks

eller när vi kör till återvinningen.

 

- Underhåll på kärringen

hör jag från vardagsrummet när jag

skrev en kommentar i gruppen om att just kärran

ska få "underhåll" och ja svarade att det har ingen

med att göra... (och så skriver jag det här mitt nöt)

 

Sanningen är att det har varit en jobbig vecka.

Mest för psyket utav olika anledningar.

Vill inte hjärnan jobba tillsammans med kroppen

stängs allt av helt enkelt.

 

Imorgon är en ny vecka som vi ska spendera hemma på 

gården så mycket som möjligt. Jobba med rabatter, växthus & rå

om varandra lite extra. Måste även sortera uppe på magasinet där vi ska

ha vårat "lager" så att säga. Dels för Loppisen och dels till Kvinnojouren.

 

Det får bli i egen takt och det bästa är att det är ingen

press utan man kanske gör en timma hit och dit och på

så sätt kanske man inte tröttnar direkt. Låter som att rotera

på SAAB´S monteringslina... 5S vet ni... *Blink*

 

 

Av Michael - 10 maj 2020 10:17



Va vore vi utan Anders...?

 

Så många knipor han har räddats oss

ur så borde han bli helgonförklarad.

Fjolligt ord i hans ögon kanske men han 

och hans fru betyder massor för 2 vilsna själar.

 

Såna vänner och grannar växer inte på träd.

Ännu en gång mellan alla sina andra 1000 projekt

frågade jag om han ville måttbygga ett fönster

till vårat växthus och han gav mig tummen upp.

 

Som det ser ut nu kan jag göra klart alla väggar

med fönster och sen försöka hitta samma beklänad på

väggarna innan taket ska upp. Vi har dock dörren kvar

som måste ha ett fönster så jag ska fråga snällt om han kan 

hjälpa oss med det...

 

Vädret är långt ifrån det sköna vi hade igår

så idag bevakar jag loppisen från huset så slipper man

frysa och även om frun städar med poddar i öronen så

finns hon där och ensamheten blir inte densamma

som att sitta i loppisen och huttra....

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards