•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 29 maj 2020

Av Michael - 29 maj 2020 15:34



Lovade er en förklaring till benet.

Det visar sig som så att jag har Sekundärt Lymfödem

i mitt västra ben.

 

Jag citerar: Det uppstår efter en skada som påverkar

lymfsystemet, exempelvis kirurgisk behandling, infektion eller kraftigt slag.

Sekundära lymfödem drabbar oftast endast ben som utsatts för skadan.


Behandling består av 2 faser.

 

Sen står det att: Eftersom lymfödem är en kronisk sjukdom är det

viktigt att ändra sin livsstil till det bättre.

Fysisk aktivitet, kost och hudvård är viktiga faktorer

som påverkar lymfödemet.

 

Kommer att få hem en fotstövel om ca 3 veckor som jag

ska använda 3ggr/dag 30 minuter varje gång och på så vis

stoppa svullnader och få igång blodcirkulationen.

 

Äta lite mat sen se om jag kan få med mig hustrun

på en liten fisketur några timmar... Strålande väder så

det är bäst att passa på när man kan...

 

Ciao

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards