•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 september 2020

Av Michael - 16 september 2020 19:42



Över Sjögården ikväll.

Hustrun har fått dille på krigsfilmer så ikväll

ska vi se "The Outpost" baserad på en verklig händelse

så det ska bli spännande att se.

 

"The Outpost" är den sanna historien om slaget vid Kamdesh i Afghanistan, där 53 amerikanska soldater omringades av 400 talibanska rebeller vid världens dödligaste militära utpost, Outpost Keaton. Basen byggdes ursprungligen för att engagera lokalbefolkningen i samhällsprojekt, men var belägen längst ner i en brant dal och var under konstant hot att attackeras. När beslut äntligen togs om att stänga basen fick den talibanska gruppen reda på det och attackerade med full kraft.


Känns som en bra avslutning på denna dagen.

Kroppen har massa energi som jag inte kan släppa ut.

Fotvården ville att hustrun skulle binda fast mig 2 veckor eftersom

jag ändå inte ska göra fysisk aktivitet.

 

Berättade för frun som brast ut i skratt direkt.

Fotvården sa att det får tolkas hur man vill men jag känner min

fru och vet precis HUR hon tolkar det. 

 

Lite kvällsmat sen krypa ner enögd

under täcket och kolla film. Betyg kommer imorgon.

 

God natt

 

 

Av Michael - 16 september 2020 12:17


Va skönt med lite värme igen.

Halva dagen igår gjorde jag ingenting.

Satt ute iklädd shorts och bar överkropp och beskådade

när hustrun beskar sina älskade rosor.

 

Vi gjorde som vi alltid brukar göra, planera framåt

vad vi vill göra i trädgården och inte. Båda skäms över att

vi aldrig gjort klart vårat växthus som vi så gärna vill

använda.

 

När vi sen kikar på vad grannarna gör får man

mindrevärdeskomplex och skäms ännu mer. Varför orkar inte vi ?

Varför kan inte vi ha samma energi, entusiasm som Anders ?

Tror innerst inne att han har inga begränsningar för vad han

skulle kunna göra. Han är orädd, kanske ibland lite för mycket för hans

hustrus tycke men ALLT han gör blir som "Sickan" skulle sagt

"timat och klart i minsta detalj" eller liknande.

 

- Vadå? det ska ju ändå göras...

Sån mentalitet skulle jag vilja ha.

Finns inte på kartan i dagsläget utan jag startar nya

projekt utan att göra klart det första.

 

Får fundera vidare på detta fenomen under tiden jag sitter

hos fotvården. Hon är precis som Emil, täljer på gamla gummor och

i mitt fall "gamla gubbar" och gör det med bravur varje gång.

 

Ikväll blir det.........

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards