•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 23 december 2020

Jul-Stöks-Paus...

Av Michael - 23 december 2020 20:41



Vi kör rakt in i kaklet ikväll.

Jag gör maten och hustrun sprider underbara

dofter med sitt bakande.

 

Har stekt 2.3 kg blandfärs och fick "endast"

1oo köttbullar så jag hoppas det ska räcka. Min dotter

och son ÄLSKAR pappas köttbullar som ENDAST kryddas med

kryddpeppar vid juletid.

 

Musiken dunkar som om vi hade Lussedisco här hemma.

Två härliga 50+are som känner sig evigt unga och sprudlar runt

och inväntar hustruns dotter från Göteborg.

 

Imorgon hoppas vi att klapparna fått ligga

orörda under granen, ja även att granen står upprätt vore trevligt med.

En av dom har redan rasat p.g.a en halvårs katt som skulle behöva

gå på valium över julhelgen.

 

Önskar er alla en riktigt.....

 

 

 
 
Ingen bild

Lotta

23 december 2020 23:44

......i dessa tider när man inte bör träffa andra än de man bör ihop med ???? Jösses va nonchalant.

Michael

27 december 2020 13:12

Har gått utmärkt. Man fick samlas först 8 personer och vi var 4 på Julafton. Tack för din medverkan!

"Bör ihop med????"

 
Amisa

Amisa

24 december 2020 01:03

Härligt med all julstämning och goda dofter!

God Jul på dig och kram!
Amisa

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Michael

27 december 2020 13:13

Tack detsamma :)

 
Ingen bild

Lotta

27 december 2020 17:36

Jobbar på IVA och blir ledsen över att människor inte följer de råd som ges, som alla bör följa, solidaritet behövs/krävs nu. Har jobbat i snitt 60 timmar per vecka i november och december. Sommarsemestern blev 2 veckor...
~~~~~~~~~~~~~~

Bestäm vilka som ska vara med och fira jul och träffa bara dem. Ju färre desto bättre. Riktmärket är den närmsta kretsen. Det är inte okej att hoppa mellan olika familjer och julfiranden, enligt FHM:s generaldirektör Johan Carlson, det är för riskfyllt. Det är alltså inte okej att fira jul med ena sidan av släkten på julafton och den andra på juldagen.

MÅSTE MAN FÖLJA REGLERNA?

Ja. Enligt regeringen och Folkhälsomyndigheten är detta inte några rekommendationer, det är regler som ska följas.

Michael

27 december 2020 19:36

Vilken tur att ingen av oss smittade den andre. Man kan sköta sig trots allt som sker. Beklagar att andra inte lyssnar och gör erat arbete så mycket jobbigare. Tack för allt du gör och kommer göra är allt jag kan säga. Hoppas att du slipper insjukna med. GOTT NYTT ÅR trots allt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards