•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 1 januari 2022

Av Michael - 1 januari 2022 22:20



Det var den tiden på året då

man ska göra det där som nästan alla andra

gör utom min hustru och Tobbe.

 

Ska försöka finna den smala vägen

och innan sommaren gå ner några kilo så

jag vågar visa mig ute med bar överkropp.

 

Det var väl en fördel med att bo på landet för

där kunde ingen se mig. Här har vi busslinjen utanför

dörren så sätter jag mig på altanen kommer bussarna få omdirigeras

annars kraschar dom.

 

Hur det ska gå till har jag inte planerat ännu

utan det är endast i förstadiet innan det går från praktik till handling.

Går jag 3-400 meter hemifrån spränger ryggraden sönder och mitt

vänsterben sväller upp och risken för blodpropparna är större.

 

På måndag ska jag ringa Vårdcentralen och se om det finns

några svar att få innan jag ger mig på nästa problem....

 

364 dagar kvar på detta året så det finns tid kvar att sparka

på så vad som helst kan hända egentligen.

Nu hoppas jag på nedförsbacke hela vägen ner. . . . . . . 

 

God natt med er och se upp för isen.

 

 

 

Av Michael - 1 januari 2022 12:01



Från Blåsut !

 

Ett Blåsut som igår liknade nyhetssändningar

från Bagdad. Jag är ingen demonstrant när det gäller

fyrverkerier men det skall göras på RÄTT plats.

 

Här uppe på andra sidan bron finns massor

av platser där man kan skjuta och sen gammalt är

Blåsuts gator små och smala men husen enorma

så ställa sig på en av dessa små gator (t.ex. våran) är

ingen smart idé och heller inget roligt för alla husdjur.

 

Efter denna bombning som varade ganska kort tid tar det en

längre tid att plocka upp spillrorna av en sönderskakad hund

och katterna såg vi knappt på hela natten.

 

Idag ligger Daisy på soffan och vi kan inte

urskilja om hon är till freds eller har "raket-bak-fylla" men så

länge som hon inte skakar sönder får man ta det som ett 

gott tecken. 

 

Fanns en del som troligen ligger hemma nu med 

skalle värk, supertörstiga och sugen på pizza men vi är ingen av dessa

så idag ska jag tillaga kalops.

 

Påminner mig om...



Kan slå vad om att min dotter haft denna åkomma

någon gång i sitt liv. Eller ?

 

Någon annan som känner sig träffad ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards