•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 17 januari 2022

Av Michael - 17 januari 2022 22:42



Svaret på varför jag håller

min hustru vaken om nätterna.

 

Att jag snarkar det vet jag men

inte varför förrän jag läste om lösningen.

 

Allt beror (tror jag) på mitt

hals omfång. Gränsen för en kvinna ligger på 34cm

så varför hon snarkar har jag inte en aning om.

 

Mannens gräns ligger på 40cm tror jag

och jag hade 43. Överviktig som jag är så är

alltså måttet runt halsen problemet.

 

Något annat som är ett större problem

får bli dagens höjning av bränslet.

95 oktan kostar idag 19:29:- och Diesel 20:92:-

(SATFLÄSK) men som i Frankrike lär det inte

bli några protester utan Svensken knyter

handen i fickan och svär på Facebook.

 

Hur länge klarar vi av att leva så här?

 

Av Michael - 17 januari 2022 14:03



Ja så får det nog bli

erkänner jag.

 

Idag är verkligen ingen bra dag för min fot.

MEN hundarna ska ut och även om de känns som 

jag går runt med en spik i skon så måste jag.

 

Väldigt befriande att komma in i värmen

och ta av mig skorna igen.

Det är +3 ute men känns som kroppen vandrade

på Nordpolen typ. Utan mössa och värme om händerna

så får man skylla sig själv.

 

Kommer ni ihåg det jag sa om hotbilden

mot Sverige? Nu har den ökat en smula till.

Drönare hade ju siktats över våra kärnkraftverk

och nu sägs det att "svart militär vingdrönare"

har observerats regeringskvarteren och slottet.

 

Vad tror ni om detta?

Putin verkar en smula kinkig och vill

ta över detta vackra land till endast avsikt

att kunna skjuta robotar mot USA eller????

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards