•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 18 januari 2022

Av Michael - 18 januari 2022 17:29



Med ljus och lampa efter det bästa

kroppen kan erbjudas. En fysioterapeut

är numera ett finare ord för sjukgymnast.

 

Frågan är var man kan finna den hjälpen

jag så desperat behöver. Någon som lyssnar

och förstår vad jag går igenom.

 

Ska beskriva en vardag:

 

Vaknar, går upp på toaletten sen till

köket för att ta mitt insulin. På de 3-4 minuterna

hinner min vänstra fot, ankel, vrist svälla upp

till stora proportioner. Har ingen underhudsfett

så mina artärer/ådror går under huden som stramar åt.

 

När jag gått ut med hundarna känns foten

som om jag spänt upp den i en ram likt indianerna

(nej inte Frölunda) gjorde med sina djurhudar.

Kan som sagt inte stå i mer än kanske 20 minuter

sen kroknar ryggen och foten pulserar.

 

Står jag och lagar mat så måste jag lägga mig ner

ibland innan jag ska äta annars känns det som en

gammal torr pinne som knäcks. Nacken gör sig sen

påmind men även mina axlar skickar ut ett S.O.S

 

Så nu hoppas jag kunna finna det bästa

som finns, "creme de la creme" som fransmännen

skulle sagt. Längre promenader än säg 5-10 minuter

får ryggen att skrika och jag får känslan av att

underdelen snöras åt med tvångströja och jag får

i uppförsbackar svårt att andas.

 

Kommer de kasta åt mig ett gummiband och säga

"gör dom här övningarna" så ber jag dom fara åt

pipsvängen med ett finare ord. Jag kan knappt fungera

i min vardag så hur ska jag då träna ???

 

Förlåt jag gnäller Tobbe men allt annat

är en dans på rosor jämfört med detta. Ni som testat

en TENS (nerv och muskelstimulering) vet hur det känns

om man sätter det på max. Så känns det mellan mina

skuldror just nu så det får bli soffan en stund nu

och kolla på ishockey.

 

Tack för att ni orkade med ett läsa.

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards