•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 21 maj 2022

Vandrat längs Pilgrimsleden...

Av Michael - 21 maj 2022 10:21



Men inte hamnade jag i det förlovade landet

som jag trodde utan jag klev av bussen, gick en stund

sen var jag på Lövgrens och hälsade på hustrun.


I sin iver på morgonen hade hon lämnat både telefonen

och sina glasögon hemma så det var bara att göra sysslorna

sen kasta mig på bussen. Ho blir ju blind som en mullvad

så det var passande att börja jobba efter sin lunch

och ha ledsynen tillbaka igen.


Tog en vandring tillbaka på leden efter mitt uppdrag

och hamnade på ÖoB där jag köpte 3 blomlådor till altanen

innan jag klev på bussen hem.


Väl hemma så tog jag ut hundarna sen cyklade

jag bort till Anna och rotade mask i komposten.

Jag hoppas det håller upp en liten stund denna helgen

så jag kommer ner till vattnet.


Har ni tänkt på vilken underbar tid det är just NU?

Knoppar brister, fruktträden blommar och allergikerna

får lida tyvärr. Kunde inte låta bli att fota grannens

fruktträd i blom som lockade in mig.


 

Varje gång man går förbi denna trädgård

så upptäcker man något nytt man missat förra gången

och DET saknar jag att ha själv.


Som tur är kom min

ÄLSKADE hustru hem från jobbet igår med MASSA färger som vi

ska plantera. Eller HON ska för jag fick planteringsförbud

eftersom det skall göras till hennes standard och att jag

har inget färgsinne vilket stämmer bra.


Det ser ALLTID bra ut i huvudet men det kommer ut fel

tyvärr så därför låter jag bli numera. Hon är ju PROFFSET

som hon oftast retas med så jag får helt enkelt låta bli.


Vad gör man inte för kärleken & husfriden....

Ska bli roligt och spännande att se vad hon hittar på.

Jag fick ju spendera tid med henne på jobbet men samtidigt

plocka till mig en del av växterna jag önskade så jag är

mer än lovligt nöjd.


  Kolla va blommor.

Jag fick hem mina petunior som hon ogillar

men hon gav sitt medgivande så där fick vi

kompensera varandra. Till detta kommer mer men vi har redan

nu i krukor, ros, ginko, syrenhortensia sen ska tomaterna

flyttas ut och av Anna ska vi få en vinbärsplanta.


Nästan så grannen blir avis på oss...

(men bara nästan)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards