•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 augusti 2022

Av Michael - 10 augusti 2022 20:13



MEN där vi bor nu är det inte

tillåtet så jag får snällt bida min tid.


Kanske kommer det en dag då vi kan skaffa

ett akvarium på 2-300 Liter.

Underbar hobby och ett levande konstverk.


Har egentligen haft allt utom saltvatten kar

för trots att det är otroligt vackert så är det

enormt massa jobb att sköta om.


Ciklider var enklast och mest trevliga fiskar jag

haft och där gäller det att finna rätt.

Alla simmar inte vänligt med andra så det gäller

att tänka sig för. Roligast har ändå varit Palettciklider

och Guppy. Båda sorter parar sig i parti och minut.


Förr sa man, ja kanske nu med att Guppy kunde

föröka sig i en Coca Cola flaska utan tvekan.

Tillfredställelsen att se några yngel förr var enormt

men nu efter några år så vore jag glad om jag kunde

föda upp Scalarer innan dom äts upp. 


Mina favoriter var och är fortfarande:


  • Gurami
  • Scalarer
  • Guppy
  • Paletter

Men som sagt det är bara att bita ihop

och hoppas en dag. Man blir ju inte yngre

och karen väger en del tyvärr......

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards