•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 22 maj 2021

Av Michael - 22 maj 2021 20:13



Och det löftet har jag hållit.

Vad jag mer har lovat är att hon ska

komma ut och fiska MINST 30 gånger/år

och vi har i år hunnit med 2 gånger än så länge.


En gång igår och en idag.

Ingen fisk igår och en stor (2hg) mat-abborre idag.

Den ligger nu rensad och insaltad och väntar på

att hamna i stekpannan.


Båda dagarna har vi precis duckat undan

regnet så vem vet hur det går imorgon.

Vi kom på att "sjön suger" alltså suger i tarmen sa min pappa

och hennes son som kom på snabbvisit skulle hem till pappa

och grilla kyckling och jag gör nu spagetti o köttfärssås.


Imorgon tror jag minsann vi ska till en plats

jag inte besökt sen tonåren då jag och Magnus var ute

och fiskade 24/7 så det ska bli kul och se hur detta kan gå.

Förr fiskades det mycket gös och gädda där men jag vill endast

ha gös & abborre. . . . . 

Av Michael - 22 maj 2021 14:36



Alltid när man planerar något

ska det ibland grusas av detta förbannade regnande.


Isabell kom nyss hem med ett enda mål

och det var att göra trädgården fläckfri (omöjligt)

men efter lunchen så mulnade det på (otippat)

och regnet föll. Inget som verkar hindra henne för hon

tror starkt på att det kommer klarna upp.


Enda jag lyckats med idag är mata diskmaskinen

och klippt håret. Jo jag tog ut Daisy på en tur runt gården sen

rusade hon mot ytterdörren och soffan.


Ska kanske ge mig ut en stund och rensa runt

växthuset nu när hon ska klippa snart. Ja fattar ni ?

det klarnade upp och solen skiner igen. Lika bra att bryta

ner kroppen lite idag med så man har ett syfte.


Ska kanske klippa med jagaren runt växthuset så

jag får bannor av husfrun för ordervägran och på rent

jävulskap. . . . . .  hahahaha


Av Michael - 22 maj 2021 12:02



Hur är det möjligt ?


Efter att jag rest mig upp i sängen

för att gå på toaletten kollar jag klockan

och inser den är 10.03 vilket jag påtalar

för Isabell som rusar upp ur sängen som om hon

var försenad till jobbet typ.


Att man sover så länge är för mig ett

tecken på att kropp och hjärna behövde denna

vila eller har jag fel ?


- Inte undra på att Elsa gnällt utanför

sovrums dörren.


Nej Isabell vi har fönstret öppet och hon känner

friheten på andra sidan dörren och vill ut och jaga möss.


Ja men nu är hon uppe, klipper gräs och ska handla

åt våra grannar som sitter i karantän p.g.a trolig Covid smitta.

Tur man kan gå ut även om man inte kan umgås socialt för sitta

inne i flera dagar passar inte alla, ja utom mig då.


En del kan bli en aning "psycho"


Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards