•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2020

Av Michael - 30 april 2020 14:17



Imorgon klockan 11 ska det vara klart.

Vi har många saker att lägga ut och skylten ska upp.

Först lite småpill sen klarlacka skylten innan

den ska upp.

 

Hoppas vi slipper städa igen

efter att Koberg ännu en gång kört upp damm

så det är säkert ett täcke över sakerna.

 

Tur vi inte har så mycket kläder

där ute för det skulle vara svårare att torka bort.

Kommer dock finnas en ställning med barn t-shirts

och lite annat men det plockar vi in igen enkelt.

 

Kol har vi mängder av och korven är inhandlad.

Lägger till lite torkad lök för den som vill ha det.

MER på tetrapack för barnen och kaffe för dom andra.

KOM KOM KOM KOM och handla :)

 

--- rusar ut ---

 

 

Av Michael - 29 april 2020 17:37



Finns inget annat ord

som passar mig just nu.

 

Vi öppnar om 2 dagar och all fokus

ska ligga på att fylla på varor, fixa grillen

och allt annat.

 

Men på samma gång lägger jag ut en förfrågan

på växter. Fick napp direkt och 1 ska gräva upp

i en snar framtid och den andra ska vi gräva

själva gissar jag.

 

Fattar INTE hur jag tänker alls.

Helgen ska vi ha öppet men tänkte att

det skulle slappas en stund men jag skaffar

mer jobb istället mitt dumma nöt.

 

Hoppas min andra äkta hälft accepterar

mina dumma förslag. Hon behöver mer vila

än mig den lilla godingen.

 

Håll tummarna !!!

Av Michael - 28 april 2020 20:46



Vi öppnar om 3 dagar !!!

FATTAR ni allvaret?

Jag börjar få magkatarr av stressen.

 

Magen åker hiss och tarmarna tumlar runt.

Vet inte hur vi ska hinna med allt

men det måste bara gå...

 

Klockan är inte ens 21 och jag

är trött som ett klubbat kreatur.

Önskar man vore katt, sova på dagen

och vaken hela natten.

 

Tanten ska ut med hundarna sen blir

det Netflix resten av kvällen.

Hoppas man somnar och inte ältar alla

måsten som sitter på båda axlarna och munhuggs.

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 27 april 2020 19:02


Eller dagen S...

Kanske dagen ÖP...

Kanske från A till Ö...

 

Ja kärt barn har många namn.

Fick meddelande på Messenger att det kommer

en billast med nya saker till Loppisen

men även att de ligger i riskzonen och vill

därför inte riskera något på fredag.

 

Klart vi slår upp portarna!

Vi är ju ändå där ute och städar, fyller på.

Börjar äntligen se ljuset i tunneln.

Hoppas det inte är tåget som kommer bara.

 

Idag städade hustrun och jag fyllde på 

med skön musik till alla åldrar och även

lite fiskespön som bara samlar damm.

Önskar vi hade mer leksaker och verktyg att sälja.

 

Man kan inte få allt men just detta

ligger högt på vår önskelista.

Vi sålde ut allt i leksaksväg förra säsongen

så i år är det verkligen magert tyvärr.

 

Men jag håller tummarna.

Så här mycket som vi samlat in av

vänliga själar hade vi inte förra året så

vi är gigantiskt tacksamma......

 

 

 

Av Michael - 27 april 2020 11:20



Ligger natten innan

och kommer på massa saker som

jag vill skriva om men när man sen

vaknar så finns inte en vokal där.

 

Minnet har suddats ut och man sitter

här som en fågelholk och får inte ut meningarna.

Hustrun sa ta dina mediciner och sen gå ut

och fortsätt i loppisen.......

 

Frukost intagen, insulin intaget och nu sitter

jag här och rynkar på näsan och vill inte alls gå ut.

Musiken flödar och jag hoppas på att det ska

börja regna för då vill jag verkligen inte

gå ut eftersom jag fryser händerna av mig.

 

Stor nackdel att ha sämre blodcirkulation

är att inga handskar värmer. Vem vill ha på

sig thermovantar på våren lixom ?

Lovikkavantar likså...

 

Ja nää jag får troligen en påminnelse

om att röra på rumpan så det är lika

bra att ta tjuren vid hornen och resa på mig.

 

Ny vecka, samma möjligheter...

 

 

Av Michael - 26 april 2020 16:52



Äsch sånt trams.

Bara kyrkfolk som håller

på med sånt. Här på Sjögården

kör vi till någon stupar.

 

Hämtat möbler på förmiddagen

sen iväg på fotbollsmatch i strålande

solsken och seger med 8-1.

 

Nu efter middagen skall det nya fotas

och sen magasineras. Tänka sig, det är endast

5 dagar kvar tills vi öppnar.

 

Ska även gräva upp bondpioner som sen ska säljas

hoppas vi på. Blir till att leka detektiver för att

luska ut vilka färger som är kvar.

 

Är säker på att vi kommer somna inatt med.

Vilket skick återstår att se. Tisdag ska jag

inför rättegång. Känns lite så när man ska 

granskas av fotteamet. Hoppas att dom har snälla saker

att säga annars går jag hem direkt. (hahaha)

 

Sköt om er !

Av Michael - 25 april 2020 17:51



Var hustruns spontana

utfall när hon kopplade loss

hundarna från utelinan vid dörren.

 

Dom hade ingen lust alls att gå 

in utan satte fart mot hönshuset och 

började jaga skiten ur fåglarna.

 

Den stora anser det vara lek och den

lilla vill bara bita ihjäl. Vilket som så var 

ingen av fåglarna det minsta roade.

 

Tog även en sväng genom dammen för

att jaga upp ankorna som kom upp fortare

än en torped ur vattnet.

 

Ja nu har det varit nog med action

på denna gården för idag.

Hustrun har planterat om grönsaker

och jag gjort en del annat vid sidan om.

 

Tänk att vi snart öppnar vår Loppis.

Känns som tiden inte räcker till och jag

drar hem fler saker hela tiden. Tackade

ja till en kökssoffa och hörnskåp idag som

ska hämtas imorgon fm... Sen fotbollsmatch!

 

Tack & God natt

 

   

Av Michael - 24 april 2020 17:06



Var mer min grej förr i tiden.

Numera vill jag hellre hjälpa

och på samma gång locka hit flera 

till att handla.

 

Fått med oss MASSA saker från en kompis

och det ska säljas åt honom sen får han 

själv bestämma jobbets värde.

 

Ska bli riktigt roligt att ta sig

an denna utmaning och försöka sälja av de vi

fått med oss hem idag. Går det bra så hämtar vi mera.

 

Tyckte han sa att hans lager var lika stort som 

1 Dollarstore och 2 butiker till så det finns att 

hämta i flera år innan allt blir sålt.

 

Leksaker, smycken, grattiskort, solglasögon

och massa annat kommer att finnas till salu.

Kommer som sagt bli en utmaning men man

måste ju försöka innan man skjuter sig i sank.

 

Nu ska jag önska er en trevlig helg.

Vi ska baka pizza och andas ut efter en hektisk

vecka. Lördag & Söndag är det fotbollsmatch.

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards