•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2021

Av Michael - 30 september 2021 20:51



Tar dock inte ut något ännu men

det lät ju positivt.

 

Hustrun fick samtal från uthyraren i 

Blåsut och enligt henne ville hon helst av alla

som sökt ha oss som hyresvärd. Det kändes rätt

så vi verkade ha gjort gott intryck.

 

Sen är ju hustrun som hyresvärden från Norrland

så de hade nog kemi där så än så länge

verkar det gå vägen. Nu ska hon försöka övertyga sin man

att vi ska bli nya hyresgäster.

 

Det är en 3:a men vi kan ta vägen någonstans

och det är ett stor trygghet. Hoppas vi kan lösa allt med

nuvarande hyresvärd och kanske förlänga inflyttningsdatum.

 

Vi har lite annat som måste lösa sig men det

är Holm´s uppgift att lösa. Sen allt som måste kastas

är nog det största problemet. Container eller inte ?

 

Har starka funderingar på att ha flyttrensning

så vi kan bli av med allt bråte fortare och sälja/skänka

så ska vi kanske kunna klara oss denna månaden

som vi har kvar.

 

Hoppas att fru fortuna är med oss

denna tiden vi har kvar här ute på gården.

På lördag skall det fotas massor som jag sen ska försöka

sälja av för det är mycket som ska klaffa.

 

Hoppas på sömn inatt !

Ta hand om er.

Av Michael - 30 september 2021 12:43



Hur kan en sån liten sak befinna

sig på 5 olika ställen på samma gång ?

 

Lilla Nellie har energi för ett korp lag

på steroider. Hon leker med så frenesi att man 

tröttnar på 5 minuter. Men hellre hon är glad

och lekfull än trött och hängig som morfar.

 

Förr när jag var liten sa man ofta

att ett skitigt barn är ett lyckligt barn.

Nellie är inte skitig men lycklig ändå.

 

Inatt när vi skulle sova så vaknade man

av minsta rörelse hon gjorde. Ligga bredvid henne

var som att se sin dotter ligga där. Låg och smålog

varje gång jag öppnade ögonen.

 

07.30 vaknade hon och väckte mig.

- Vakna nu, jag är vaken.

Va bara att stiga upp, skrapa ut gruset ur ögonen

och ge henne frukost och försöka hålla mig vaken.

 

Snart ska vi alla 3 åka och kasta av mig

på NÄL för min fotvård som är väl behövlig.

Inte varit där på 2 veckor och foten smärtar

enormt p.g.a förhårdnaderna. Har vätskat sig en del 

så mina förband har tagit slut tyvärr.

 

Sköt om er !

 

Av Michael - 29 september 2021 13:15



Eftersom man sover sämre nu

än tidigare så får man väldigt sena

nätter och det rullar förbi både bra

och dåliga tankar.

 

Igår slog det mig att jag eller vi skulle

kunna skaffa akvarium. Här ute fanns aldrig

planer på det eftersom brunnsvattnet inte går att använda

än mer dricka.

 

Har t.o.m fått hustrun intresserad förr och hon brukade

fråga om varför jag inte skaffade det. Ett levande konstverk

som ska underhållas och man får skapa det som man vill

eller som det ska vara. Annars kommer Herr Larsson med 

banner. - Gör om, gör rätt !

 

Hoppas innerligt att det fortfarande går att

förverkliga. Krävs oftast ett tillägg i hemförsäkringen

och med 2 hundar, 2 katter kan det nog vara ganska bra.

 

Sen har jag lilla yrvädren Nellie & Teddie att tänka på.

Nellie kommer förresten hit ikväll och ska sova över tills på

fredag när hennes pappa slutat jobbet. Blir roligt och utmattande

men det får man ta. Lugnast när dom äter (oftast) och

när dom sover.

 

Oops nu kommer någon och ska köpa möbler.

Av Michael - 29 september 2021 11:34



Att inte kunna visa hur man känner.

Om hustrun gråter över paniken att inte finna

en ny lägenhet och ser andra få svar gjorde henne 

ingen nytta alls. Tro inte vi är bittra och mest ledsna

över att det inte ens ges ett svar.

 

Tiden går och vi vet ingenting.

Snart sitter vi i ett tomt hus för vi säljer av allt

som inte ska flyttas med. Kanske blir som både

vi och närmaste skojat om att vi får bosätta oss

i vår lilla husvagn.

 

Får in småpengar i jämförelse till vad vi

skulle behöva men man ska ju vara glad för

det lilla minsta sägs det men det vette fan.

 

Ingen av oss hade kunnat förutse detta

och hade man kunnat så skulle man säkert

göra samma misstag på vägen. Stämmer in på mig

trots allt. Jag är verkligen som en gammal hund som inte kan 

tränas eller lär mig av misstagen.

 

Skulle gärna ha den där timmen på bänken

med min mamma för att reda ut ett och annat 

och se vad hon skulle säga om det jag gjort och hur framtiden

kommer att vara. . . .  

- Är du där mamma ?

 

Kanske hon är eller inte vad vet jag.

Tror inte direkt på andevärlden som min hustru gör.

Men jag vill väl hoppas att hon ser vad jag har gjort.

Ser mina fina barn, barnbarn och tar hand om Leo åt mig

tills den dagen vi återförenas.

 

Blev lite för mycket känslor där

så nu blir det lunch. . . . . . . . . . 

Av Michael - 28 september 2021 15:39


 

Kollade igenom 5.an idag.

ENDA nackdelen är att den befinner sig

på 3:e våningen.

 

2 badrum, 3 sovrum (gigantiska) fint vardagsrum

med öppen brasa som man dock inte fick elda i men det kan lösas 

på annat sätt. Köket var. . . . .  OH MY GOD vilket kök.

 

Var så imponerad och när vi lämnade byggnaden

sa dock hustrun 

- Den lär vi inte få.

Var flera på kö så vi får se vad som händer.

 

Tog inga bilder för hela lägenheten var

en byggarbetsplats så dom fotona hade inte gjort

lägenheten rättvisa.

 

Men som sagt !

Med min dåliga rygg och fotled är ju

inte 3:e våningen det mest ultimata dock.

Men väldigt lugnt och stillsamt område

och en bra bit bort från Tobbe *hahaha*

 

Dags för middag och reflektera innan

hustrun ska köra sin son på träning.

Tääänk, nästa år kanske han cyklar till både skola

och träning så vi slipper köra.

 

Ta hand om er !

 

 

Av Michael - 28 september 2021 10:47



Vänder lite på ordspråket: " Inget ont som för något gott med sig "

Vår stora hund Daisy har idag fått åka till veterinären för

vad läkaren sa i telefonen blodprover och röntgen.

 

Måste utreda varför hennes päls reagerar som den gör.

Varför hon dricker stora mängder och så ofta. Bakbenen bär henne

knappt och hon går sällan ut om det inte är nödfall.

Hustrun är orolig trots hennes unga ålder (7år) så har hon haft henne

som valp och varit ett stort stöd och del av hennes liv.

 

Klart man oroar sig och man påminns om vår

hund Leo direkt som gick bort 13 år gammal. Han var min och barnens

ögonsten och var DEN hunden som fick min dotter förlora sin rädsla

för hundar. Han älskade oss ovillkorligen och vi honom.

 

3 Hundar har satt sina spår i mitt hjärta.

 

     

        - Leo -                     - Svea -                  - Daisy -

 

 

Ja sen ska vi inte glömma:

 

Bobby

Skrållan  Leo´s föräldrar.

Azlan

Vilda

 

Våra grannars härliga hundar

Himla & Baltazar

 

Ja listan kan göras hur lång som helst.

Från 9-års ålder har jag rastat massa olika raser

men de som fick mig att smälta var 2 underbara hundar

Snoopy & Morran (Border Collies) och där fick jag intalat

mig själv att jag en dag skulle äga en Border Collie och 2005

föddes han i vår närhet.

 

Oj detta inlägget skulle ju handla om Daisy.

Ja jag hoppas att allt har gått bra hos veterinären

och att vi får ha henne med oss många år.

Har ännu inget hört så då får jag tro allt verkar som hon får

komma med hem igen.

 

Hon är en ettrig, kärleksfull hund som gläder många.

Varit ofta på fotbollsmatcher och fastnar hos många som vill

klappa, klia och kela så omtyckt är hon av alla som möter henne.

 

KÄMPA DAISY ! ! ! 

Av Michael - 27 september 2021 18:50



Första dagen i jakten på 

ett nytt boende. Kanske kan göra ett sällskapsspel

utav detta sen när man är klar.

 

Man blottar sig verkligen när man öppnar

för att berätta om sitt liv. Ja Andreas, blottar sitt inre

inte det yttre för det skulle skrämma vilken döing som helst.

 

Som tur är har vi alltid skött

våra hyresinbetalningar och har 2 referenser som

jag hoppas kan tala gott om oss.

 

Det var en fin lägenhet med massa överraskningar

och en altan skulle byggas till så då får vi kanske med oss

grillen. Nästan det viktigaste man kan ha med sig förutom

tv, musik & internet.

 

Nästa visning imorgon, lika spännande där om inte mer

för denna har vi inte sett något av och även den

är nyrenoverad så vi vet inget och den ligger nästan mitt i centrum.

 

Nu blir det middag !

Av Michael - 27 september 2021 11:47



Lite positiva saker sker i allt

elände som har drabbat oss.

 

Lite julklapps pengar börja ramla in

och det lättar ett gigantiskt tryck mot våra bröst.

allt vi får sålt slipper vi kasta eller ta med oss i flytten.

Först tar vi alla stora saker sen ska vi försöka med

flertalet samlarföremål OM inte hustrun samlar på sig.

 

Hon brukar ofta hacka på mig att jag samlar

på mig men när hon ser GRÖNA saker så kan hon

inte låta bli. Nu är jag inne på att minst sälja av hälften av

allt vi samlat på oss och sen får det bli container eller

skänka bort resten.

 

Ja nu har jag inte tid mer.

Fler saker att sälja och om några timmar

blir det lägenhets visning. HÅLL TUMMARNA ! ! ! !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards