•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2020

Av Michael - 30 oktober 2020 15:34



I rådande situation när kunskapen

saknas, när vetskapen efter misslyckade försök finns

där gnagande...

 

Mamma gjorde många försök att visa, lära

men det verkar som om inget fastnade alls.

Kan bara be mamma om förlåtelse.

 

Idag ber mig hustrun att BAKA...

Fattar ni dilemmat? JAG baka...

Funderade och funderade medans hustrun dammsög

och kastade förslag efter förslag över mig.

 

Fick ta mig samman och se vad som fanns hemma.

Tog slutsatsen att sockerkaka va inget för mig, inte heller

7 sorters kakor som frun bedyrade skulle vara sååå enkelt att göra.

 

Näää de får bli VÅFFLOR

- Det är så nära baka man kan komma

sa frun. Saknas dock en viktig ingrediens och den ska jag 

hämta hos våra grannar som äger en sodastreamer.

Går inte göra fylliga våfflor utan kolsyra!

 

Hoppas ni får en trevlig kväll !

 

 

 

 

 

Av Michael - 28 oktober 2020 11:13



En person som vi båda har blockerat

på Facebook inser tydligen inte detta utan ansöker till

vår nedlagda Loppisgrupp när personen vet att HEN inte kan

se våra inlägg... Varför ?

 

Personen ville även följa min fru 

och det accepterade hon inte alls så nu är vi verkligen

2 personer som VERKLIGEN avskyr HEN.

 

Inte bloggat på ett tag för jag har annat i tankarna

och det närmar sig brytpunkten. Dags för ett besök till

Öppenpsyk innan jag går över gränsen för vad jag klarar av.

 

Dom stunderna ska man inget skriva

på för det blir saker jag INTE ångrar men som kan skada

de runt omkring mig.

 

Hoppas ni läsare har det bra och njuter av dagens

sköna solsken. Nu ska vi kolla lite julklappar.

Sköt om er...

Av Michael - 23 oktober 2020 14:36



Ser ingen annan utväg just nu.

Kommer bli stora förändringar och vem vet

hur detta kommer sluta.

 

Tror dock att hustruns 22-åring kommer att

klara sig bra utan vår vägledning.

När man frågar honom så välkomnar han sin frihet.

 

Tror nog han kommer att sakna sina färdiga

matlådor som alltid väntade i kylskåpet. Det är

nog allt tror jag han saknar.

 

Dags att han får sprida sina vingar

och se verkligheten utanför sina fyra väggar.

Handla mat, städa, diska, tvätta... få se med egna ögon

vad saker och ting kostar.

 

Jaha då var det fredag igen. Denna veckan gick fort.

Snart dags att laga middag och lämna ifrån oss ännu en kattunge.

Nummer 3 av 6 ska lämna oss idag. Sista 2 bröderna reser till

Örebro imorgon.

 

Önskar er en riktigt skön helg !

 

 

Av Michael - 22 oktober 2020 13:15


Igår gjorde min hustru

ett otroligt jobb när hon tömde vår "gamla" loppis.

Man såg hur verkligheten skulle kunna bli och såg

potentialen av att göra något av det hela.

 

Samtidigt blir jag väldigt bitter.

Vi ville verkligen få detta att fungera men istället

för att bråka med myndigheter så valde vi att 

bara sonika lägga ner.

 

Var länge sen jag mådde så här dåligt.

Ingen ork, ingen lust, ingen....

Ja jag är glad för min kärlek som jag känner för min fru.

 

Kärlek betalar dock inga räkningar.

Kärlek ger inte mat på bordet, eller jo det gör hon.

Jag tillagar det hon önskar även om vissa dagar vill jag inte alls.

 

Nää nu får det räcka med gnäll för idag.

Fixa till ugnspannkaka och ärtsoppa sen iväg och.... Ja de får vi se !

 

 

Av Michael - 20 oktober 2020 16:31



Man inga bekymmer hade...

Minns när allt blev så mycket enklare när man

kunde, ville, orkade.

 

Den tiden är förbi men det är roliga minnen.

Dom spelades upp igår när jag som vanligt kollade

på män, kvinnor som byggde sig som det stod

fort, vindskydd, nattläger utav det naturen ger dom.

 

Då spann min hjärna igång och jag mindes när

jag och min bästa kompis Magnus byggde kojor.

Kan lova att det var rejäla saker som häll både värme och väta utanför.

 

Kan även lova att det vi gjorde var snyggare gjort

än de där Ior fallfärdiga åsnehus dom gjorde. Där och då beslutade

jag att till våren ska jag och hustrun bygga oss ett skydd som

vi kan använda när vi är barnfria och beger oss ut på

fisketur.

 

Tyckte deras kojor var för långa och för höga.

Eldstaden flera meter från kojan så det kom ingen värme

in kan jag gissa. Så utöver fler husvagnsturer kommer vi ha tid

för en tur till skogen nära vatten där vi kan fånga mat och grilla...

 

Låter som ett liv Huckleberry Finn levde och

kanske en smula barnsligt för vissa men det kan ni trycka ner

i egen strupe för min är full. Nu blir det till att samla på sig

dem rätta verktygen tills nästa år sen ska jag försöka uppleva gamla minnen.

 

Yxa, såg, klubba, snöre, najtråd, stor rygga, gamla sovsäckar...

Ja listan kan göras jättelång men det ska nog fixa sig

eller va tror du Isabell på resande fot ?

 

 

 

Av Michael - 19 oktober 2020 15:19


Ingen djup fråga direkt.

Min kära hustru myntade ett ord idag.

" Antingen så klämmer man till finnen eller låter den torka ut"

Ja det stämmer ganska bra så vi får se hur framtiden blir.


Tydligen flera som är nyfikna på bloggen.

En del gör det bara för att sen kunna göra sig lustig

på min bekostnad och det säger nog mer om DIG kanske?


Lever man ett så tråkigt liv att det enda som livar upp

är andras misär och alkohol så tycker jag synd om DIG...


Nä nu ska DU inte få mer av min tid för jag är

så gott som klar med DIG, eller är jag ?

Fortsätter med matlagningen och glömmer bort dig DITT elände...

Av Michael - 18 oktober 2020 18:09



Gjort min hustru arg och det gör man inte ostraffat

så nu är det till att krypa och kräla efter förlåtelse....


Utöver det är det influensa på gång.

Hosta, snuva och hes vilket sänker humöret och orken

avsevärt mycket.


Har haft finbesök inatt och vi skickade dem 

vidare med god mat och hustruns goda hallonpaj

i magen så de såg glada och nöjda ut.


Ni vet de där stunderna man hör sin älskade skratta

från underlivet då mår jag som bäst. Hon har ett underbart skratt

och ännu vackrare leende som man aldrig tröttnar på.


Idag är jag dock helt slut.

Stöttas av många så det värmer otroligt.

Verkar som vi gjorde lite nytta som gladde många.


Nu gäller det att spotta upp sig

och finna det bästa av livet och verkligen känna

att detta kommer gå och att vår skrivna brev accepteras.


Ha en skön kväll !

Av Michael - 17 oktober 2020 10:40



Dagen efter...


Men tro inte att du har tagit en fjäder i hatten för det.

Mitt löfte står kvar och vi ska på något sätt klara oss ur detta.

Känns avlägset just nu men vi har varandra och det kan DU aldrig

ta ifrån oss ditt vidriga avskum.


Den där vidriga känslan som satt i magen

är mindre påtaglig idag jämfört med de tidigare dagarna.

Känner mig lika hatisk och det sitter väl du och njuter av.....


Strålande solsken och klarblå himmel

med frost i gräse och på bilrutan är precis som min älskade hustru vill 

ha det så vi ger oss ut och fixar inflyttningspresent till hennes son som skaffat eget.


Ikväll kommer övernattningsgäster

och trollar bort det jobbiga och fyller huset med skratt, poker och vin....

UNDERBART !!!


Ha en skön dag (utom du ditt svin)



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards