•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under augusti 2014

Av Michael - 31 augusti 2014 23:33




Man behöver en paus ibland.

 

 

Tog en längre för att reflektera över liv och framtid.

Hälsan har sviktat, psyket har fått smällar och jag kämpar

mig sakta tillbaka mot ytan igen.

 

 

Dagens kraftansträngning är nog

det jag gjort på hela veckan och imorgon blir det lite till.

Vi skapar ett nytt vardagsrumsbord och idag har vi satt ihop det.

Imorgon ska det grundmålas sen målas grått.

 

 

Men nu lite mer Sherlock sen sängen....

Sköt om er alla.

 

 

 

 

Av Michael - 18 augusti 2014 18:05




3+2 = 5.495

 

I vår räkning blir det istället.

 

3+2 = 1.590

 

En OTROLIG skillnad faktiskt.

Skall tilläggas att det tillkom en summa på 195:- för sittpuffen.

 

 

NU till hela historien...

Frun vill göra om hemma, hon ville ha nya soffor och har drömt om

Ektorp. Dom vi har är nästan samma men annat tyg.

Nu fann vi 3+2 Ektorp för 300:- en med en utan klädsel.

Nappade direkt och hämtade dom idag.

 

 

Direkt efter att vi slängt av dom hemma åkte vi till

IKEA och inhandlade klädsel till soffor och fotpallen som vi fått av

vår underbara granne Wendy.

Vi sparade runt 3-4.000:- och det kan man inte gnälla över.

 

 

Nu ska vi bara försöka sälja våra egna soffor så fort som möjligt.

Ser ut som en möbelaffär i vardagsrummet.

Soffor på höjden, väggskåp, fåtöljer, tavlor, dynor... ^^

 

 

Andas ut...

Kollar på en film !  (Lätt förnöjd)

Av Michael - 17 augusti 2014 22:42




Utan någon som helst förtjänst.

Mellan 10-15 stog vi ut med roligt sällskap men med ett

skittråkigt väder.

 

 

Glad man hade tak över sig så man höll sig torr.

Eller hyfsat torr ska medges för det droppa på sina ställen.

Ska försöka igen nästa söndag igen och denna gången ska det

göras mer reklam så kanske det kommer mer köpare.

 

 

Nästa gång ska grillen glöda

och korvar säljas så slipper vi frysa och svulla

oss med massa kakor.

 

 

Lördagen....

Kräftskiva på området som hyresgästföreningen bjöd på.

Kräftor, räkor, grillat kött, grillade kycklingklubbor & korv med bröd.

Närmare 80 pers deltog och det var ett underbart väder.

 

 

Imorgon är det ny vecka.

Vi ska hämta nya soffgruppen och sen försöka

sälja vår gamla.

Skolan börjar på onsdag och jag hoppas starten går bra.

Blandade känslor just nu.

 

 

Sov Gott

Av Michael - 15 augusti 2014 23:11




Med ett shitty humör och smörgåstårta från ICA Kvantum.

Kan lova att den biten var inte sista gången.

Smakade gott och kanske berodde humöret på DIG din förbannade skit

men kanske en del p.g.a urkasst matintag.

 

 

Imorgon har vi kräftskiva !

Hyresgästföreningen bjuder på kalas så vi får

hoppas på gott väder.

 

 

Efter 3 timmars sömn kanske man ska

ta och krypa ner. Sköt om er !

Av Michael - 14 augusti 2014 14:12





Inte alltid min grej att tänka före jag agerar.

Brukar oftast vara tvärtom och sen väldigt galet blir de i slutet.

 

 

Nu ska vi renovera vårat vardagsrum.

Vi har inte gjort något i de rummat sen vi flytta in 2oo4

så det är på tiden nu.

 

Måla, tapetsera, möblera och även skaffa nya möbler.

2 stycken 2+3 eketorps soffor utan klädsel ska flytta in här.

Ny klädsel och sen kanske en ny bokhylla... (pappas)

 

 

Finansieringen redan klar.

Ska sälja min kropp till forskning och loppis på söndag

ska kanske bidraga till en påse chips som motivation till att orka med.

 

 

Va tror ni om detta ?

Av Michael - 11 augusti 2014 14:21





Hang on it´s gonna be a bumpy ride...

 

 

Föddes naken, tandlös och barfota.

Snart 46 år och har massa skelett i garderoben

och dom flesta kommer stanna där.

 

 

Har haft massa problem under skoltiden och var i bråk

så gott som hela lågstadiet. Hur mina klasskamrater orkade med mig

kan jag inte ens idag begripa. Det som imponerar mig mer att dom vill

prata med mig idag.

 

 

Det är en stämpel som "Bråkstake" jag kämpat hela livet med att få

bort och när jag väl fick bort den började nästa kamp.

Jag har aldrig varit och kommer aldrig vara en "tuff, hård, iskall" person

utan dom som känner mig har sett ärren, hur lätt jag såras...

 

 

Nu kämpar jag med att söka svaren från mitt förflutna.

Svaren på varför jag var som jag var och varför jag är som jag är idag.

Sjukskriven i över 2 år och i dagsläget kämpar jag varje dag.

Inväntar tid hos öppen psyk för att starta en utredning.....

 

 

En start som tar tid, en start jag fasar.

Vill inte uppleva mitt förflutna, vill inte öppna alla sår igen.

 

 

DÄR har ni mig IDAG !

 

 

 

Av Michael - 9 augusti 2014 23:30

 



Får bli kvällens sista film....

 

 

Ingen aktiv dag för min del utan mer för frugan.

Loppis 8-14 sen har hon pysslat med mitt fönster.

Imorgon är hennes sista semesterdag och den ska hon som vanligt

inte helga utan om de håller upp ska vi....

 

 

Bäst inget säga utan vi tar dagen som den kommer

trots att vi har massa måsten som ska göras.

ALLTID när jag planerar dagen innan går det i stöpet dagen efter.

Nu har vi kommit på en ny rolig sak att göra. GRAVYR på olika

material... Ska bli spännande att försöka.

 

 

Denna filmen blir nog inte långvarig som går på 4:an.

Reklam hela j-vla tiden som retar gallfeber på 98% runtom i landet.

Blir till att kryper ner i sängen och antingen läsa eller kolla på

favoritkanalen "History Channel" så där önskar jag god natt mina vänner

och alla som jag känner......................

 

 

 

Av Michael - 7 augusti 2014 20:21





Innan jag och Leo ska ut fick jag

ge mig ut med kameran en stund på baksidan.

MIN tillflykt om jag inte sitter vid vattnet och stillsamt ser på

flötet guppa på vattenytan.......

 

 

             

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards