•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2008

Av Michael - 31 december 2008 13:45


...ETT UNDERBART GOTT NYTT ÅR 2009...


HOPPAS ATT DET NYA ÅRET KOMMER BRINGA EVIG LYCKA ELLER IAF MER LYCKA ÄN DETTA ÅR SOM VARIT. FÖR MIG KÄNNS DET SOM OM NÄSTA ÅR KAN BRINGA LITE LYCKA EKONOMISKT SETT. (NYNNAR FÖR MIG SJÄLV: PETTER - DET GÅR BRA NU)


SEN FÅR FRAMTIDEN UTVISA OM JAG FÅR RÄTT ELLER FEL... PROGNOSEN SER BRA UT JUST NU. HÅLL TUMMARNA !!!


SÅ MED DENNA SISTA BLOGG ÅR 2008 VILL JAG ÖNSKA ER ALLA ALLT GOTT OCH HOPPAS NI ÅTERKOMMER ÄVEN NÄSTA ÅR TILL MITT SKRIVANDE...


VARMA NYÅRSKRAMAR / MICKE



Av Michael - 30 december 2008 19:35




Nästan att man ångrar att jag visade denna förbannade "Dead Terrorist" för min dotter eftersom det enda man hör från hennes läppar är just citat från denna docka... Jeff Dunham ligger tydligen på dem flestas läppar just nu och visst han är skitrolig men han börjar låta lite för mycket här hemma nu...


Lyssnar nu på webbradion och det var inte mycket man fick höra från 1:a Perioden eftersom det ska bojkottas sändningarna från FBK´S matcher känns det som... Hoppas jag får höra resten av matchen utan fler avbrott för annars tar jag en dressin från bangården här i stan och pumpar mig upp till huvudstaden och ber "Achmed" att spränga Sveriges Radio...


Vi har nu bestämt oss angående morgondagen och vi tar avbrott från internet & mobiler sen åker vi till stan 17:00 för att se fyrverkerierna sen hem och äter fläskfilégryta och myser framför tv:n med en bra film och kurerar min och sambons förkylning...


Tänder massa ljus, kanske spelar lite spel sen skålar vi in nya året och bara slappar i soffan UTAN dator... (ja kan ni tänka er) blir en svår prövning för mig och dottern men det ska nog gå tror jag.


Va hittar ni på en dag före nästa år ?



Av Michael - 30 december 2008 12:31



Men idag har vi för omväxlings skull + grader utomhus... (+1.0)

Molnen hänger tungt och lågt just nu och är kolsvarta som en röklunga. Skulle våga gissa på nederbörd men är ju ingen SMHI expert så jag håller inne med väderprognosen tills min kristallkula har lagats...


Sambon på väg ut för att handla åt sin mormor men borde egentligen ligga till sängs och kurera sin hemska förkylning. Blir troligen liggande hela familjen snart om denna förkylning inte lämnar huset snart.


Ishockey ikväll botar väl min trista vardag en stund hoppas jag... FBK spelar borta mot Luleå ikväll och nu måste dem va tuffa för att vinna mot ett av seriens starkaste hemmalag...


Kom nu med massa kommentarer så jag får lite att svara på... Det roligaste som finns att se många osvarade kommentarer om ditt & datt så "Let´s Go"


Kram Micke



Av Michael - 29 december 2008 16:14



Till att vilja läsa en blogg ?

Får ofta höra att jag skriver lockande och att man altid vill läsa mera efter varje inlägg. Hur gör man för att locka nya läsare och hur får man dom som redan läser till att stanna kvar...


Har massa djupa tankar som river runt i huvudet vissa stunder och ibland är det skönt att få skriva ut dom helt enkelt... Börjar så sakteliga att tina upp efter att ha varit ute och kastat boll med Leo. Före det var vi ute och handlade lite mat, sen åkte vi hem och jag bytte plats med min dotter som åkte med ut till ICA MAXI för att kolla upp ett erbjudande dom hade där...


Ska lägga mig och gosa i sängen nu... Jag och Leo brukar mysa en stund innan han tröttnar och kryper ner under sängarna och somnar.

Konstiga ritualer han har, men han trivs väl bäst där under i mörkret gissar jag av någon anledning...


Take Care... Kram Micke



Av Michael - 29 december 2008 13:43



Önskar ni kunde se vad som utspelas utanför mitt fönster just nu... Solen lyser mot den frostbitna marken och träden och allt gnistrar och får det till att se strålande vackert ut...

Föresten ni kan ju se om jag fotar... (återkommer)


Så nu har jag fotat några bilder på hur det ser ut utanför mitt fönster… Önskar det sett ut så här på Julafton för det hade varit mer stämningsfullt än en grön gräsmatta eller hur ?


Fick in en bild i arkivet och en ny på mig själv (utan skjorta & slips) *asg* men jag hoppas det ska gå bra ändå Hanna ?

Ska inte bli långvarig nu utan ska ge oss ut och handla lite mat... Är ju helt tomt i skåpen efter all julmat ätits upp så nu får vi fylla på lite igen.


Sköt om er och varma kramar från Vänersborg...






Av Michael - 29 december 2008 00:32



Eller inte så förvånad egentligen... Har omröstning som ställer frågan om ni läsare ska skjuta raketer och majoriteten är 100%-ig och alla har än så länge sagt "NEJ" vilket jag kan förstå. Händer massa olyckor och sen kostar det en del och visst är det annat man kan lägga pengarna på anser jag.


Själva nöjer vi oss med att ta bilen in till centrum där det ska skjutas raketer klockan 17:00 och det brukar enligt tradition bli ett sjuhelsikes oväsen och massa färger sen dessutom är det gratis... *njuter*


Inget planerat på Nyårsafton här hemma heller utan det får ske enligt eget bevåg eller så är vi hemma och tar det lugnt, skålar in det nya året. Eller inte utan ringer någon vän eller kanske... Äsch ingen idé att spekullera om vilket det blir.


Sambon har planer iaf för igår var hon och köpte tapeter som vi fick av svärföräldrarna och idag började hon och dottern peta tapeter från väggen i hallen. Sambon påpekade för vår son att gå och se vad hans syster gjort med väggarna varpå han argsint utbrister:

- Har hon en aning om va det kostar att köpa nya tapeter...

Han trodde att hans syster förstört väggarna och det gjorde han vansinnig tills sambon visade dom nya tapeterna och det lugnade ner han en aning...


Vad ska ni göra på Nyårsafton ?


God Natt & Sov Så Gott...



Av Michael - 28 december 2008 18:00



Kan ni tänka er… En blogg till idag, hela 2 stycken under en och samma dag. Måste ha blivit något galet här eller är det som det ska vara helt enkelt. Jag vill ju inte förlora min läsarkrets och som tur är har jag kanske fått nya läsare…


Sitter och inväntar middagen som snart är klar, ingen lyxmiddag idag utan det blir korv & bröd. Orkar inte styra upp något idag utan det får bli enkel mat, lite hockey sen tv och slutligen attackerar jag kudden och försöker somna.


Inatt kom jag verkligen sent i drömstadiet eftersom jag kollade på en gammal goding igår natt på Tv4. Glömde av att den var så lång (Spartacus) och var ganska glad när jag efter 4 fick stänga av tv:n…


Nu ska jag rulla ner för trappan och greppa några korvar.

Sköt om er så hörs vi kanske igen… Kram Micke




Av Michael - 28 december 2008 14:24



Bittra dagar just nu…

Men denna gång är jag smått bitter på bloggsidan jag sitter på nu. Första gången jag fann en nackdel med denna sida. Vill plocka bort mina julbilder eftersom man bara får ha inlagt 100 bilder så vill jag kunna förnya mig men det går alltså inte för jag har använt bilderna i tidigare inlägg… Va gör det för skada om jag tar bort en bild ur tidigare inlägg ?


Sen skulle jag byta bakgrund och får inte texterna att lägga sig där jag vill så det får se ut som det gör just nu sen får jag byta efter nyår…

Ska byta pressbild med för jag ser ut som en rostad påskkyckling med solen i ansiktet. Får se om jag kan fota något nytt en dag som ser bättre ut.


Enligt Hanna hade jag lagt in en ”stilig” bild i hennes gästboksinlägg men det dementerade jag direkt… *blink* Bara för man har skjorta och slips är man väl inte stilig utan välklädd anser jag eller har jag fel ? *fniss*


Får se vad hon tyckte om den bilden jag la in i hennes gästbok nu då hehehe…

Nä nu ska jag vara snäll och fortsätta pilla här hemma, snart hockey (FBK - DIF) om 1½ timma så jag kommer att sitta klistrad vid radion igen…


Sköt om er…

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards