•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2020

Av Michael - 30 november 2020 16:01



Kommer även denna gång

utan särskild ordning. Vi såg en igår eftersom

det var ju 1:a advent och om hustrun orkar så

blir det en idag med.


  • The Snowman.

  • The Santa Clause.

  • The Santa Clause 2.

  • The Santa Clause 3.

  • Deck the halls.

  • Love Actually.

  • The christmas chronicles 2.

  • Jingle Jangle - A christmas journey.

  • The holiday.

  • Tomten är far till alla barnen.

  • Fanny & Alexander. Riktig klassiker som jag ogillade som barn men som har kommit tillbaka igen och jag ska bara finna den igen om det går.

  • Tjuvarnas jul - Trollkarlens dotter.

Kommer om jag har minnet stryka en efter en som vi har sett.

Hoppas att några filmer får er/dig i rätt stämning fram tills dopparedagen.

Ikväll ska vi förhoppningsvis se Jingle Jangle...



Av Michael - 26 november 2020 14:40


När man nu (hustrun) kopplat in nya

internet så gjorde det skillnad direkt på hastigheten.

Vi gick från 17 Mbit till 34 just nu så vi utvärderar efter ett tag.

Masten ligger kanske 1 km från huset så vem vet var vi hamnar

med vårat nya 4G...


Maten puttrar på spisen och vi hinner äta

tror jag lagom tills jag är bannlyst från Boxen.

Tur vi har datorn i sovrummet så jag kan kolla på film.


Har ett underbart väder idag så vi tog en

doggywalk på Hunneberg med hundarna som mer gick

med nosen i vädret än på marken. Ungefär 4 km orkade ryggen med

sen åkte vi och hämtade modemet.


På advent får vi tända denna skönheten jag snickrat ihop.

Passade på att lägga i jord och mossa efter att jag skruvat fast handtagen.

Va tycker ni ?



   



Av Michael - 25 november 2020 14:37






 



Mot julen börjar med FILM.

Här kommer vår lista utan krusiduller.

 

 

 

  • Polarexpressen. (Ett måste om hustrun ska välja)

  • Disney's A Christmas Carol. (Hustrun älskar Jim Carey)

 

  • Ensam Hemma.

 

  • Ensam Hemma 2.

 

  • Klaus.

 

  • The Christmas Chronicles.

 

  • National Lampoon's Christmas Vacation.

 

  • Grinchen. (Jim Carey...igen)

 

  • Elf.

 

  • The Nightmare Before Christmas.

 

  • Arthur Christmas.

 

  • Bad Santa.

Av Michael - 23 november 2020 14:43



Om jag hade börjat med listan...


- Listan? frågade jag

- Ja julfilmslistan.


Insåg att jag inte ens hade en tanke på den.

Nu när jag satt och funderade på det så började en del

filmer rulla förbi i huvudet.


Har hittat några nya men förglömmer inte de gamla

favoriterna som alltid skall visas varje år.

Sist jag gjorde en lista så såg vi inte en julfilm

varje dag som planerat så vi får se hur det går denna gången.


På fredag kommer ni få se hela listan på vad jag

hoppas ska vara 24 filmer så håll er redo.


 

Av Michael - 21 november 2020 15:37


Kan det bli värre ?

 

Kanske är så att man helt enkelt bara avskyr November?

Eller novembervädret. Aldrig varit med om så uselt väder där det

växlar från lite sol, snöblandat och avslutar i mörker och regn.

 

Tur man ska rulla köttbullar en stund

så slipper man se eländet.

 

Har fått på vinterdäcken och ÄNTLIGEN

rullat in husvagnen i garaget. Ungefär det jag mäktar med

idag för kroppen är ur spel fullständigt.

 

Hockeylördag idag och matchen som visades

på TV4 var som en mörk medeltid. 2 Skitlag (DIF-VLH) och 

tomma läktare fick inte alls hockeysuget på högvarv.

 

Får hoppas att 18.00 matchen blir bättre.

Då spelar HV71-FBK då man får lite liv i luckan.

Men nu steka köttbullar.....

 

 

Av Michael - 19 november 2020 17:22



Trots brister på allt

finner vi saker som håller humöret uppe.

Allt annat känns skit men det blir inte 

vare sig sämre eller bättre just nu.

 

Ser mot julen med tillförsikt och hoppas

att anhöriga ska bli nöjda med det lilla vi

kan göra under omständigheterna som råder.

 

Menar då inte bara Corona utan vår bristande

ekonomi som mer eller mindre är allt annat än bra.

Vi äter mindre, reser mindre och kortare för

bensinen ska räcka.

 

När fruns son-vecka inte råder sitter

vi mest hemma, eller jag sitter hemma medans hon

sköter om sitt psyke med att städa. Jag får leva

i en harmonisk och rent hem och hon får äta god

mat som lagas med hjärtat.

 

Skriver lite mer när det händer något.

 

 

Av Michael - 11 november 2020 18:23



Skall dukas upp kanske det blir annat 

att äta istället för julgrisen.

 

Utanför oss på åkern mellan oss

och våra grannar springer nu uppskattningsvis

10 vildsvin i varierande storlekar.

 

Ingen aning hur dom smakar och än mindre

vetskap om dem kommer skjutas av för de gör

hemska skador om de kommer för nära trädgårdarna.

 

Hustrun inser inte farligheten med dem

utan går ut med ljuskällor och vill få en skymt av dem.

Bad henne ta med hunden så hon kanske kan skälla lite

så dem håller sig borta från våra hus.

 

Hyresvärden är kontaktad och han i sig ska

kontakta skyddsjägare som ska få bort dem hoppas vi.

 

Nu blev jag nyfiken med....


Av Michael - 9 november 2020 12:55



I denna delen av landet.

Vi verkar ha hamnat i en enorm svacka

både mentalt och fysiskt.


Pengar sinar fortare än man trodde

så nu tar vi dag för dag och försöker hantera detta.


Har själv varit sängliggande mer eller mindre en veckas tid.

Började med rakethög feber på 40.2 sen sakta så sjönk den.

Så och blåsor i och utanför munnen gjorde inte saken lättare.


Skräpar runt i pyjamasbrallor och tischa hela dagarna

och försöker finna en mening med dagen men varje dag

är den samma så de blir grått alltihop.


Det är svårt att ta sig ur dessa destruktiva

tankar men vi försöker verkligen. Hoppas på förändring.

Vissa saker kan man dock inte förändra som många ofta säger.


Våra händer är bundna !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards