•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2017

Av Michael - 31 mars 2017 21:25



För att jag slipper vara beroende

av kaffe. Fast å andra sidan får jag NÄSTAN panik

om det är slut på Pepsi Max i butiken.

 

 

Annars har jag så många andra laster.

God mat i mängder...

Ja vi stannar där tycker jag, resten är barnförbjudet. (hahaha)

 

 

Ska nog krypa ner snart, fast jag kanske gör ett besök

till frisören så man ser ut som folk imorgon på Loppisen.

Sen blir det nog ett litet insomningspiller så kanske jag slipper

att somna efter 4-5 på morgonen.

 

 

Önskar er alla en riktigt god natts sömn

och en härlig behövligt avkopplande helg.

 

-Peace Out-

 

 

Av Michael - 31 mars 2017 12:35



Ja man kan ju undra men spännande

är det onekligen.

 

 

Loppis i dagarna 2 och ny beställning

gjord på en soffa. Färg och design kommer senare.

Nu hoppas vi på måtten stämmer och antingen väljer vi färg

eller så blir det kundens önskan.

 


Sen har vi loppisen då...

09-16 Lördag & Söndag och jag HOPPAS på få sålt

massor av DVD filmer. Sist på torget sålde vi 61 filmer

och det var en mycket bra start.

 

 

Senare typ 1:a veckan i Maj har vi loppis vid

kyrkan i Västra Tunhem. Där har jag sålt över 100 filmer

så jag hoppas på nytt rekord.

2015 såldes det över 400 filmer på en Loppissäsong så nu har jag 350 filmer kvar att sälja... (hahaha - u wish)

 

 

MEN nu är det dags att trotsa det usla vädret

och göra skäl för min lön genom att rasta 2 sötnötter

som troligen är lika uppspelt som jag för att gå ut

i regnet.

 

 

Ha en skön fredag alla härliga varelser!

 

 

 

 

Av Michael - 30 mars 2017 13:48




Ja det var ord i sin rätta bemärkelse.

Dra på sig shortsen i mitten av mars var inte så

genomtänkt hur skönt det än var.

 

 

Sängliggande med snuva, migrän, frossa

och mår rent av SKIT...

Sonen liggande med, febrig och ont i halsen

så det var något som låg på lur gissar jag.

 

 

Blir till att krypa ner under täcket

igen och bara glömma av att denna dagen fanns.

Sen får man inse att är hjärnan dum får kroppen lida.

 

 

Hoppas ni har en bättre dag!

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 29 mars 2017 13:44




Ja man kan bara hoppas...

 

 

Barnahjälpen har bett "Mi casa" att renovera möbler

till dom och jag nappade direkt. Var där igår och fick med 

oss ett stort köksbord och 4 stolar.

 

 

Man kanske ska bli Aktiebolag och skaffa större verkstad

snart om det ska gå så här bra. (hahaha)

Eller inte, men kul ska det bli och jag hoppas vi kan leverera

så att de vill ha hjälp fler gånger i fortsättningen.

 

 

Nu ska vi se hur detta kommer bli, vet det ska målas vitt

undertill efter slipning och sen klarlacka bordsskiva och sits på stolarna. Sen blir det att välja mellan bygga helt ny 120 säng eller tv-bänk. Därimellan ska vi slakta en säng och göra 2 nya soffor/bänkar i svart och vit sits...

 

 

LÄNGTAR !!!

 

 

 

Av Michael - 29 mars 2017 12:18




På ytan ser jag nog ut som en glad

människa idag men det är ett falskt leende.

Har fått nya besked som inte alls gör mig glad.

 

 

Först för några dagar sen kom svaret på mina ögon.

Nu idag under såromläggning måste jag kontakta Ortopedmottagningen

för konsultering och även ringa diabetesmottagningens fotvård

eftersom min fot ömmar under och ger mig obehag.

 

 

Fotvården har jag besökstid 18/4

och Ortopeden någon gång i Maj. Ortopeden ska ringa mig nu kl.14 och då ska det beslutas om jag ska fortsätta med tamponad eller inte eftersom såret blöder mindre utan men kan riskera sluta sig och så läker det fel och får öppnas igen.

 

 

Känns lite olustigt igen och jag vill

inte ha allt på en gång, kan man inte styra över det

så blir det kaos i hjärnan. Nu kom det och jag kan inte göra

mer an ta en sak i taget, bearbeta det och hoppas på det bästa.

 

 

Nu ska jag ut med flickorna...

Ett skönt avbräck!

 

 

Sköt om er!

Av Michael - 28 mars 2017 14:41



Men jag kan inte låta bli...

 


Hur mycket man än försöker så kan jag inte släppa taget.

Man dras in som en missbrukare dras till droger, eller annat beroende.

Ja jag är troligen beroende av detta...

 

 

Jag mailbombas av något trevligt som sen skapar ett starkt beroende.

PINTEREST är mitt gift och jag vill prova nya saker hela tiden.

Vissa saker har vi provat att göra och nu har man hamnat i den fasen att man

inte vet vilket ben man ska stå på.

 

 

Till gårdagens sänggavel i Malmö FF´s färger och logga. 

 

 


Har jag idag


NÄSTAN färdigställt denna hylla till samma person.

 

 

Och jag hann nästan pensla klart dessa skönheter

innan dom ska läggas ut till försäljning.

 

  

(Klicka för större bild)

 

 

NU kommer frågan vad vi ska göra...

Har egentligen inga nya förslag på vad som ska göras förutom,

ja just det vi har ju en liten "freebee" vi fick när vi sålde och levererade soffan.

Kan bli spännande och se hur det kan bli faktiskt...

 

 

Ska nog köpa lite skruv och klarlack idag och

se hur detta kommer sluta. Blir massa slipande och sen bara klarlacka toppen.

Ägaren som gav oss detta sa att hon minsann inte hade samma vision som mig

utan jag hade nog för stora förhoppningar...

Jag svarade, 

- en mans skräp kan vara en annan mans skatt...

 


När man sen får en sådan snygg och charmig sak kan

man helt enkelt inte säga nej. (horder/samlare?)

Säljer ju som sagt vidare så det måste ju helt enkelt räknas som att

jag/vi delar med oss av gåvorna vi får till ett acceptabelt pris.

 

 

Men nu ska jag fixa middag till sonen...

Han har haft K-dag så han har väl inte slösat så mycket energi

ska medges. Äta gör dom trots ett stillasittande tonårsliv...

 

 

Ta hand om er !

 


 


 

Av Michael - 27 mars 2017 22:47




Sitter på en dunkel plats...

 

 


Tankeverksamheten är inte som den borde vara.

Mår egentligen ganska bra om man bortser från att ryggen försämras

och har ofta huvudvärk.

 

 

Ska nog egentligen inte sitta här och blogga men har ju sovmorgon

imorgon så lite senare kan man väl krypa ner tycker jag. Kanske inte lika sent

som igår då klockan helt plötsligt var efter 01:30 då skallen kraschade mot kudden.

 

 

Morgondagen då...

Ja vem vet vad som sker under dagen.

Ska väl vakna, medicinera mig, rasta hunden och sen ringa

vårdcentralen för nya tiden till omläggning och även försöka

nå öppenpsyk och få recept förnyat.

 

 

Och nu ska jag bara.... eller nej det ska jag inte alls.

Orkar inte spana wish.com utan jag ska krypa ner innan jag däckar

på sidan i stolen sen kan jag inte röra mig...

 

 

Puss & Kram - Skumbanan......


Av Michael - 27 mars 2017 11:46



Alltså allt gick som det skulle igår.

Sen kom en ny dag och allt bromsades direkt och man ger upp

utan att ens ta fighten.

 

- Beppe! det ser bra ut...

 

 

Nej det är verkligen inte bra.

Jag längtar efter semester nu och det kan låta märkligt

när man varit sjukskriven sen Juli 2012.

Funderar varje natt på hur man ska hinna med allt på 1 vecka.

 

 

Outforskat område för min del.

Jag ska få fånga naturen, omgivningarna med mina ögon.

Jag ska utforska hus, skog, vatten och vem vet så kanske man får med sig

lite fynd i bagaget på vägen hem.

 

 

RÄKNAR med att fånga fisk jag aldrig kunnat förut

och ser fram emot att utöka mina fiskerekord och äta god fisk.

 

 

MEN nu ska jag rasta 2 smågalna flickor och

sen får jag se vad som kommer ske under dagen.

 

 

Ta hand om er!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards