•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2018

Av Michael - 28 februari 2018 20:41


  

Jag är dömd till ett liv vid spisen.

Idag gjorde jag tydligen god mat igen

och för några dagar sen kombinerade jag en

fruktsallad som idag toppades med underbart

goda jordgubbar från Willy´s.

 

- Fattar du hur gott detta är ?

- Ni har räddat mitt liv...

 

Sambons son äter som han aldrig gjort förut

och man kan ju börja undra vad han får för

föda hos sin pappa.

 

Inte utan att man blir en aning mallig.

Glädjen att laga mat finns hos mig igen och kanske

kan annat infinna sig igen.

 

JAAAAAAAA... 5 - 2

 

Ooops sorry... Hockey på tv och FBK leder över HV71

med just 5-2 och glädjen är på topp.

 

JAAAAAAAAAA... 6 - 2   

 

Ja ni ser, finns ingen idé att blogga mer så jag 

signar ut och önskar en trevlig kväll...

Av Michael - 26 februari 2018 19:31



- Framtidsplaner...

 

Ja det var något som hette duga.

Ligger ofta och funderar på min framtid,

både i vaket som sovande tillstånd.

 

Projekten som jag vill göra börjar läggas

på hög och jag verkar inte kunna ta tag i något av dem

och allra minst nu när det är mellan -9 till -12 utomhus

för det hjälper inte att vara inomhus när man är

oisolerad i verkstan.

 

Enda stället som är rskönt att jobba på

är i tvättstugan för där har vi tropisk värme.

Stod och lackade låda där igår kväll och jag njöt verkligen.

 

Så just nu är det lådor som ska göras till

loppisen 8:e Maj. Svarta, bruna, vita, naturfärgade

i 2 storlekar men man kan även komma med egna förslag.

Har gjort 2 svarta och redan sålt en så jag fick tänka om

angående var jag ska lägga våra dvd filmer.

 

Och där kom något ivägen...

Händer alltid såna saker vare sig jag sover eller är vaken.

Min hjärna vallar som en flipperkula och jag är kulan

som kastas fram och tillbaka.

 

Återgår till "Ray"

Av Michael - 24 februari 2018 16:37



En småkylig dag med strålande solsken

vaknade jag efter 12 p.g.a en lång helvetes natt av

sömnlöshet, sjövild katt och gnällig jack russel.

 

Att sen sambons son lagar mat 01:42 kanske gjorde sitt med.

Så sjukt jobbigt att vara så lättväckt men ännu värre

när kroppen anser att 2-3 timmars sömn är bra så.

 

Bara att kasta sig ur sängen och ta tag i dagen

innan solen gått ner. Började med att elda lite, promenad till

Hullsjön på ostabila fötter sen in och laga middag

före hockeymatchen. (underläge tyvärr)

 

Tåls att säga om och om igen.

Vi har ett underbart boende, harmoni, hälsan må kanske svikta

både mentalt och fysiskt vissa stunder men katt & hundar håller oss uppe vid ytan samt våra underbara barn och lilla Nellie ;o)

 

     

Morfars lilla ögonsten...

17:e Maj fyller stora tjejen 2 år.

 

 

Av Michael - 22 februari 2018 22:46



Sitter och läser om bukfetma och varför den uppstår.

Dietläsken är den största boven läser jag först.

Sen efter lite äldre inlägg säger både dietist och näringsfysiolog på Sahlgrenska Universitetssjukhuset att det BÖR man dricka.

 

"Under de senaste åren har flera kontrollerade studie visat att om man ersätter sockersötade drycker med lightdrycker och inte förändrar energiintaget för övrigt minskar vikten, enligt Ingrid Larsson. Andra studier visar att om matvanorna består av något sött när man vill minska i vikt har man lättare att hålla sig till dessa matvanor över lång tid, det vill säga följsamheten ökar."

 

Så nu jävlar är det jag ska ska prova och se

hur och om  kommer göra skillnad.

Ingen nystartad blogg om viktuppgång eller nedgång

utan ni kommer se svaret här.

Just nu ligger ribban på 115.4 Kg och midjemåttet på 118 cm

och det ska jävlar-anamma-sjunka på ett eller annat sätt...

 

Har jag sen karaktären att hålla mig

borta från Ahlgrens på Lördagarna ska det kanske gå vägen

och man kan våga sig ut på stränderna utan att se ut

som en misslyckad överjäst bulldeg i framtiden.

 

EN SOM SKÄMS...

Nu ska jag lägga mig och läsa.

Den som orkar och vill fyller på med massa

peptalk för det kommer behövas.

Av Michael - 22 februari 2018 16:51



Skrev sedan ut resultatet på eget bevåg.

Var hotad redan innan jag gav förslaget men med

en liten röd jävel på axeln tog jag steget.

 

Tog med sambo och min son för en timmas bowling.

Det var min 3:e gång under mitt 49-åriga liv som jag spelade

och med diskbråck så är spelet begränsat.

 

MEN jag slog minst 4-5 strikes och är lite mallig.

Dock fick jag smäll på fingrarna av min sambo för jag

dels fotade men även skrev ut resultatet.

 

Huvudsaken var att man hade roligt ansåg jag men det fick jag inget medhåll för tyvärr. Kanske är det för man leder som man säger så eller inte? Det var roligt vilket som anser jag.

 

Har sen dess hunnit med att fixa middag

och kolla serieavsnitt.

 

Saknar SHL......

 

 

Av Michael - 19 februari 2018 14:54



Idag for sambons son hem och imorgon

eftermiddag ska vi hämta min son som ska spendera

några dagar på sitt sportlov hos oss.

 

Får hoppas att vädret blir bättre annars

blir det bowling och inomhus aktiviteter.

Har några skrämda och försynta snöflingor fladdrandes förbi

men inget som ligger kvar.

 

Måste berätta om nästa projekt som jag såg igår.

Sambon utbrast direkt

- En sån vill jag att du bygger.

- Såklart ja kan det...

Tog nog vatten över huvudet där.

 

 

Fråga mig inte vad jag ska ha den till eller var men

jag kunde inte låta bli att ryckas med när hon bad mig.

SÅÅ jäkla snygg och ser hyfsat enkel ut att göra. (ironisk)

Blir till att leta hjul först och främst sen får jag se vad som sker med detta.

 

Vi har ju pratat om att starta en gårdsloppis

här hemma på gården så den kommer med all säkerhet till

stor användning på något sätt.

Av Michael - 18 februari 2018 17:42



Planerade en kort tur till Kungsbacka

för att aktivera våra "spelande" ungdomar.

Utan att berätta för min son kastade vi iväg oss

alla till Kungsmässan där det var sportevent.

 

Trodde det skulle vara större än de 10 skärmar

som endast hade skjut, döda spel igång. Hörde flera

som kommenterade och som var väldigt besvikna. Ja inte de som spelade såklart utan föräldrar.

 

Ingen av våra killar ville spela utan jag och sambon

tillsammans med min uttråkade son fick se de 2 12-åringarna

köa för att fotas med "The Originals" som tydligen ska vara

Youtube´rs som är inne nu.

 

Efter fotograferingen åkte vi till donken innan

hemresan. Alla där de ska vara och sambon somnat i soffan.

Själv spelar jag spel på datorn och planerar nästa STORA 

kommande projekt. (Aldrig tar det slut)

 

 

 

Av Michael - 15 februari 2018 21:02


 

 

Jaja ordet kanske inte finns men ni fattar nog ändå.

Idag har vi börjat med att tillverka lådorna som vi ska

ha till våra dvd-filmer som ska säljas på loppis.

 

Hann bygga 2 och även spraylackat dom så imorgon

när nu regnet ska falla tar vi nya tag i verkstan.

Fick även starta upp kap/geringssågen för första gången

och det var som att skära i smör.

 

Ska även försöka bygga kryddhyllor som vi ska försöka sälja

men även använda hemma då jag verkligen ÄLSKAR att laga mat igen.

Tydligen älskas jag inte av sambon endast för mitt utseende utan även för den goda maten så det kanske är så att vägen till MIN kvinnas hjärta går genom magen... (tihi)

 

Ska väl ta och krypa ner och kolla lite film

innan den lille blå kommer med säcken. Har småshoppat

lite idag och vid skolan fick jag värdefulla gåvor

och även köpt 10L väggfärg innan vederbörande drog mot

Dubai... Trevlig resa Familjen Fransson :)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards