•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2019

Av Michael - 22 december 2019 15:44






 

Av Michael - 12 december 2019 13:56




Jul med stormsteg...

Känner viss oro men inte för egen del och jag hoppas

att allt kommer lösa sig för jag kan inget göra.

 

 

Granen är klädd, vissa klappar är inslagna och i helgen när

frun höll på med lite julbak tyckte jag vi lika gärna kunde göra

julskinkan med. Vet med mig svaret innan jag frågade för det kom

ett skratt till svar och att den skulle vara borta före julen startat.

 

 

Har redan fuskat med julskinkan men det va inget emot

den min kära hustru gör. Vill att den ska smälta/smulas sönder i munnen

och sen kommer smaken av senapen.

 

 

Nu saknas bara lite frost och lätt snöfall så är julen komplett.

Minns hur jularna såg ut som liten. Snö var det INGEN brist på.

Dagarna innan jul så följde min pappa mig till dagmamman och med cykel på axeln var det inte lätt att hålla koll på mig trots att det enda man såg

av mig var den lilla toppluvan.

Snövallarna var hemska...

 

 

Man får inte den där rätta stämningen när det

är grön lerig gräsmatta och vattensamlingar lika stora som småsjöar.

Sticker hundarna ut på åkern kommer de tillbaka med platå 

och en hemsk lerinpackning.

 

 

Hur är vädret där du bor?

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards