•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2012

Av Michael - 29 februari 2012 19:06







Kände det var dags att ta bladet ur munnen.

Insåg att jag inget sagt här inne på säkert 1 vecka.

Troligen haft mycket att skriva om men massa jag inte bör skriva om heller.

Livet går vidare trots allt.

I måndags firade jag 25 års dag ensam med Ärtsoppa.

Kände sådär faktiskt.




I söndags fick jag årets vidrigaste influensa som satte

sig på min balansnerv för jag vaknade 3 raka dagar med kraftig yrsel

att jag höll på att stupa i trappan.

Idag var den borta men är öm i hela kroppen och får inte loss det

som hostmedicinen ska hjälpa mig med.




Andfådd för lilla minsta och för djupa andetag pressar

mina lungor till att hosta kraftigt.

Ni som anser gym är bra kan jag tipsa om en redig förkylning.

Tror jag tappat 2-3 kg på 4 dagar och har träningsvärk i hela kroppen.




Tappar något mer nu så nu ska jag krypa ner och vila en stund.

Ögonen rinner och känns som feber men så är inte fallet.

Ingen ork alls...



Sköt om er och stay friska !

Av Michael - 18 februari 2012 22:48







Ja det gjorde jag verkligen ordagrant imorse.



Hade inte speciellt brått till jobbet utan skulle ut med hunden

före frukosten men den planeringen sprack tillsammans med mitt knä

precis utanför grinden.



Halkade på en gigantisk isfläck och drämde knäskålen rakt ner i marken.

Hade en hel hejaramsa med svordomar men knöt handen och halta ut med hunden.

Kan jämföra smärtannär det gör som ondast att en spik kilats rakt in i knäskålen

och sen ligger och skaver...



Har haft redig otur med just samma ben hela veckan så nu kan

det inte bli sämre eller hur ?

Nu ska jag "Hyra" film sen krypa ner och somna gott.

Sonen fortfarande febersjuk och matas med Alvedon och Hostmedicin.



Önskar er alla en fortsatt mysig lördagskväll !

Av Michael - 15 februari 2012 19:22







Eller jag saknar ett Vulcanskydd.

Idag har tiden gått med racerfart och tyvärr

så är vintern en ödestid samtidigt som jag gillar den.

Ja om man bortser från kylan.



På väg till bilen efter att ha sökt efter frimärke och på väg över vita streckade linjerna så halkar

jag till och vrider knä åt sidan och trycks framåt.

Knät svullnar upp och jag är stel som en torr pinne just nu.

Vill inte ta tabletter heller för det gör ingen nytta och då kan

det faktiskt kvitta med piller...




Får helt enkelt linda om och ge stöd så mycket

det går och kanske fixa ett Vulcanskydd och Hästliniment.

Middagen intagen och nu ska jag "Näää en hemlis"

bara vila ut och ta igen mig... ^^

Av Michael - 9 februari 2012 22:08







Kommer att behövas !



Troligen inför morgonen.

Kroppen kommer behöva allt den behöver

och massa solid föda med under resans gång.

Blodbyte med häst vore enklast gissar jag.




Inför morgondagens gigantiska 3 hämtningar

måste jag tanka på ordentligt för kroppen kommer behöva

allt energi och en stretch ligger nära tillhands.

Man må va 191 cm och väga 114kg men är ingen HULK

för det utan en vanlig dödlig gestalt med en envishet

som tyvärr kanske inte visar sin starka sida alla gånger...




Men men... Dags att ta en dusch och sen ladda kroppen

med sömn och energi. Imorgon ska en brakfrukost

intagas sen kl. 10 startar vi resan ut i det okända med

ljuspunkter, fyrar som leder oss till målet...




Godnatt alla underbara !

Av Michael - 6 februari 2012 22:07







Eller tack mamma...




Haft en fruktansvärd frossa i fötterna sen jag kom hem från jobbet.

Pulserande värk och fötter som bokstavligen varit iskalla trots strumpor.

Tog av dom och sen fick jag på mig ett par hiskeliga raggsockar

min mor stickat men HIMMEL va skönt det var att få tillbaka känseln

i fötterna igen.



Nu har jag grinat till "Sofias Änglar"

och tagit Ipren så kanske jag kan somna bättre inatt.

Kanske är det så att kroppen börjar bli sjuk så lite därför

jag frusit och skakat som ett höstlöv.




Känner nu att kanske kan man plocka av

sig hoodjackan innan man kryper ner men mysbyxorna stannar på.

Imorgon blir det shopping för butikens räkning på Biltema

i Uddevalla så det blir en hektisk morgon innan vi öppnar.




Önskar er alla en riktigt God Natt !


Av Michael - 5 februari 2012 14:46







Med vintern kommer snön, med vintern kommer kyla...

Även med vintern kommer ishalka, snöyra ja egentligen massa nackdelar.

Underbart landskap skapas när snön faller och för mig

är det lika trevligt att fotografera dag som kväll.




Dock som diabetiker har jag märkt att kylan gör mig

mindre tålig när frosten biter tag. Händerna blir som frysta fiskpinnar

och känns som dom ska gå av så fort man spretar fingrarna lite.

Jag bär numera alltid tumantar för vanliga funkar inte längre.




Men jag ÄLSKAR snön ingen tvekan om saken.

Jag får helt enkelt anpassa mig efter termometern.

Idag kom thermobyxorna på för första gången så snart

kommer troligen långkalsongerna med om det ska va så kallt

som igår då tempen stod på -26 när vi åkte hem från Karlstad.




Men men den dagen den sorgen.

Nu middag sen kommer svärmor & svärfar på kaffe.

Ha en fortsatt underbar söndag.




 




Av Michael - 4 februari 2012 11:32







Tog mitt förnuft tillfånga...

43-år gammal kan inte se ut sådär.

Fick snällt åtgärda och nu kan man

sitta med de andra i familjen utan att skämmas.



Nu går Bilen !




 

Av Michael - 4 februari 2012 10:46







Hoppas ni kan leva med detta.

Jag hoppas mina arbetskollegor och

chef kan leva med hur jag ser ut på Måndag...



Men så blir det !



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards