•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2016

Av Michael - 29 februari 2016 19:14




- Nej tyvärr inte...

- Vilken tur...

 

 

Min syn är alltså inte godkänd för körkort bara så ni vet.

Vänster är suddigt och höger bättre.

Krävs ingen åtgärd just nu, innebär ingen ögonlaser eller sprutor.

 

 

MEN hur f-n ska man ha råd med glasögon...?

Får ta en mugg och finna en butik som inte har en tiggare utanför.

Kommer väl kosta 15oo-2ooo:- om man har tur.

 

 

Trevlig resa hem hade jag.

Prata blommor, buskar, perenner och busa med lastbilschaffisar...

Kul att det sker roliga saker med i livet. Längtar mer och mer efter vårvärmen.

Klippa gräs, rensa ogräs, gå i shorts hela dagarna. Det låter bra men sen om jag

klarar av det är en annan sak.

 

 

Får se vad som sägs imorgon när jag ska besöka

fotspeciallisten. Fasar för det ärlit talat !

MEN de tar vi imorgon, nu ska jag va präktig och kolla på Simpsons

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 28 februari 2016 16:04




Kan vara skönt att se en ljusning ibland.

Bara köra på, ta en morot och må bra.

Försöker tagga mig själv inför morgondagen så det var skönt med

att få själen, kroppen urladdad idag.

 

 

Psykrehab och ny ögonröntgen.

Pest eller Kolera ja det är frågan, men röntgen är nog båda delarna.

Bara bra få detta gjort så man kan gå vidare och sätta fokus på att bli frisk.

Våren närmar sig och "hundskiten" tinas sakta upp så se upp var du sätter fötterna.

 

 

Begriper mig fortfarande inte på människor som plockar

upp i påsen sen slänger den 30 meter längre bort.

Låt det vara om du tycker påsen väger för mycket.

 

 

Längtar, saknar, älskar....

 

 

Vill ut i trädgården.

 

 

 

Av Michael - 27 februari 2016 14:00




Det är något som saknas....

 

 

Kunde jag sätta fingret på det eller i det så hade jag troligen inte

kunna beskriva med ord hur det känns.

 

 

Förutom det så börjar kroppen, hjärnan svara

på nya medicinerna. Eller nystarten på den så några dagar till så

är jag nog tillbaka på banan igen.

 

 

På måndag stundar Uddevalla sjukhus.

Psykrehab & Ögonskiktsröntgen igen...... *usch*

En olustig och obehaglig tid att stirra in i denna förbannade

helvetesmaskinen och jag vet det måste göras för att se om jag

måste göra en operation eller inte.

 

 

"spring klocka, spring i bistra februari solen"

Av Michael - 26 februari 2016 10:46



  Säger goodbye till gårdagen och HALLÅ till nutiden.

Kan inte bli sämre så nu längtar vi till morgondagen och hoppas att denna dag

går smärtfritt.

 

 

En ofrivillig promenad med sonen först till Apoteket så jag kan få min antibiotika och andra mediciner jag saknat. Sen blir det Netto och inhandla mat och "Fredagsmys" som sonen kallar det. Vet inte om han hinner mysa så mycket men god mat ska vi ha först sen blir det drömma vidare om värme och kolla film.

 

 

Hoppas nu bara jag kan få upp sonen ur sängen.

Inte en susning när han somnade inatt och själv slocknade jag som ett ljus.

Strålande solsken får vi med oss och -1 så man ska inte klaga när andra får plågas

i -25 och nysnö... Får hoppas de håller sig varma på ett eller annat sätt.

 

 

Nu hämta filmer !!!

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 25 februari 2016 19:40



Jo tack det kunde man begripa.

 

 

Telefonen gick varm ett tag.

Högsta hönset ringde som jag haft samtal med förut

då jag tidigare visat missnöje för just denna läkare.

 

- Den mänskliga faktorn som var felet.

- Läkaren som är ledig idag ska skicka intyget direkt...

- Läkaren ska även ringa dig imorgon!

 

 

Läkaren ringde efter 1 timma och hade flera ursäkter

till varför han inte hade skrivit läkarintyget.

Han hade massa ledighet och semester och de ansåg han var hans ursäkt.

 

 

Han ska få en chans till och sen om det inte blir bättre

så sätter jjag inte min fot i hans rum igen. tog några timmar att få ner

pulsen sen övergick det till frustration, städade bort den och kammade hunden

ute i solskenet innan det brast fullständigt.

 

 

Säger som svärmor...

 

" Tålamod. Våren kommer. "

Av Michael - 25 februari 2016 12:00




Hur f-n kan man säga att det ska lösa sig?

Hur i helvete kan man sitta där och ljuga mig rakt upp i ansiktet?

HUR förbannat svårt kan det vara???

 

 

28:e Januari var jag på VC som jag inte fördömer

utan läkaren som för 3:e gången INTE gör sitt jobb.

Skriva läkarintyg sen skicka det till Försäkringskassan ska inte

vara så förbannat svårt. Trots det har dumfan inget skrivit, inte gått

igenom min utredning från "psykrehab" som ska skickas till FK trots att

han fått mejl och påminnelser från FK...

 

 

Tänka sig att man hittat en handläggare som bryr sig om.

En människa som går på min sida efter allt bråkande jag haft förut

så gör läkaren mig besviken, arg, frustrerad istället.

Att få ett sms från FK med texten att de ska betala ut 3540:- i sjukpenning

och samtidigt veta jag egentligen ska ha drygt 6500:- till men det ville tydligen

inte läkaren för han orkade inte.

 

 

FEL väg att pissa i motvind nu från hans sida.

Ilskan kokar som ett oljebad just nu och vad som helst

kan egentligen stjälpa mig nu.

 

 

Tur man blev kramad av solsken

imorse... Får leva på de en stund tills energin sinat.

 

 

 

 

Av Michael - 24 februari 2016 12:29




Hur gör man det möjligt ?

 

 

Längtar efter dig så GIGANTISKT mycket att det gör ont.

Varför ska du gömma dig?

Varför kan du inte komma hit nu och värma mig?

 

 

Vill känna vårens värme, se frosten gå ur marken

så man kan använda trollspöet och förvandla baksidan till något vackert

jämfört med hur det ser ut nu.

 

     

Hoppas man kan förverkliga drömmarn om en underbart blommande oas.

Massa Tulpaner, Prästkragar, och får jag som jag vill blir det ett litet fruktträd

eller annat färgglatt...

 

Drömmer om:

 

# Astillbe

# Tulpaner

# Pingst & Påskliljor

# Mer udda Aklejor

 

 

Sen finns det alltid massa annat men det ska vara perenna

plantor och sommarblommorna kommer hamna i alla stora krukor

från och med denna sommaren. Får kolla med växt-gurun om tips på vad som ska göras.

Av Michael - 22 februari 2016 15:45



Ja hur roligt som helst...

Kan knappast finnas något mer glädjande än detta.

 

 

Visst är känslan av att skallen ska explodera och varje gång man rör

sig så vispas innehållet runt. Snorig och hängig i snart 4 veckor och inte blir det bättre

heller utan ligger på en lagom nivå mellan himmel och helvete.

 

 

Får glädjas åt att den kroppsliga smärtan inte

visar sitt fula tryne utan jag har sluppit värken och kramperna. "Yippieee"

Det jämnar ut sig sa han som sket på sadeln.

 

 

Sen en annan positiv sak är att jag slipper krypa

upp 6:45 när klockan ringer utan vakna runt 5:30-6 då frun ska till jobbet.

Så sjukt att somna runt 2 på natten sen vakna utvilad efter 5 sen somna utmattad

före 12 på dagen... *urk*

 

 

Livet är ibland som en roulette......

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards