•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2019

Av Michael - 29 april 2019 19:35




Ut i grönska.

Lite regn kom förra veckan och allt

lyste upp. Tyvärr får man starta att vattna igen

för det försvann snabbt.

 

 

Hönsgården börjar bli färdig, odlingslådorna 

står på plats och idag började vi lägga på markduk och skolat om massa jordgubbsplantor. Vi planterade 5 plantor av två olika sorter och idag hade vi 18-20 plantor.

 

 

Fick t.o.m förslag av frun att skaffa gris och mitt förslag var att den får bo i gamla smedjan. Har funderat på att skaffa kaniner med men det får vi nog disskutera några gånger innan vi tar ett beslut.

 

 

Till helgen kommer sonen igen och då

ska jag sätta han i arbete ska han få se.

Vi öppnar även Loppisen på onsdag och imorgon ska vi kolla på Valborgsmässoelden tändas....

 

 

Trevlig ledighet!

Av Michael - 21 april 2019 13:57




Sonen varit här denna helgen med.

Dotter var här med sin dotter som trots hög feber

inte kunde motstå att leta påskägg.

 

 

Strålande solsken har vi och ska fortsätta

några dagar till men sen får det allt komma lite regn.

Man blir alltid orolig när torkan slår in och 

vi som har borrad brunn vill inte att den ska sina.

 

 

Ska snart laga middag innan sonen ska åka

hem sen tar vi oss några timmar nere vid vattnet 

och fiskar. Årets första fiskedag av 30 som jag lovat

hustrun. Huggtabeller visar bra fiske från söndag till torsdag så vi får passa på.

 

 

Hoppas ni haft en skön helg.

Kan behövas lite goda nyheter efter allt elände

som läggs ut i media....

Av Michael - 13 april 2019 12:54




Lördag:

 

Börjar ganska lugnt men allt eftersom

så blir jag sämre och kvällen slutar med gigantisk

frossa och 39.6 i temp och svårare att gå.

 

 

Söndag, Måndag, Tisdag:

 

 

Mycket bättre, feberfri men vänsterben sväller upp och skenbenet blir lika tjock som resten av benet. 

 

 

Onsdag:

 

 

Hela dagen raseras av hög feber över 39.

Fryser ena dagen och andra stunden känner jag inget men blir påmind av termometern att något är fel.

 

 

Torsdag:

 

 

Åker till medicin avdelningen för min fotvård och direkt jag kommer dit vill jag komma in på labb för provtagning och tillkallar läkaren på samma gång. Fotvården gör sitt och läkaren kommer in och beställer CRP och Sänka...

 

 

Fredag:

 

 

Får ett oväntat samtal från fotvården.

Läkare ville jag skulle kontaktas om mina provsvar.

CRP - 93

Sänka - 250

 

 

Så jag hade en massiv infektion så vi hade nog tur att

vi startade antibiotikan på torsdag för även om jag hade lite över 38 igår så är benet bättre i både färg och storlek ligger dagens temp på 35,6.

 

 

Vi gjorde även såromläggning idag och jag vågar

gissa utan erfarenhet och utbildning att mitt skavsår på höger lilltå som varat och svullnat upp är en annan orsak till kroppens infektion.

 

 

Nu vill jag inte ha mer skit!!!

Av Michael - 4 april 2019 15:08



Finns egentligen ingen energi

kvar till annat. 

 

 

Man grejar ute, bilfärder hit och dit.

Taxikörningar, handla, fotboll, skola...

Fattar inte hur frun orkar, men fattar ännu mindre

varför jag är nästan lika slut.

 

 

Min ork tar slut på 5 röda

och foten verkar inte vilja läka heller

så vi får se vad läkaren säger den 17/4 på

ortopeden. Antingen sitter det ett virus i skelettet

eller så är det annat som spökar.

 

 

Har nu idag stekt pannkakor i över 1 timme

och just nu är sockret på väg upp igen så jag slipper

sitta och darra som en dement människa.

 

 

Livet är trots allt underbart.

Har en vacker fru, 2 hundar, 3 katter och 2 fina barn, barnbarn. Snart är vi dessutom hönsägare om allt vill sig väl....

 

 

Sköt om er!

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards