•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2021

Av Michael - 30 december 2021 12:51



Ja detta året började som det förra slutade.

Sen i mitten började det släppa ett tag för att sen

svepa undan marken under fötterna.

 

Utslängda ur huset för att det inte skulle hyras ut

längre men det tog knappt ett par veckor sen är det redan nya

inneboende. (skumt) Jaja skit samma, mer ska bara ha mer tydligen.

 

Sen i slutet av detta så slogs jag ned utav risken

att ha fått tillbaka blodproppar men kunde efter 2 dagars frossa

och svullnad i ben konstatera att jag var överansträngd efter en långpromenad.

Vi hade varit ute och pulsat runt med hundarna och hann komma in 

och vila 10 minuter och fick se en efterlysning på en 10 år gammal pojk som

bodde i närheten men som efter 2 timmar inte hittat hem.

 

Bara att släpa sig ut och börja leta.

Många aktiverades så även Polisen. Pojken fanns i säker förvaring och

jag ger mig attan på att det var den gossen vi gick förbi men hustrun trodde

inte det stämde så vi gick vidare.

 

Väl hemma så slogs jag av ut matthet och satt och frös i 2 dagar.

Benet hade svällt upp och jag hade svårt att stödja på det.

Idag är färgen normal, inga smärtor och ingen frossa som tur är.

 

Kommande förväntningar på 2022 !

 

Ja vad kan man säga?

Covid kommer tyvärr att följa oss även nästa år

så det är nog ingen överraskning för många.

Jag hoppas att vi kommer ha hälsan och hittar på roliga

upptåg som vi gjorde förr. Svårare nu när hustrun jobbar och endast

har helgerna på sig och då vill hon sova ut och vila upp sig.

 

Jag förväntar mig något positivt svar från röntgen

och kanske en operation eller annan behandling för min sargade

rygg. Situationen är inte hållbar längre, lägger mig med smärtor, vaknar med smärtor

och där emellan har jag inte ens en fungerande vardag tyvärr.

 

Jag hoppas att ALLA mina vänner får ha hälsa i behåll

och jag vet många som vill och längtar efter att få packa resväskan

och lämna landet så säger bara håll ut.

 

Vad förväntar DU dig om kommande år ?

 

Avslutar med att önska er alla ett riktigt 

GOTT NYTT 2022

 

 

 

Av Michael - 27 december 2021 19:23



24-72 timmar kan kännas

som väldigt lång tid.

 

Idag gjorde hustrun och hennes son

Covid test i hopp om att de inte ska vara smittade.

Hon tog med sig 3 tester hem men jag gav mig inte in i den

leken eftersom jag känner mig skyddad och inte är

i närheten av deras symptomer så vi sparar på detta en stund.

 

Hustruns son ska hem till sin far igen på onsdag

och eftersom han är i riskzonen måste vi vara säkra innan

han skickas iväg. På onsdag hoppas jag att både jag och hustrun mår

bättre så vi kan fira julafton nummer 2 med mina barn.

 

Vi har många paket att slå in så imorgon

kommer vi kämpa på för att hinna.

 

På tal om klappar.

Testade min idag som jag fick av hustrun och 

jag är numera len som en babystjärt i ansiktet efter att

ha rakat mig och imorgon ska hon få äran att klippa mig

med samma klapp.

 

Är ni lika nöjda med era julklappar?

 

 

Av Michael - 27 december 2021 15:44



På detta märkliga år.

 

Ska innan året tar slut summera året som varit

och se om det nya blir bättre eller sämre.

 

Har för oss varit ett omtumlande slut

med tanke på flytt och att gå från 178kvm till runt 80

var ingen enkel situation men vi har klarat av det.

 

Nytt jobb för hustrun och en löneförhöjning

för min del verkar lovande inför 2022.

Varför kan jag inte ge en förklaring på ännu men en dag

så kanske det kommer svar.

 

Som så många andra gör skall även 

jag försöka att ge mig själv ett nyårslöfte som kommer

som alla andra gånger jag har försökt bli enormt svårt.

 

Kan tycka att om jag nu tagit 3 doser

så är det inte värt att slösa bort livet med att

ta död på sig själv på annat vis så jag ska kämpa.

 

Sen som många andra "ska jag gå ner i vikt" men utan att

imma igen rutorna på stadens alla gym som man sett på

föregående år.

 

 

Av Michael - 26 december 2021 11:32



God fortsättning på er alla.

 

Sitter med ris a la malta och reflekterar

på Julaftonen. Hustruns tonåring insjuknade

tidigt och sov egentligen bort hela dagen med feber.

 

Var knappt han orkade med klappöppningen

sen återgick han till sängen igen.

Vi andra avnjöt god mat, godis, spel och klappar.

 

Juldagen kände sig hustrun dålig och idag även jag

snorar och nyser konstant. Vi skulle idag fira jul nummer

2 men insåg att den fick ställas in och återupptas i mellandagarna.

 

Så nu sitter vi i varsitt hörn av lägenheten

och tycker synd om oss själva. (ironisk) Kanske för det något

gott med sig för hustruns skull som får vila några extra dagar

och slipper resa på möten.

 

Så nu kommer även denna dagen gå i vilandes tecken och vi

hoppas alla på att bli friska snabbt.

Hoppas i haft och har en härlig jul.....

 

 

Av Michael - 22 december 2021 22:03



Ja för imorgon hinner jag verkligen inte.

Tiden kommer inte räcka till så med detta inlägg

önskar jag er alla som läser & följer denna blogg

en riktigt skön, mysig och fantastisk GOD JUL och

hoppas ni får vara nära era kära.

 

Morgondagen kommer gå i 200km/h med allt

från att göra skinkan och rulla omättat med köttbullar.

Musiken flödar nu och hustrun slår in MINA julklappar

så därför ska jag sitta still här.

 

Imorgon kväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto.

Jag är tydligen en svikare som inte tänkte mig för och

köpte lotter av en god vän som sålde för Skoftebyns IF så nu

när detta kommer ut får jag troligen bara kol i strumpan.

 

Kram på er alla (ja även dig Tobbe !

 

   

 

 

   

Av Michael - 22 december 2021 11:49



Sägs vara en av många svagheter hos män.

Jag är verkligen en sådan man som väldigt sällan

kan göra fler saker samtidigt.

 

Det delar jag med min hustru som sägen

säger att kvinnor kan! Min kan inte allt så det

känns skönt att dela denna svaghet med henne och veta

att det inte bara är fel på mig. *blink*

 

Kontorsarbete (soffan) för henne idag och man

skall helt enkelt synas men inte höras så då passar det

bra att sitta vid datorn och passa upp henne som de görs

på jobbet.

 

Fixa frukost, fylla på med motiverings-kaffe-med-dopp

är något som uppskattas. Sen ska det göras middag och troligen ännu

mera kaffe för arbetstiden slutar inte 17 för henne för sen startar 

telefontiden som sagt. Måste vara svårt att slappna av och jag förstår

varför hon har hemska drömmar på nätterna.

 

Hon har en väldigt ledig arbetsklädsel idag.

Mysbyxor, stickad tröja och mössa, ja ni läste rätt.

Inte för att hon fryser tror jag utan den har suttit på sen

hon va ute med Daisy vid 8-tiden. BAD HAIRDAY ?

 

Ja Daisy ja, dags att ta ut henne

innan jag kan slappna av i skrivbordsstolen.....

 

 

Av Michael - 21 december 2021 16:51



En dag hemma!

Ska bli underbart att höra hustruns röst

när man vaknar imorgon för hon ska arbeta hemma.

 

På Torsdag beräknas det bli en dag i kaosets tecken

eftersom det ska tydligen komma ner MASSOR av snö

i Göteborg. Vet dock inte om 6 cm räknas som kaos men

för de boende i området Gårdsten verkar det vara 

jordens undergång.

 

Mellandagarna är det möten så där får

jag inte se min älskade så mycket om jag har otur.

Men de stunderna hon väl är hemma kommer bli magiska.

 

All tid med henne är väldigt roliga

och få henne att le och skratta är oftast mitt

mål i livet och det verkar som jag har lyckats

större delen av livet. OM man inte ger varandra tid

och uppmärksamhet så finns inget kvar.

 

Min kära hustru har 5 saker som gör henne

lycklig.

 

1. Rent hus.

2. God mat.

3. Choklad.

4. Blommor.

5. Min eviga kärlek och uppmärksamhet.

 

Kanske låter tramsigt för många av er och jag vet nog

några som anser detta vara jobbigt att läsa. Världen sträcker

sig längre än en fet plånbok och innehållet i kallingarna....

 

Något att tänka på eller ? Ja just DU !!!!

 

 

 

Av Michael - 20 december 2021 18:40



Men det fick röstas fram vem som ville

ha vad dock.

 

Jag ville ha potatismos, hustrun ville ha först pasta

men ändrade sig sen till att endast peta i sig sallad.

Jag kokade då potatis, pasta och ägg.

 

Hennes son ville ingen mat ha så då fick jag

göra matlåda till honom imorgon då han slutar vid 11.

Ska han inte sparka boll så får han lunchen hemma.

 

Imorgon ska det tydligen ätas grekisk sallad

på jobbet om hon nu får tid. Imorgon är det möte på det

fantastiska stället "Gårdsten" och här hemma får man

inte nämna just "GÅRDSTEN" och "PAPPERSKORGAR" utan att

riskera sin hälsa. Tror t.o.m att "SNÖRÖJNING" också är

ett fredat namn man inte nämner.

 

Hennes ord var:

- Nämner du Gårdsten, så råkar du illa ut.

- Eller papperskorg.

- Eller skräp.

 

Ni ser vilket liv jag lever.

Ständigt hotad av denna vackra lilla varelse

som varje dag bedyrar sin kärlek till mig

men det verkar vara tomma ord eller?

 

Nu ligger ho på söffa o gosar med sin

illbatting till hund och låter salladen smälta.

Kanske blir det film eller så ska hon och hennes

son kolla på Prison Break (suck) hahaha.....

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards