•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 12 december 2021

Av Michael - 12 december 2021 15:05

 


Började packa upp lite tomtar under fruns bevakning OCH orden

ekade i huvudet.

- Jaja, jag får väl flytta om dom senare!

Bäst att man gör detta på rätt sätt.

 

Lite julkänslor börjar infinna sig.

Tänka sig, det finns Änglar ändå.

 

Ju mindre ytor, ju mindre antal tomtar får vi

plats med och jag finner mig i det. Alla tomtar i lådan behöver

inte plockas fram utan finns det inte plats så stannar de kvar

i lådan så julfriden kan infinna sig.

 

Jag SKA plocka undan varenda tomte jag drar fram

och överbevisa husets härskarinna (tror hon) att jag KAN.

OJ! nu åkte det fram några till, Rolf Lidberg & Jenny nyström 

är i min bok ett måste.

 

Hustruns dotter står för matlagningen denna

dag och det enda jag vet är att det blir en gryta med kyckling i

och till det serveras ris. Alltid spännande med nya maträtter

att kopiera. *blink*

 

Ikväll ska jag tillaga årets första Skinka.

Kan inte hålla mig längre.......

 

Trevlig Advent på er alla.



Av Michael - 12 december 2021 12:45



Har man gjort något gott i livet

för att få så många som är mån om mitt liv.

 

Man väljer inte sina handlingar utan

ibland så utsätts man för prövningar

man helt enkelt inte kan hantera. Där andra ser möjligheter

och lösningar brukar jag oftast innesluta mig i ett mörker.

 

Men med vänner som bryr sig vare sig man träffats

i verkliga livet eller inte så kan man känna stödet

i ryggen och det är upplyftande.

 

Dagen startade bra.

För hustrun lite mindre bra då hennes jobbtelefon

går varm. Överlever den telefonen till nyår utan att

knapparna lossnar ska hon vara glad. Verkar vara

ett kaos när hon inte befinner sig på plats och för det får

hon lida för på lediga stunder.

 

Panik utbröt en stund då Daisy rymde och

Elsa befarades ha rymt hon med men 20 minuter senare

kom även hon till rätta så nu har vi endast PRO Garden att hantera

innan vi kan gå vidare med dagen..........

 

 

 

 



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards