•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 20 december 2021

Av Michael - 20 december 2021 18:40



Men det fick röstas fram vem som ville

ha vad dock.

 

Jag ville ha potatismos, hustrun ville ha först pasta

men ändrade sig sen till att endast peta i sig sallad.

Jag kokade då potatis, pasta och ägg.

 

Hennes son ville ingen mat ha så då fick jag

göra matlåda till honom imorgon då han slutar vid 11.

Ska han inte sparka boll så får han lunchen hemma.

 

Imorgon ska det tydligen ätas grekisk sallad

på jobbet om hon nu får tid. Imorgon är det möte på det

fantastiska stället "Gårdsten" och här hemma får man

inte nämna just "GÅRDSTEN" och "PAPPERSKORGAR" utan att

riskera sin hälsa. Tror t.o.m att "SNÖRÖJNING" också är

ett fredat namn man inte nämner.

 

Hennes ord var:

- Nämner du Gårdsten, så råkar du illa ut.

- Eller papperskorg.

- Eller skräp.

 

Ni ser vilket liv jag lever.

Ständigt hotad av denna vackra lilla varelse

som varje dag bedyrar sin kärlek till mig

men det verkar vara tomma ord eller?

 

Nu ligger ho på söffa o gosar med sin

illbatting till hund och låter salladen smälta.

Kanske blir det film eller så ska hon och hennes

son kolla på Prison Break (suck) hahaha.....

 

 

Av Michael - 20 december 2021 10:20




OM man skulle hamna i en telefonkö

på plats 22 kan man alltid sätta på högtalaren

och blogga under tiden.

 

Idag ska jag säga upp Boxer.

Sen vi flyttade in har den bara stått utan

att vi kunna använda den. Vi saknar antennuttag

i fastigheten så skaffa extern antenn var uteslutet.

 

Betala för något vi inte har användning för

känns bara dumt och utan den sparar man några tusenlappar

på ett år så nu är det dags.

 

Satt och fundera på varför det var 22 stycken

för uppsägning och min hjärna målade upp ett scenario

där dom inte har kö utan försöker få uppringaren att tröttna

på att sitta i kö och lägger på.

 

Förra gången jag ringde hade jag plats 52 så

där gav jag upp redan i starten. Men idag tickar det

på och jag är redan på 14 så dom verkar inse att jag inte

ger upp denna gången. (13)

 

Nu hoppas jag att hyresvärden drar in

fiber i huset så kan vi leva normalt. (hahaha)

Allt är ju bättre än "Felia" som inte kan eller vill

lösa sina problem utan att man ska uppgradera och betala mer.

 

- Din plats är 12!

Stannade upp där en stund så kanske fick dom en kund

på halsen som kom fram.

 

Tänka sig...

Endast 4 dagar kvar till Julafton (10)

och jag tillsammans med frun känner oss

ganska redo för julen. (8)

Några små kompletteringar sen kan det få bli

jul här med sen är det ren överlevnad som gäller.

 

4 Födelsedagar i Januari blir tufft.

Bara bita ihop och se glad ut för man kan inte

bara ge upp.... eller?

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards