•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 december 2021

Av Michael - 16 december 2021 15:11



När man som vi bott på landet utan

cykelvägar och dammiga slätter kan det bli

en smula ansträngande med uppförsbackar

och våt sadel.

 

Tog mig en cykeltur efter bussturen från NÄL.

Hem och rasta Daisy sen ta lunch innan jag cyklade

ner till Arena Vänersborg för Dos 3.

 

Med genomblöt sadel får man genomsura

byxor och skavsår i rumpan. Har man sen inte cyklat

på ett år blir kroppen inte direkt immun utan nu spränger

det i varenda sena, muskel och leder.

 

Nu blir det inga mer besök på ett tag.

Invänta svar på röntgen av halsrygg och ländrygg

sen se vad som kan åtgärdas.

 

Blir lite avis när man ser djuren utslagna 

i våran varma säng. Ser väldigt skönt ut där dom ligger

i de mest udda ställningarna som skulle få min

kropp att skrika om kapitulation utan tveka.

 

Borde egentligen lägga mig ner och vila

ryggen en stund men då skulle jag somna på studs

så det får jag vänta med till kvällen........

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards