•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2009

Av Michael - 31 december 2009 11:06





ÖNSKAR JAG ER

ALLA NYA

&

GAMLA BLOGGVÄNNER

HOPPAS VI MÖTS

I NÄSTA ÅR MED...




 

Av Michael - 30 december 2009 23:48






Att nå 1oo unika besökare under denna dagen.

Trevligt att man kan locka så många att läsa om det jag skriver.

Hoppas det var trevlig läsning och att ni återkommer igen.



Annars har kvällen varit stillsam.

Handlat mat, McD, frostat av frysen gjorde sambon under Bingolotto.

Ute med hunden sen gjorde vi varma mackor med svampstuvning och den

ligger nu som en tung klump i magsäcken.



Missade ta medicinen i eftermiddags och fick därför ta en Alvedon till annars lär jag inte kunna sova inatt för så mycket värker det i vaden just nu.

Imorgon blir det sovmorgon sen full rulle...

Hoppas bara man kan få ungarna att somna ordentligt nu ikväll för de är inte det lättaste eftersom de kastar om dygnet under så lång ledighet.



Ska själv krypa ner nu med en film...

Johan Falk - Operation Näktergal kommer visas.


Önskar er alla en riktigt God Natt


  

Av Michael - 30 december 2009 21:33




Jag dissade Bingolotto och tog slakten istället.

Trodde dom skulle krossas men dom förlorade med uddamålet

3-4

Och det får jag anse som en klar förbättring

med tanke på de andra möten dom spelat...


Tackar för alla unika besök jag haft (93)

Kanske når 1oo redan idag...


Dags för Leo nu som vill ut !


  

Av Michael - 30 december 2009 19:40






Han har inte ätit sin hundmat de senaste 3 dagarna och då har vi trott det varit

fel på hans mage men aptit har han haft. Luktade på torrfodret han haft och jämförde med det nya och det luktade inte som det skulle. Men nu med den nya maten fick vi först mata han lite sen gick det kanske 15-20 minuter sen gick han fram vid 2 olika tillfllen och nu har han tömt matskålen...



Där slapp en stor sten från mitt bröst verkligen.

Man ser först inget från hans sida för han verkade inte haft ont i magen utan varit mer lös och ville springa ut oftare. Sen ser man framför sig vetrinärsräkningarna om han skulle behövt vård...



Hv71 (förbannade j-vla skitlag) leder över mitt ÄLSKADE Färjestad (inget ovanligt tyvärr) så jag får antingen plåga mig själv och lyssna på denna slakt eller se på när dom andra i familjen spelar Bingolotto... (Tufft val där) lika illa båda sakerna faktiskt... Ja Bingolotto & Hv alltså...



  

Av Michael - 30 december 2009 14:31






Och speciellt dig KICKI lovar jag att besöka oftare

men även skriva mera för det har jag slarvat med ordentligt.

Även er andra som jag misskött mig hos ber jag om ursäkt.


Kicki ---> <--- Micke


Försöker inte skoja bort det för jag förstår hur det kan kännas.

Hoppas ni förlåter mig... Kram


  

Av Michael - 30 december 2009 13:55





Är inte på långa vägar trött på dom jag har för dom är

underbara och speciella på alla sätt och vis...


Men vill gärna ha nya människor att följa så finns

det någon som vill byta länk kan ni höra av er...


  

Av Michael - 30 december 2009 11:06





...Ska jag försöka ändra på mina rutiner i bloggandet.

Ska försöka komma ihåg att ge svar under varje inlägg och hoppas det är detta ni eftersökt. Kommer göra mitt bästa men är gammal och envis nu så kanske inte alltid går att lära gamla hundar att sitta fint...


  


...Sen inför detta nya år ska jag försöka komma över 1oo unika besökare före det nya året träder fram. Har haft som mest 83 denna månad och vill, eller önskar jag fick komma över 1oo och med er läsares hjälp...



...Men nu blir det frukost och mediciner...


Av Michael - 30 december 2009 09:23




Fick jag utav en man som ringde och väckte oss

klockan 9. Han undra om jag sov och jag svarade att det gjorde

hela familjen. Sen går det inte fort för mig som har svinont i kroppen och

som ska ur varm säng kasta mig iväg 5-6 meter för att hinna svara...



Mannen var en släkting till sambon som vill, måste ha hjälp med sin dator

och sambon som är snällheten själv beger sig dit för han MÅSTE som sagt

ha igång denna förbannade burk...



Så nu sitter jag här med värkande rygg och funderar på

om jag ska orka ta mig ner och stoppa in piller.

Humöret är rätt på topp och man försöker sprida glädje så gott det går...



Dags för frukost !


 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards