•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2016

Av Michael - 14 juli 2016 16:12




Lite skamset att inget skrivit på så

lång tid som 8 dagar.

 

 

Hälsan, hälsenan, eller var det hälen som bråkat

med mig? Ja vänster fot är inte bra just nu så kanske

kommer det ske något drastiskt snart.

 

 

Får försöka se ljusare på framtiden.

Mina tankebanor ändrar man inte bara på en natt

utan det ska till mirakel ibland eller så får jag

försöka hålla hjärna och fingrar igång.

 

 

Kanske hittar jag något projekt att

hålla mig sysselsatt med.

Ska kolla det nu faktiskt så håll tummarna.

 

 

Peace & Sunshine åt alla

Av Michael - 6 juli 2016 19:02



En militant sådan med.

Kan glömma av ibland men kommer ikapp

dagen efter annars blir det kaos.

 

 

"Deadheading" är ett välkänt begrepp i England för att ta bort vissna rosor. Döda blommor trillar bort av sig själva efter ett tag, men det ser så trist ut och de levande blommorna kommer inte till sin rätt bredvid en död. Klipp eller plocka bort överblommade rosor i början på säsongen. (Har man rosor för nyponens skull, ska man låta dem vara ifred, så att frukterna hinner utvecklas.) Förutom en fräschare rosbuske minskar man även risken för svampsjukdomar, som lätt fäster sig i en död blomma som börjat mögla. Många rosbuskar stimuleras även till att fortsätta att producera blomstjälkar om man trimmar en bit ner.

 

 

Flera perenner som blommat över kan må bra av en trimning och vilja blomma om, som nävor, kantnepeta, daggkåpa, blåklockor och prästkrage. Många sommarblommor är vi redan vana att det ingår i den dagliga skötseln att nypa av vissna blommor för härlig blomning hela säsongen, som petunior och pelargoner.

 


Medger att jag OFTA pillar bland sommarväxterna

och har numera börjat klippa bort gamla rosknoppar

som blommat färdigt. Man vill ju att blommningen ska vara

hela sommaren om det går.

 

 

NU kan man då konstatera att jag är en

trädgårdstomte med ADHD, personlighetsstörning och som

förespråkar "Deadheading" med både passion och tvångsmässigt beteende... Har DU tvångstankar?

 

Av Michael - 4 juli 2016 13:30




OCH sommar är det så länge som jag har shorts

och t-shirt på morgonpromenaden så sluta gnäll på lite regn.

 

 

Hunnit med en del denna morgonen tack vare uppvaknandet av

röjsågen som väsnades utanför sovrumsfönstret.

 

# Tömt & Fyllt diskmaskinen...

# Rastat och kammat Prinsen...

# Deadheading på fram/baksidan...

# Rastat Daisy och spanat efter "Stalkers" & "Hedenhösar"

 

Nu ska jag bara slappa, vila innan jag ska laga middag.

Ärtsoppa med pannkakor & Grädde står på menyn denna soliga dag.

 

 

Hur ser DIN dag ut ?

Av Michael - 2 juli 2016 21:59



För att slippa husarresten fick man

ta sig i kragen och bege sig ut med grannen på tur.

Denna veckan har vi tillryggalagt 3 mil på cykel.

1 mil om dagen håller värken i vader och lårmusklerna vaken.

 

 

Får nog köra några 1 mils sträckor innan vi

tar sträckan jag en gång gick.

Tror sträckan var på över 2 mil och benen skaka som gelé efter

den promenaden så mer träning krävs annars blir jag sängliggande.

 

 

Är fullkomligt otränad men verkar klara

av att trampa på med sällskap när man kan pusha varandra.

Efter dagens tur fick man lite lördagsgos eftersom dottern

var på besök och då fick man snutta lite på barnbarnet och det

tar bort vilken värk som helst...

 

 

ACHTUNG ACHTUNG ACHTUNG !!!

 

2:a halvleken startat mellan Tyskland - Italien

så jag önskar en fortsatt trevlig kväll och God Natt...

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards