•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2016

Av Michael - 31 mars 2016 21:25




 

Nu är det dags...

Nu blir det inget mer...

SISTA dansen för kvällen...

 

 

 

MEN tyvärr så slipper ni mig inte riktigt ännu.

Blir sista inlägget för denna månaden.

Imorgon är det 1:a April så se upp med vad ni läser

och vad ni får höra för det kan mycket väl vara

ett skämt om det vill sig väl...

 

 

TUR & RETUR till NÄL för 28:-

var inte alls dumt tyckte jag.

Trodde väl inte att dagens besök på

diabetesmottagningen med Fotteamet skulle ta endast

20-25 minuter och att man skulle vara på bussen hem med

5 minuter tillgodo innan bussbiljetten gick ut.

 

 

Glädjande var även att jag ingen infektion har i foten

så jag behöver ingen penicillin än så länge

och även om sockret inte var lägre så hade det inte rasat 

i höjden heller så jag kan andas ut en aning.

 

 

Furious 6

Sen får det bli sängen...

 

 

 

 

Av Michael - 30 mars 2016 12:32



"Hjulet snurrar men Hamstern är död"

 

 

Känns som det är en aning mycket för oss att göra.

Varför gör man saker i sista minuten och sista dagen efter har man

ett gigantiskt mentalt magsår...?

 

 

Vill verkligen att detta ska fungera utan mentala hinder.

Vill verkligen klara av utan stresshantering efteråt.

Hjärnan går på högvarv men kroppen vill inte alls vara med och dansa.

 

 

Får nog koppla av med en promenad till

frisören så man ser ut som man ska.

Över 3mm och jag får panik... (ironisk)

Ska bli skönt att göra något annat och tänka utan att skapa kaos.

 

 

Önskar er en toppen dag !!!

Av Michael - 29 mars 2016 20:40




2-3:e Går det av stapeln.

För oss är det årets första loppis och även första

loppisen i Arenan.

Sägs att det var över 4000 besökare och 450 säljare så det

hoppas vi på denna gång med.

 

 

Själv hoppas jag på att våra dvd filmer säljer och att vi

kan komma nära förra året då vi sålde över 400 dvd filmer under

vårat halvår som vi sålde. säljer vi 50 filmer i helgen så

får vi tillbaka insatsen för hyran.

 

 

Blir till att packa bilen på fredag och se vad som ska

följa med och inte. Broderier ska med, prydnadssaker ska med,

sen kommer vi nog argumentera om hur många dvd lådor av våra

9-10st vi har i förrådet... (pust)

 

 

Bor du nära så missa alltså

inte Vänersborgs Arenaloppis nu till helgen.

Lördag: 9-16

Söndag: 9-14

Av Michael - 27 mars 2016 17:03




Gårdagen var perfekt.

Maten gled ner och placerade sig som

en punktering runt magen men de var det värt.

 

 

Dotter med pojkvän var deltagande och säkert nöjda

dom med. Extra mat skickades till de behövande i Vargön

så nu har jag gjort mitt.

 

 

Idag har vi grått, mulet, regn och blåst.

Frugan gräddar våfflor i lokalen till de hungriga

och nu gick t.o.m sonen dit så han var nog sugen.

 

 

Ska väl börja med maten snart.

får bli stroganoff och ris som så ofta tillagas här

hemma. Billigt och snabblagat så jag gnäller inte.

 

 

Hoppas ni haft ett trevligt påskfirande...

Av Michael - 26 mars 2016 21:49




Ja annat kan man nog inte säga.

Steka köttbullar är ingen favoritsyssla men

att äta dom är ett måste.

 

 

Idag fick vi tillaga extra med mat

då dotter mer pojkvän kom på besök med lilla "Svea"

vilket gladde vår Prins. Ja så mycket att han fick ta en timeout

runt 17.30 för annars hade han blivit odräglig.

 

 

"Trevlig granne"

Tydligen en beteckning för mig av grannens bästa kompis.

Hon var nog "säkrad gamla Bettan" och båda damerna var tankade med kaffe så det räckte till ;)

 

 

Inspark, utspark, pungspark...

Svea ligger hemma utslagen, Leo ligger vid altandörren utslagen

och snart ska jag slå mig ner i sängen och försöka

ta sovmorgon om det nu går. Frusen, trött och värk ska nog kunna

söva mig känner jag.

 

 

God fortsättning & Dröm sött.....

 

Av Michael - 25 mars 2016 16:23

  HJÄLP !!!

 

 

Och idag fick jag hjälpen jag önskade.

Grannen/Chefen klippte mina rosor, björnbär och sen

tog hon sig an vår blomlåda under köksfönstret.

 

 

Efter detta drog vi skottkärran hem till henne

och fortsatte där med hennes krukor.

Planterade och satte björkris, sticks så nu kan

hon VÄLKOMNA sina gäster imorgon.

 

 

Ser inte ut att gå FBK`s väg detta slutspelet

tyvärr men man får väl kolla klart och hoppas de gör

sitt yttersta....

I skrivandes stund står det 1 - 1 så kanske finns det en

liten levandes chans att dom kan vända detta.

 

 

HÅLLER TUMMARNA




Av Michael - 23 mars 2016 12:09





Hur kan man vara så tvärsäker på en sak

men ändå ha så fel?

 

 

Var så 100% säker på att idag var det 22:e och klockan

10:00 skulle jag till Psykologen.

Gick dit efter VC och såromläggning och satt från 9:30 till

att klockan slog 10:25...

 

 

Fick sen veta att jag skulle varit där igår.

Ny tid bokades och det kändes som man skulle spricka på

vägen hem. Så mycket som jag ville få ur mig men som snällt fick

stoppas in igen tyvärr.

 

 

Vart en bitter promenad med massa nya tankar och funderingar.

-Varför missar jag massa möten...

-Hur förbättrar jag mitt psyke...

-Varför vill inte min fot läka...

 


Jaja det får bli som det blir.

Snart är det Påsk och imorgon flyger

"kärringarna" till Blåkulla så det blir en avkopplande

helg hoppas jag med middagsgäster på aftonen.

 

 

 

 

Av Michael - 21 mars 2016 11:46





Tänk att en sådan liten sak kan

glädja så mycket.

 

 

I eländet så roar jag mig åt att läkaren

som jag inte drar jämt med p.g.a han försummar sitt

arbete skall vidarutbilda sig (i dumhet?) så jag kommerätt få en ny läkare.

 

 

Allt måste vara bättre än denna.

Sen dras jag med nya saker under min hälsoresa.

Insåg igår kväll att tånaglarna släpper.

Hoppas verkligen inte det är något allvarligt men

ska ändå få fötterna kollade efter såromläggningen

på onsdag.

 

 

Nu blir det till att vila fötterna tills dess jag vet

vad som är problemet. Inga milslånga promenader utan endast

normala och nödvändiga promenader.

Är faktiskt snart dags för en sådan "nöd"vändig promenad

så vem vet jag kanske återkommer ikväll.....

 

 

Tack för DU ville läsa!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards