•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2014

Av Michael - 31 maj 2014 16:58





Lågan är tänd...

 

 

MEN köttet är inte tinat och åskan rullar över hustaket.

Himlen svartnar mer och mer och grillen är tänd.

Kommer vi hinna eller blir det till att lägga grillandet på is ?

 

 

Man kan bara hoppas...

Egentligen hoppas jag både på regn och inte.

Vill ha vatten på gräs och i rabatterna men vill även

grilla fläskfilén.

 

 

Går det så går det.... eller ?

Av Michael - 23 maj 2014 22:15





Första året som jag firar

Mors Dag i en Minneslund....

 

 

Finns ingen där som ber mig plocka Syrenkvistar

som hon själv alltid plockade bort bladen på innan dom sattes i vas.

Men jag ska göra det själv även om det smärtar.

 

 

Får glädjas av att barnen firar sin mamma

och hustrun som kan fira sin evigt pigga mamma.

 

 

Syrenerna jag planterat doftar så underbart gott.

Taket satte vi på Paviljongen under det korta regnet som föll.

Blommorna slår ut i alla hörn och KANSKE har vi räddat rabatterna

genom att sätta upp staket framför altanen och kapat

kompostgaller (fotar imorgon)

 

 

Zappa lite minsann och bara känna

hur den svala kvällsbrisen svävar in och svalkar

varma kroppar....

 

 

Önskar en mysig fredagskväll   

Av Michael - 21 maj 2014 22:48





Ganska förvånande...

 

 

Man hade inte trott vädret skulle vända om

och ruska till.

Åskan rullade över oss och regnet vräkte ner  kanske 30 min.

 

 

Skönt att slippa vattna blommorna och gräsmattan

men åskan ger "Prinsen" den stora skälvan och han trycker

sig tight, tight mot trygghet och skakar mer eller mindre sönder.

 

 

Som tröst får vi riktigt varma sköna

dagar framöver. Frun gillar inte eftersom hon jobbar

sen när helgen kommer ska tydligen vädret slå om igen.

 

 

Men imorgon är en annan dag.

Imorgon hoppas jag på en liten sovmorgon.

Haft flera nätter nu med inre strider och fruktansvärd värk.

 

 

Sov gott & som Hitchcock brukade säga "ha trevliga mardrömmar"

 

 

 

Av Michael - 21 maj 2014 11:46





Gråsparvarna tjattrar med Leo...

Full gas på fågelsången i syrenen och Leo tröttnade

på att springa dit för att se om det fanns katt eller inte så han ligger ute

på gräsmattan och njuter i solskenet.

 

 

             

 

 

Orka sitta inne...

Går ut i solen och luktar cocosolja

en liten stund.


Av Michael - 20 maj 2014 18:37





Men kanske på ett bra sätt...

 

 

Vi har shoppat mat, blommor sen fick jag skita ner

händerna en stund. Planterat krukor på baksidan som hänger

i paviljongen. Hittade en mixad Lupin som jag med grävt ner.

Hoppas den ska hålla längre än den vita jag hade för några år sen som

frös sönder.

 

 

God mat har vi avnjutit med.

Potatissallad med grönsallad och kycklingfilé.

Efter maten ska man egentligen ligga med matkoma och

svälla ut i soffan men t.o.m frugan kom igång. (händer aldrig annars) *fniss*

 

 

Vi har städat nedervåningen och jag altanen 1 timma

och det tog på krafterna så medans hon

fyller på energin med smågodis bloggar jag och njuter av solskenet.

 

 

 

 

Kunde inte med att fota grillbänken för den är en styggelse just nu.

Får snygga till den lite först sen kan man nog både fota

och använda den igen.

 

 

Håll tummarna !

Av Michael - 19 maj 2014 21:50





Som jag lovade igår...

Bild kommer nu.

 

 

Ska väl medge att jag kommer byta ut innehållet

allt eftersom tills jag är nöjd.

 

 

Krukorna för stora och fotogenlampan

inbillar jag mig kommer ramla ner så då blir det

massa fotogen och glaskross och det kan jag vara utan.

 

 

Regntunga skyar efter skönt solsken

sen kom blixtar och dunder med massa regn så nu

gråter både gräsmatta och blommor glädjetårar...

 

 

Nu lite tv sen sängen.

Besvärande nackspärr har stört mig några

dagar nu så vila krävs.

 

 

 

Sleep tight !

Av Michael - 18 maj 2014 21:00





Glömde jag berätta...

 

 

Lite skamsen kanske då nog därför jag uteslöt det.

Skulle kolla blommorna spm såldes på torget och hann knappt fram

förrän en "fågeljävel" sket på mitt huvud.

 

 

Fick snällt stoppa huvudet ner i fontänen på torget.

Tur man dagen innan hade rakat så det flöt av ganska lätt.

 

 

Idag har jag glänst i solskenet med massa tankar.

Tur man startar små projekt så jag kan tänka på annat.

Idag var det en räklåda som målades om och sen fick jag hjälp

av ett "pensel-freak" med schablonmålning.... (bild kommer imorgon)

 

 

Är riktigt nöjd och vem vet, på äldre dar har man kanske

funnit något nytt som kanske kan bli roligt att fortsätta med

i framtiden utan att det ska kosta skjortan.....

 

 

Nu samla kraft efter duschen.

Zappa, kvällsmacka sen sängen.

 

 

Sköt om er och Sov gott..................

Av Michael - 17 maj 2014 16:59





07:30 startade dagen...

 

 

- Hallååå ?

Ja jag var inte med på banan när frun undrade om jag skulle

med eller inte till loppisen.

 

 

Vi kom iväg och fullt med säljare på plats

redan när vi kom fram.

Säkert 20-25 säljare som fick njuta av ett strålande Vänersborg.

Toppenväder och solen i ansiktet hela dagen så jag fick nog

lite bränna på mig tror jag...

 

 

Bra dag helt enkelt.

Mycket sålt och sen pizza till middag

innan frun skulle jobba.

 

 

Fick handlat mig en stooor Funkia för

endast 60:- och som kanske ska fylla en lucka i rabatten.

Nu ska det bara till lite mer jord som utfyllnad och grillbänken

skall byggas om från scratch...

 

 

HOPPAS !!!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards