•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2011

Av Michael - 31 december 2011 22:41






Gick precis ut.

Hann inte komma långt.

Hunden ville inte utan mer eller mindre skrek på hjälp.

Han pep, skrek och drog mig som en trasad vante.



Har aldrig haft så ont i armen under någon promenad.

Handen värker och sambon hade erbjudit sig gå ut men det hade hon troligen

inte klarat för han släpade mig mer eller mindre och jag väger

minst 35kg mer än henne så det hade inte varit en jämn match.



Hoppas nu att han fixar resten av kvällen/natten

för det kommer inte smälla mindre inom kort.

Allt bra med erat firande för övrigt ?

Av Michael - 31 december 2011 16:09






Vet inte vad jag ska säga.

Inte mer vad jag ska känna inför det nya året.

En del av mig känns tom, den andra delen glad.

Frågan är vilken sida som kommer att vinna slaget.



Vi ska åka till stan och se fyrverkerierna men inte

ens det lockar mig nu.

Önska man hade samma feststämning som alla andra

men kanske är det så att alkoholen gör sin del med...



Men ska inte förstöra andras glädje bara för

jag har smolk i min bägare.

Hoppas ni alla får ett underbart firande...



GOTT NYTT ÅR !

Av Michael - 30 december 2011 14:10






Man skulle kunna tro vi var fåren...



Aldrig förr har det ringt så många försäljare som nu.

Bara senaste veckan har det nog ringt 4-5 olika och nu börjar

jag att svara, spara nummer sen ber jag dom ta en kvast och pressa

den djupt upp där solen aldrig skiner och kastar på luren.



Men nu ska vi se fram emot ett nytt år.

Nya möjligheter och 3 månaders härlig praktik

Barnahjälpen och bli inte ond på mig om jag ber

om bidrag i form av barnkläder, sängkläder, möbler, husgeråd

utan tänk snarare att DU kan påverka och göra någon glad...



Doftar från händerna nu... (hoppar till annat)

Köttbullesmeten lagras i sina kryddor och riven lök.

Ska snart steka köttbullar som vi ska ha till middag.

Det blir en sista Julbordsmiddag för detta året sen fr det vara bra.

Gott att kunna göra något enkelt med ibland.



Nu var Vichy vattnet slut och vilan med.

Dags att sparka igång stekpannan och skapa ^^

Av Michael - 30 december 2011 00:59






Som gnagt i mig och natruligtvis ska den ut nu klockan 1 på natten.



08-50939601


Kom ihåg detta nummer och svara ALDRIG !

Fick samtal idag och personen frågade efter min sambo.

Dom har ringt varje dag och frågat efter henne och jag har svarat

inte hemma för varken jag eller hon ville prata med dom.



Först och främst för att dom ALDRIG presenterar sig

sen dels för att dom är som idag OTREVLIGA, TRÖGFATTADE & SAKNAR EMPATI...

Detta nummer tillhör Kombilotteriet och trots att jag upprepande gånger ( 4 tror jag)

sa till dom att jag INTE var intresserad så fick jag VARJE gång höra ordet


- Men Michael

- Inte intresserad

- Men Michael

- Nej jag vill inte ha

- Men Michael


Till slut kastade jag på luren.

Bara en liten "Heads Up" så nu vet ni...



Kram & God Natt


Av Michael - 29 december 2011 21:52





Hunden ville ut...



Eller egentligen ville han nog inte det även om han va tvungen.

Hann kanske komma 30-40 meter från brevlådan sen kom första

smällen men inte av raket utan en flock "noplisar" som ansåg det vara

roligt att sparka brevlådor istället för att vara hemma och stampa jordgolv...



Men sen small det ordentligt några gånger.

Vi fick båda "skitbrått" hem utav olika anledningar.

Han skulle bort från oljudet och jag skulle ja det kan kvitta kanske.

En ren "skitsak" faktiskt ;o)



Nu ligger han under skrivbordet och hoppas

att det ska vara över. Tyvärr kommer det bara bli värre....

Av Michael - 29 december 2011 11:54





Fullt så mycket idag...



Somnade som vanligt sent men mest för att magen inte ville sova.

Tarmarna var på Liseberg och där ville dem stanna.

Vaknade efter 10 och inte ens fått i mig frukost för magen bara

torktumlar så det får bli lite vätska endast.



Annars är allt ganska smidigt.

Ska försöka mig på att göra lite reklam.



     FÖR DIG SOM BOR I TRESTADS OMRÅDET ELLER RUNTOMKRING

OCH SOM KÄNNER DU HAR KLÄDER, MÖBLER, HUSGERÅD, LEKSAKER

SOM DU VILL TÄNKA DIG SKÄNKA SÅ HÖR AV DIG TILL OSS...


BARNAHJÄLPEN FINNS PÅ FACEBOOK OCH BARNAHJÄLPEN.SE

HOPPAS ATT NI KAN TÄNKA ER SKÄNKA MED HJÄRTAT OCH HJÄLPA

OSS ATT HJÄLPA ANDRA...

HAR DU STORA MÖBLER ELLER MYCKET DU VILL SKÄNKA SÅ RING OSS SÅ KOMMER VI OCH HÄMTAR...



TACK FÖR DITT BIDRAG :)

Av Michael - 28 december 2011 23:10







Massa tankar nu...


Imorgon skulle jag egentligen jobba men min mage satte stopp för detta.

6 ggr på 4 timmar fick vara nog för mig sen vart jag "skettrött" ärligt talat.

Varit ute med hunden sen ätit mina mediciner och små bitar skinka

som jag hoppas ska stanna en stund...



Skulle se det på den ljusa sidan sades det för jag går ju ner i vikt.

Kunde dock varit utan denna metoden ärligt talat.

Men skam den som ger sig eller är det inte så ?

Nu ska jag se om de finns någon film att somna till.

Somnade 4-5 imorse och upp 8 så det drar en aning i ögonlocken.



Ska ta mina diabetes mediciner sen hoppas

på att det dyker in fler tips på en lyckad 3-rätters middag för 3 personer

på Nyårsafton...



Ha en riktigt GOD NATT


Nu skiter jag i detta...


 

Av Michael - 28 december 2011 00:24







Vill hitta på något festligt till nyår...


Mata mig med massa förslag på vad man kan hitta på är ni snälla.

Allt i matväg, bordsdukning ja allt vill jag veta.

Fyrverkerier avstår jag som hundägare även om jag verkligen älskar det.



Vi åker troligen om vädret är bra in till centrum

där det alltid skjuts upp en serenad av fyrverkerier

sen kan man sakta bege sig hem i mörkret nöjd med att inte

ha spenderat en enda krona (förutom våra skattepengar) på raketer

som skrämmer livet ur massa djur varje år...



Hoppas det kommer in massa förslag som jag kan ta till mig.

Göra en blandning av allt och förena det till något riktigt nice.

Lite sugen att göra dukningen som dem gjort på ICA MAXI så kanske

blir det så eller en egen tappning...



Nu sätter jag mig ner och väntar på era inlägg ! ^^

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards