•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2011

Av Michael - 11 december 2011 20:32

 



Kalaset är över...



Lugnet lägger sig sakta.

Sambon inringd för en extra natt

och det var kanske sådär uppskattat.

Betyder hon får göra 4 vaknätter istället för 3.



Dottern är nöjd med sina presenter.

Fick snygga kläder av både Farmor & Farfar

som Farmor stickat. Hon hade stickat en Pippitröja som verkligen uppskattades.

Av Mormor & Morfar fick hon även jättesnygga kläder.

Min dotter är verkligen ingen klädsnobb men uppskattar snygga

och praktiska kläder som INTE måste kosta skjortan...



Ohhh...

Natten tar ut sin rätt.

Somnade efter 4 inatt och hjärnan

känns som ett bränt kretskort just nu.

Gäspar så jag tror käken ska spricka sönder

och det är en enormt jobbig känsla...



Men men...

Barnen ska i säng först SEN

kanske man somnar in.



Hur har er dag varit ?

Av Michael - 11 december 2011 15:47

  Bytt matta i vardagsrummet, dammsugit den gamla.


Tvättat fönstrena i köket, torkat av bordet i vardagsrummet sen avslutade med att dammsuga under sofforna.

Allt detta medans hushållerskan, NEJ ! Jag menar allt under tiden sambon babblade i telefonen.

Fruntimmer !



Snart kommer släkten för att fira vårat 16-åriga MONSTER !

Nu måste det vara tipp topp och fint. Förhoppningsvis fram till julafton.

Nej nu får man sluta slappa och rulla ner och slutföra det sista.

Missade plocka undan all disk som jag diskade medans diskmaskinen strejkade...



Ciao !

Av Michael - 10 december 2011 23:04







Skulle fira mor och far med middag.

Båda kände sig lite trötta och dom nöjde sig med pizza och daimtårta, själv nöjde jag mig med glass.

Sen har vi spelat kort resten av kvällen med blandade resultat...

Varit trött och halvt under isen men med 2 minuters frisk luft så har jag

piggnat till lite...



Imorgon kommer släkten så vi har en hektisk morgon.

Städa, handla, hälsa på familjen Borg i deras butik.

Sen ska vi hinna med att åka och hämta en julgransfot

som jag köpte på Facebook för 40:-



Tur kalaset börjar klockan 5

då får man tid att andas en stund innan

det kommer kaffebesökare...



Nu lite zappa innan sängen.

Sköt om er och ha en skön kväll.



Av Michael - 10 december 2011 13:54

  Anses det som bra eller dåligt ?


Vissa dagar tvekar jag otroligt men andra dagar så öppnar sig allt.

Frågan är vem man ska öppna sig för och vem som vill lyssna utan att avfärda det som

rent nonsens och säga man bara inbillar sig allt...



Vet man inte ska stänga in allt för när det väl brister

så kanske det inte går att stoppa.

Huvvaligen va djupt detta blev nu då... Inte alls meningen, men ibland

så skriver jag det som först ploppar upp och kanske inte alltid är det bästa.



Vädret riktigt uselt, kallt, mulet och vindar...

Inget roligt alls att vara ute men tur man har hund annars

skulle jag troligen inte komma ut alls.



Kylan tränger in och mina fötter känns som is.

Dottern sover FORTFARANDE och någon (troligen pojkvännen) näää de va Leo

som ligger bredvid mig och snarkar... (Ooops! Sorry Danne) ^^

Tassar ner och drar på mig Ullsockarna ja köpte i  förrgår...



See Yaa



Av Michael - 9 december 2011 07:54








Hur ska man annars förklara vädret just nu.

Väderleken förutspådde 20 cm blötsnö & vad får vi istället ?

Igår kom troligen 20 cm regn, åskan mullrade & blixten blinkade till.

Påpekade detta för en vän igår och fick frågan tillbaka:

- Har du druckit ?



Känns som allt går helt uppochner just nu.

Knoppar brister, ösregn, oväder som inte ska vara kommer nu.

Men jag ger inte upp hoppet utan jag vill tro att vi får en vit jul.

Efter det kan det vara grön gräsmatta resten av året...


















Av Michael - 8 december 2011 14:40








Är 2011 deras år ?



Man läser överallt hur man sett bilar

hur män jagar runt och söker barn i alla åldrar.

Mellerud, Falun...Va fan är det som sker ???


Är detta Pedofilernas år ?

Fy fan rent ut sagt.

Äcklas så till den milda grad.



Kan inte skriva mer... Detta upprör och skrämmer

mig så otroligt mycket...

Av Michael - 8 december 2011 14:01

  Men ingen ringer...


Vet inte hur ofta jag kollar mobilen men ingen ringer.

Vet inte vad jag ska förvänta mig att dom ska säga heller.

Pratar med en person som säger allt ser hopplöst ut och den andra

säger att visst ska det kunna gå...




Vet dessutom att man är önskvärd.

Bara det gör EGOT enormt stort och samtidigt blir man upprymd.

Visst har man en del att leva upp till men jag LÄNGTAR verkligen

efter det och jag BEHÖVER det så otroligt mycket...

Vetskapen om att någon kan tänka sig vilja ha min hjälp, mina få kunskaper

ja man kan leva på det hur länge som helst...




 

Av Michael - 8 december 2011 08:46

  Kan man väl tycka det vore på tiden...


Kung Bore ska tydligen vara på ingång inatt och nu får man se upp eftersom marken frusit

och det är svårt som det är att gå på denna ojämnhet.

Ska då sen snön lägga sig över så finns risken för massa benbrott.




På tal om brott...

Idag ska min väns man opereras och som tur var inte lungan trasig.

Men hans ansikte hade tyvärr 3 brott som ska fästas med 3 titanplattor.

Alla tankar går dit idag !




Nu ska jag avrunda för stunden och göra

mig klar för att fylla på kylen.

Vi ska ut och shoppa innan sambon ska tillbaka till jobbet igen.

Decemberjobb utbetalas tyvärr i Januari och det känns som hon gjort

sin beskärda del för denna sista månad för året.




Återkommer senare !




 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards