•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Ja milde himmel

Av Michael - 19 maj 2009 15:04




Man skulle kunna tro det skulle bli åska idag igen för det är stekhett på övervåningen... Vi har just nu trots öppna fönster och takfläkten igång hela +25.6 grader inomhus och +18.3 utomhus (utan sol)


Har planterat i skorstenen och fyllt på med jord i rabatterna och även planterat min syren. Märk att jag säger "MIN" för jag tar oftast hand om växterna, rensar ogräs och tar ut vattenspridaren och även klipper gräsmattan. Gör det för jag ÄLSKAR det och begär inte att sambon ska göra det förutom att kanske hjälpa till med ogräset ibland...


Håller lite koll på auktioner som snart går ut...  Har fått tag på lite kläder som vår dotter faktiskt accepterar trots att det är bättre begagnat. Adidas, Nike, Puma kläder för 25-30:-/styck tycker jag är dudligt. Hittade 2 par shorts/badbyxor till min son för (håll i er) hela 11:-sen tillkommer frakten men jag är helnöjd KOLLA IN DEM så förstår ni...


Har även målat vår förrådsdörr svart och det blev riktigt snyggt mot den röda färgen som är på huset... Ska förhoppningsvis få mera färg så jag kan måla staketet på baksidan sen börja smycka det planket med hyllor och krokar samt väggamplar som jag ska ha massa växter i hoppas jag på...


*hick*



 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 maj 2009 16:47

Förvirrad Filifjonkan undrar:? Planterat i SKORSTENEN??? skriver du?What? fattar ingenting kan ju inte vara den på taket eller???Nyfiken är man ju med förstås.Låter snyggt med svart till rött! Staket behöver man ju måla om då o då men det är straffjobb tycker jag åtminstone hos mig! suck.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Peggy

Peggy

19 maj 2009 17:04

Ja tempen har det inte varit något fel på idag :-) kul att göra fynd på tradera, det finns ju precis allt där :-)
Ha en härlig kväll!
Kramar!

http://www.peggygirl.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 maj 2009 17:09

Hahah jaha förstår bättre nu skrattar åt mig själv. Tänkte mig dig på taket men jordsäckar och petunior hahah Herregud kanske an skal gå och vila en stund va!Tack för uppdateringen

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

19 maj 2009 17:47

Vad bra om du kan hitta kläder som både dotter och son gillar... Annars kan dom ju vara lite "kinkiga" när det gäller sånt =) Kramen

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Ninni

Ninni

19 maj 2009 17:54

Finfina badbrallor förstår att dom dög!

Va duktig du har varit både målat och fixat i trädgården..ha en go kväll!!

http://www.ninni.blogg.se

 
Peggy

Peggy

19 maj 2009 18:15

Tack det var snällt av dig, man blir ju så törstig av att springa :-)

http://www.peggygirl.se

 
Kicki

Kicki

19 maj 2009 18:17

..ja det e ju dumt å kväva sig själv bara för att bota en envis hicka!!!*L*

http://gammtackan.blogg.se

 
Nettan

Nettan

19 maj 2009 18:37

Reagerade jag också när du skrev - planerat i skorstenen. Ha ha ! Försökte se det framför mig. Ha ha !

Visst kan man göra fynd på Tradera.
Jag köpte en jacka till barnbarnet för ett tag sen för 72,-

Hoppas du får en lugnare kväll så mycket som du gjort idag.

kram

http://hasselby.blogg.se

 
Annelie

Annelie

19 maj 2009 20:02


Tradera är suveränt, har köpt massor där och även sålt en del.
Men nu har jag tröttnat på den sidan oxå.. *L*

Trevlig fortsättning på kvällen.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Av Michael - Lördag 4 maj 22:00

      Utan att attackera varandra, utan hårda ord kastat mot varandra (mest från min sida) så enades vi gemensamt hus hjon och härskarinna om att göra iordning altanen tillsammans.   Altanen är nu skurad, rengjord och nu ska vi bara...

Av Michael - Lördag 4 maj 13:50


          Staden faller inte alla i smaken men jag är född här och kommer begravas här med.   Får hoppas att hustrun stannar med mig för gott eller om hon skiljer sig för att dra söderut där hon hellre vill bo. (Göteborg) Får se...

Av Michael - Fredag 3 maj 20:21


      När jag ritade ner tanken såg det väl ganska bra ut men utförandet var ett hastjobb och godkändes endast av Tobbe men det är hustrun som har sista ordet...   Blir till att montera ner räta upp och sen göra om det är sen gammal...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards