•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2013

Av Michael - 22 september 2013 19:49






Vet inte hur jag ska komma till skott.

Detta är något jag drömt om att göra

men helt enkelt för feg för att påbörja.

 

 

Alltid varit så att jag fegat ut eller lägger ner

för jag inte orkar eller tappar lusten.

Sen är ju kostnaden en fråga men nu har jag

kollat in köplistan och ska försöka innan mina nya

inneboende ska flytta in...

 

 

Kan ni gissa ?

 

 

Verktyg:

Måttband
Cillikonspruta
Fogsvans
Kniv
Gaffel
Stålborste
Våg
3 plastbehållare
3 Penslar
Omrörnings pinnar till lackning och putsning.

Av Michael - 21 september 2013 21:56







Kanske min enda riktiga ovän.

Kan inte hålla mig borta från dig men på

samma gång tål jag inte åsynen av dig.

 

 

Men tack vare min granne

så ska jag ta upp kampen mot dig igen.

Hur vet jag inte men ska försöka.

 

 

Min värsta ovän är vågen.

Sist jag mötte dig var på Vårdcentralen

och då var jag närmare 114kg och idag trots

mat i magen så väger jag 108.8kg...

 

 

 

Av Michael - 15 september 2013 14:55






Ja hur ska jag kunna tackla denna förlust...?

Dumma Amira som han före mig och som inte ens har tid att

göra något åt saken...    

 

 

Får leta vidare efter andra saker att leka med.

Kollade läget på loppisen i lördags och fann några projekt men

tvekade som vanligt och vi köpte billiga kläder och spel till ungarna istället.

 

 

Nu gör vi uppehåll med loppisen ett tag.

Ska hinna samla ihop mer prylar, tillverka mer 50-tals tavlor som vi

sålde många av i lördags. Elvis, Marilyn, Dean säljer mest.... Ska göra lite annat roligt

som jag ska kunna klara av att brodera i maskinen.

 

 

Broderidesign.se

Av Michael - 12 september 2013 21:16





Något nytt att pilla med nu när

skåpet står färdigt.

 

 

Söker inte vad som helst utan det ska vara något

som attraherar ögonen och som INTE har massa snirklar.

Kanske ska sluta leta och ge mig på det som finns här hemma.

 

 

Har massa tråkiga byråar i furu som jag vantrivs med.

Bauhaus hade massa snygga beslag så något ska jag kunna hitta på.

Har massa rum som ska göras om i framtiden så kanske på tiden att

göra om en del möbler innan dess...

 

 

Framtiden får utvisa.

Synd att det ska kosta så mycket.

Mesta utläggen ligger i målarfärgen tyvärr...

 

 

Förslag ?

Av Michael - 10 september 2013 22:08





Får ofta den frågan...

 

 

Tänker inte så ofta hur jag mår förrän jag får just den frågan.

Även dagarna innan jag ska till VC för prover

eller förnyande av läkarintyget.

Konstigt nog får jag enormt djup ångest och vill inte

prata med läkaren utan han eller hon får dra ut orden ur mig...

 

 

Glider in och ur en formsvacka just nu.

Varken orkar eller vill men för husfridens skull

gör jag så gott det går annars..... (lämnar det osagt)

 

 

Har haft massa projekt i skapandets tecken men

numera avsagt mig allt och försöker sälja av så slipper

jag fundera på saken...

 

 

Just nu kämpar hustrun med kontoret.

Ordning & oreda är mer min och ungarnas

expertområde så jag assissterar så gott det går.

tunga lyften, dammsugningen, disken, matlaning

tar jag hellre hand om än damma, sortera, plocka undan...

 

 

Nu ska jag kolla på min dotters korta

framträdande i tv 22:30 Lokala Nyheterna TV4...

 

 

 

 

Av Michael - 9 september 2013 23:18






Vissa stunder kan man undra...

 

 

Idag har inget varit rätt.

Inget ville sig när jag vaknade utan huvudvärk

från start va de minsta som önskades.

 

 

Rastade Vilda som gosade loss från

start så sitta där på altanen i solskenet och klia

denna lilla söta varelse va precis de jag behövde...

 

 

Annars en bra dag...

Fick solen att le idag och det värmde.

Tänk att känna värmen stråla och skina.

 

 

Snart dags för sängen tror jag.

Sov Gott med er alla härliga stjärnor som tindrar...

Av Michael - 8 september 2013 14:14







Ja det är inte bara möbler som

görs om utan nu sker stora förändringar.

Jag renoverar och hustrun möblerar om nästan

i alla rum utan vår emigrerande dotters rum.

 

 

Allt verkar ha importerats dit så vi flyr denna

oheliga plats till en excorsist varit där och renat

från allt ont i världen.

 

 

Sonens gamla säng (en gåva från min vän Marina) har nu gått i graven och återfinns på tippen imorgon.

Han ska sen få nytt skrivbord (gåva från sin syster)

och som dagens GRAND FINALE ska vårat skrivbord rivas

och nya ska upp.

 

 

Det sonen mest väntar på är sin nya (vår) 32"

tv som han ska inviga med att spela på sin XBOX 360.

Tror han babblat sönder skallen på frugan om denna

tv under de 3 dagar han vetat att han ska få den.

 

 

Ja nu vet ni va som sker i denna delen av landet.

Dags att sätta fart igen annars får man på pälsen

och flås levande... *fniss*

 

 

Av Michael - 7 september 2013 20:34






Sätter jag höga förväntningar på mig själv ?

Vet mycket väl att jag inte kan leva upp till det ändå.

Stora förhoppningar, förväntar mig saker som jag egentligen

borde inse aldrig kan utföras eller kommer tillbaka.....

 

 

Får nog tona ner mig själv ett hack.

Ska fylla händerna och skallen med massa hantverk

så kanske man får annat att tänka på.

Skåpet snart klart och idag fick jag en barnstol av vår granne

så den vill jag börja på genast....

 

 

Förväntansfull

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards