•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2012

Av Michael - 30 september 2012 19:55






Kan det vara så illa ?

Ja det får nog medges att det är så.

Kommer aldrig att ske mer igen fakstiskt....

Säger farväl till allt.

 

 

 

Sista inlägget som jag gör för September månad

år 2012 och kommer aldrig kunna göra det igen...

Ni som trodde och hoppades att jag skulle sluta blogga

för gott kan jag bara säga att jag stannar ett tag till.

 

 

 

Stannar och gör livet lite annorlunda både för er

och min egen skull. Känns som det är många bloggare

ute i cyberrymden som bjuder på sig själv....

 

 

 

Hoppas verkligen att ni stannar ett tag till.

Lite avslappning nu och sen tvättstugan till 23:00...

Imorgon blir det provtagning !

 

 

Keep it real...

Av Michael - 29 september 2012 21:58





En förträffligt god middag.

 

Menyn: Kronkotlett med Hasselbackspotatis.

Till efterrätt en halv tennisbolls formad sak med päron i botten med

chokladmousse runtom.

 

 

 

Den smakade sådär faktiskt.

Var på tok för söt för min smak så frugan fick äta upp min med.

Vi betalade endast för drycken ( 114:- )

eftersom detta var en bröllopspresent.

 

 

 

Sen klockan 15:00 startade showen och får medge att det var bra.

Artisten som sådan är mer i frugans smak men annars rätt fin att vila

ögonen på. Ja hustrun fick allt se sig mätt med på lättklädda manliga

dansare så jag var inte ensam...

 

 

 

Det roligaste på hela dagen var när vi parkerat bilen och går mot

Rondo så glider vi mellan 2 hemlösa damer den ena sitter

på en parkbänk med sin hund och den andra säljer en tidning.

Den på bänken ställer en fråga rakt ut:

 

- Får man busvissla på en annan man?

- Du är ju skitsnygg...

- Ja du är med snygg sa hon till frun...

 

 


Det roliga var ju dock att kvinnan på bänken

inte hade en tand i munnen så mitt, eller hennes dilemma

var nog hur hon skulle kunna vissla utan tänder...

 

 

 

Showen varade 1tim 40min och sen var det dags för toabesök.

GLÖM DIN DRÖM... Kön var enorm så vi tog ut jackorna

sen gick vi in på Liseberg eftersom vår biljett gav oss fritt inträde.

Hustrun spela lite på hjulen och så vann hon stjärnvinst och en

stor låda med CHOKLAD följde med oss hem.

 

 

 

Nu har vi bara slappat och avnjutit en ananaspaj.

Snart dags för sängen,sen imorgon blir det fotosafari

före tvättid 19-23....

 

 

Önskar er en fortsatt trevlig kväll !

Av Michael - 28 september 2012 20:00







Känns som den 4-hjulade suger ut oss på pengar.

Nya saker som ska bytas ut hela tiden.

Men det ska väl göras som allt annat önskar bara att

allt inte kommer på samma gång.

 

 

 

Önskar att livet vore lite annorlunda.

Allt skulle bli lättsammare om situationen

vore helt på annat sätt.

 

 

 

Just nu luktar det som att det inte hjälper med

att byta tändstift och oljefilter utan troligen

köpa ny katalysator och det gillas INTE...

 

 

 

Jäkla tur man inte tror på horoskopen som står i tidningarna

för då hade man varit miljonär 1000 ggr om och vältrat

mig i lyxlivet tills man låg i kistan...

 

 

 

Nej nu ska inte jag förstöra erat fredagsmys.

Jag ska sukta efter ananaspaj...

 

 

 

 

Av Michael - 28 september 2012 13:08






Toppen väder med nästan klarblå himmel

och strålande solsken och det suger i foto-tarmen.

Enda nackdelen är att båda batterierna ligger tomma

och jag kan inte hitta laddaren.

 

 

 

Har vänt upp och ner på hela lägenheten men finner inget.

Borde egentligen inte va så svår att hitta en svart box på 1o cm

med 1 meter svans efter sig.

Men ICKE ! ! !

 

 

 


Men men inte meningen man ska ha roligt.

Alla minns väl Emils pappa som gormade:

- Roligt å roligt, greser sa inte ha roligt...

Kanske lite så man ska se på livet va vet jag.

 

 

 

Nu har jag fått andas ut en aning och

ska starta skallgången igen och hoppas på det bästa.

Håll tummarna nu är ni snälla !!!

Av Michael - 27 september 2012 14:40

  Och inget är som det ska...

Ingen sömn inatt och det känns nu. Hjärnan går på sparlåga

och kroppen rör sig inte som hjärnan styr den.

 

 

Kommer hamna på kanske 30-35 timmar utan sömn

och kanske inte låter mycket om man jämför med en tonåring

som dygnar en hel helg för att spela spel...

 

 

Men för denna gamla mumie är det inget vidare.

Humöret sjunker, blodsockret rasar och lägger man på det

över allt annat så är jag snart i diket.

 

 

SNÄLLA INGA MORALPREDIKNINGAR !

 

 

Jaja...

lite mat snart så är man inne i nya andning

som troligen varar väldigt kort efter att matkoman

slår in och däckar mig fullständigt...

 

 

Upp & Hoppa

Av Michael - 26 september 2012 23:34



  Inget alls...


Feeling so blue verkligen.

Men det var ju inte min dag så jag överlever.

 

 

Men min son har fått det han önskat så det var ju

en liten seger för oss alla eller hur ?

Fast en liten bit paj vore ju väldigt gott att mumsa på.

 

 

Har dock fått avsluta kvällen med lite ostbågar och sett

på Nybyggarna & Roomservice och det funkar gott åt mig.

 

 

Imorgon blir det Knutssons och se vad han kan ge för svar.

Hoppas han har något matnyttigt besked att ge oss

som kan glädja vår familj...

Vi ska även brodera en order med fuskkragar & 2 mössor

som är beställt.

 

 

Sen ska vi göra 6 mössor till...

Har vi sen tur och kan förhandla fram rätt pris

så ska vi göra 10 tröjor till en Pizzeria.

Många anser att det blir billigare att trycka kläder istället för

att brodera. Visst det är halva kostnaden, men vad dem sen inte

tänker på är att trycket slits, ju oftare du tvättar ju mer

slits trycket bort.

 

 

Vi hade en lokal förening som beställt tryckta jackor

och när lådan kommer efter lång tid och man lyfte

upp första jackan så trillar trycket av och fortsatte med

alla 25 jackorna dem hade beställt...

 

 

Då ansog dem att "Broderier" var enormt mycket bättre

även om jobbet tog allt blod, svett, tårar och 6 veckors

tillverkning av oss... "Aldrig mer"

 

 

Men nu har jag svamlat tillräckligt men hoppas dock

att ni vill fortsätta komma tillbaka.

Önskar er alla en fortsatt skön vecka.

 

 

  - God Natt -

Av Michael - 26 september 2012 19:30



Sonens dag och han får välja.

 

Middag: Hemlagad Pizza...

 

Tårta: Cheescake... (Jag får Ananaspaj)

 

Han har fått fina kläder, pengar och hans

syster köpte hans favoritspel till XBOX 360

så han är nöjd...

 

Men mest HUNGRIG !


Av Michael - 26 september 2012 15:47




Nu är det bokat...

En tid som ska förändra...

En tid som ska skrämma...

En tid för oro...

 

 

Men jag kommer sitta intill.

Jag vet hur känslan är och kan säkert ge lite hjälp

och råd inför det somska ske...

 

 

Sen litar jag på dem som ska göra det.

Känner inte han som ska göra själva jobbet men han övervakas

av samma person som gjorde min. Min är jag så stolt över...

Dels för att jag tog modet och dels för att jag till slut valde rätt

motiv som kommer pryda min högra arm resten av livet...

 

 

 

 

 

 

Men nu är det alltså min dotter som ska pryda sin skuldra.

Hon fann en bild och har hållt fast vid den.

Vi som föräldrar kan förknippa bilden med henne  hela tiden.

Bilden föreställer ett hjärta med hörlurar.

I mammas mage satte jag ofta dit hörlurar... Och hon har sen födseln alltid varit " mormors lilla hjärta " så vi kan verkligen relatera.

 

 

 

 

 

 

Nu ska vi bara lugna ner henne.

Nervositeten är enorm nu fram tills den 2:a Oktober.

Hon är spänd, uppspelt,glad,nervös...

Jag vet precis hur det känns,MEN vilken glädje man

sen känner efteråt...

 

 

Tack Mikael Dahlbom på BLUE COCK TATTOO

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards