•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2011

Av Michael - 30 september 2011 20:08







Som vi ska spendera centralt.

Ännu en loppis på Torget imorgon där vi hoppas

att vi ska sälja...



Bilen packad och sambon ska snart till jobbet.

Blir ingen sömn för henne alls direkt efter att hon jobbat

så vi får åka snabbt hem efteråt så hon får sova ruset av sig.



Håll tummarna för att vi säljer bra.


PLATS: Torget (Vänersborg)


TID:  10 - 14


Men vi kommer finnas på plats efter klockan 08:00




Av Michael - 29 september 2011 23:26








FÖRDELAR JOBB !



  • Bättre ekonomi...
  • Fasta tider...
  • Social kontakt med mänskligheten...



FÖRDELAR ARBETSLÖS !




  • Fritid...
  • Promenader...
  • Fotografering...
  • Umgås med vänner och familjen...



NACKDELAR MED ARBETSLÖSHET !




  • Inga rutiner...
  • Sena nätter...
  • Ont om pengar...
  • Oro...
  • Lathet...



Ja ni ser vad jag kämpar med mina tankar

hela tiden och hälften vore nog.

Man blir arg på sig själv...




Hoppas att man kan bringa fram

något positivt ur allt elände annars

blir det som för 2 år sen att jag sjunker till botten...




Godnatt all you wonderful people...

Av Michael - 29 september 2011 10:08







En vecka som började med shopping...

Sen övergick det till kalas och idag

ska jag på ett nytt meningslöst möte

med arbetsförmedlingen.


.-.-.-.-.-.


Gråmulet väder och värme utlovas

men inget av det har man sett ännu.

Man får helt enkelt hålla tummarna i kors !


.-.-.-.-.-.


Glider vidare !

Av Michael - 25 september 2011 20:06








Måste ta tjuren i hornen !



Har länge haft viljan att prova på och

nu har jag snart tagit första steget.

En vän sa :


" Man vinner sin manlighet när man vågar förlora den "



Har beställt nya Panduro katalogen efter att ha

sett min vän Johanna från Säffle måla sina

underbart fina tomtar...


. . . . . .


Kommer ju närvara på flera julloppisar

men även Julmarknader så nu ska jag

försöka rädda mina egna tomtar genom

att göra egna.


. . . . . .


Hoppas detta kommer funka !

Av Michael - 24 september 2011 01:11









Förbannade Alfons Åberg Syndrom...

Man sitter och intalar sig själv att nu får

det vara bra och att jag ska vara i stan klockan

11:15 för att möta upp en vän och hennes man.


.-.-.-.-.-.


Men istället sitter jag här med Hello Kitty

på hjärnan och massa andra saker jag egentligen

vill göra än att gå och lägga mig.


"SKA BARA"

Eller hur Herr Berg ???


.-.-.-.-.-.


Har massa saker jag vill brodera upp

och försöka sälja men nu har tiden gått till annat

men KANSKE kan jag hitta på lite saker...

Hoppet är det sista som överger sägs det.

Återstår att se hur det går !


.-.-.-.-.-.


Nej nu får jag ge upp.

Måste avsluta så min sabo får något att

hålla sig vaken till.

Kanske inte den mest spännande läsning

men man gör så gott man kan även om man är


DUM !!!



Ja men nej då loggar jag ut då så jag

kommer ett steg närmare sängen...



SOV GOTT



 

Av Michael - 23 september 2011 13:35








Ja så här mycket tid har jag nog aldrig spenderat

vid broderimaskinen som jag gör nu.

Väcktes av svärfar 9:30 sen var det bara att

masa sig upp och starta maskinen.


.-.-.-.-.


Började som jag slutade...

Med Jack Daniels !


 

Och nu kör jag 4-set med HD...

Måste snart till återvinningen och kasta

massa sopsäckar sen hem igen och

brodera massa fleecemössor

som sambon sen ska sy ihop...


.-.-.-.-.


På söndag är det Loppis !

Ni som kan och bor nära får

gärna besöka Västra Tunhem

Kl: 11 - 14


VÄLKOMNA !!!

Av Michael - 21 september 2011 18:39







Klippt, sågat, krattat, fikat...

Klippt, kapat, flisat ja ni hajjar gissar jag.

Kört på idag och det var nog tur regnet kom

imorse så jag slapp att cykla för jag kan

med 110% säkerhet konstatera att jag

inte hade lyckats med den bedriften...



Inte lätt när man är lika vig

som en stenkross att göra

såna rörelser som kvinnan jag hjälpte gör

varje dag, 365 dagar om året...

Men nu för stunden med pizza

i magen känner jag mig som en

42-åring i en 90-årings kropp...



Ligga på sängen och vila ryggen !

Av Michael - 20 september 2011 22:58








Har inget skrivit på några dagar men ändå

har det varit 21 själar inne och läst.

TACK !!!

Sånt värmer verkligen.



Annars har det inte hänt så mycket.

Ska bli ändring på detta.

Imorgon blir det först 1 mils cykling enkel väg.

Sen trädgårdsskötsel på Hults Gård innan

jag sen ska trampa hem 1 mil igen.



Inte cyklat sträckan och har 2 olika

vägar att ta mig fram på men med Mp3 spelaren på

och dunka dunka i öronen går det som vinden...



Ännu inte tagit tag i tomtarna på loftet.

Känns som jag undviker det.

Lite lättare var det idag när sambon sa att jag skulle

kanske vänta med att packa ner dom

eftersom hon ansåg det var för tidigt...



VAD TYCKER NI ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards