•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2018

Av Michael - 31 oktober 2018 18:53




Jag försöker alltid att passa in och för ett atg sen fick jag höra att

har man inte skägg är man ingen man. Sagt och gjort nu så har jag anlagt

en bit på vägen och vad gör karln då?

 

 

Jo han hunsas av sin hustru att raka bort en del. (hahahaha)

Ja hunsa var fel uttryck men det lät kul.

Jag har dock fått ansa lite själv för det kliade så förbaskat på hakan att jag idag

kastade mig in i badrummet och rakade bort rivjärnet.

 

 

Fick kontakta vår bildoktor idag (IGEN) för vår

bagagelucka stått öppen 1½ timma och laddat ur batteriet.

Ett förbannat batteri som satt i bagaget och fast med 3 bultar vilket var

en briljant dag att glömma vår verktygslåda hemma och inga startkablar.

 

 

Bildoktorn roade sig på Leklandet så vi fick be till

vår lyckostjärna för att få hjälp och den kom. Fick starthjälp och sen köra en stund

så batteriet fick laddas upp. Vi har verkligen ingen tur med våra bilar även om denna gång var självförvållat.

 

 

Vi tog oss hem och jag fick lagat god middag.

Kände vi hade förtjänat en fläskfilégryta efter allt slit med bilen.

Försökte putta igång den och med diskbråck och uppförsbacke insåg vi att

det var meningslöst att fortsätta.

 

 

Nu inväntar vi min dotters familj som ska

komma och "spöka" för oss... 

Hoppas vi slipper få hela huset invirat i toapapper....... (nåde dig Jennie)

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 30 oktober 2018 22:26



Genomgick "Örådet" i Falkenberg och

insåg att mitt veto ligger i farozonen...

 

 

Går visst att dricka julmust säger dom där nere.

Skumtomtar med och där nere planeras det att sättas upp ljusstakar

och vem tror ni gav dom förslaget?

 

 

Min kära fru anser att nu är Novembermörkret snart

över oss så hon vill ha upp stjärnor och ljusstakarna för att liva upp lite.

Lade in mitt veto där och då fick hon för sig att vi skulle sätta upp belysning

utanför på farstutrappen..... SUCK

 

 

Imorgon ska det tydligen firas HALLOWEEN

ja inte av oss utan mitt kära barnbarn har troligen spökat ut sig.

När man bodde inne i stan fick man snällt öppna dörren jämt och hade man inget godis gick pengar lika bra. Nu slipper man som sagt detta och imorgon är ett undantag jag gärna låter ske... 

 

 

Hoppas ni får en mysig kväll imorgon

med lysande pumpor och goda vänners sällskap med god mat.

Själv laddar vi för vår "lilla" julmarknad, finns MASSOR att förbereda så det gäller att ligga i så vi hinner.

 

 

 

 

Välkomna till Sjögårdens Julmarknad

 

 

 

Av Michael - 28 oktober 2018 20:21



Vet inte varför jag är så principfast...

Jag försöker stå emot och ibland är det svårt men vissa

fall så kan jag inte låta bli.

 

 

Hustrun dricker Julmust för glatta livet men jag har ÄNNU

inte rört en droppe. Åt  en enda stor skumtomte men det var allt igår.

Idag när vi kopplat in surroundsystemet så ville vi prova och jag valde 

naturligtvis en julfilm (Polarexpressen) och ljudet skakade om halva huset

och fick Svea rusa galet runt. Min dotter skickar julmusik på messenger och anser det vara befogat för att vi fick lite snö igår... (jisses) ;)

 

 

Filmen stängdes snabbt av för det var för tidigt.

För mig sitter nog traditionerna djupt rotade och är svår att rucka på.

Julköttbullarna skall göras dagen innan eller samma dag. Skinkmacka & julmust helst efter att julgranen är klädd dagen innan.

 

 

Men i detta förhållandet får jag snällt anpassa mig.

Min fru har sin vilja och jag respekterar det hon önskar sen får vi

kompromissa om allt annat. 

 

 

Igår var det den årliga marknaden och vädret var bitande kallt.

Trots att man frös kulorna av sig så gick jag och frun samt min son troget runt 1 timma skulle jag tro och shoppade endast innan vi åkte hem. Norrländskt tunnbröd, cocosbollar & renkorv fick vi med oss hem. Även marknadsnougat till min magsjuka dotter och en gnällande hund till mitt barnbarn.

 

 

Jag stängde Loppisen för säsongen förutom ett evenemang vi ska 

ha i julens tecken. Med vår duktiga granne ska vi binda kransar, göra julgrupper och även försöka sälja tomtar. Under tiden ska vi försöka ha levande eld, ljus och bjuda på julmusik med glögg och pepparkakor....

 

 

Julen närmar sig mer och mer.

Nu ska jag inte uppehålla er mer utan se mer film.

Av Michael - 23 oktober 2018 14:08



På lördag är det marknad.

Ingen vanlig marknad utan den årliga Oktobermarknaden

som man längtar efter varje år.

 

 

Hur tråkig den än må vara så träffar man alltid

människor man sällan ser annars. Man köper enligt tradition

ALLTID renkorv och cocosbollar. Min dotter köper sin klassiska

våffla och kanske sonen åker med och suckar tröstlöst ;)

 

 

Var roligare förr för barnen när

det fanns saker som intresserade dom men nu får man

lära barnbarnet nya saker och hon kommer troligen uppskatta

det mer och mer för varje år...

 

 

Fick precis ett meddelande nu från en köpare utav

en Kallax hylla som vi skulle montera ner för att personen

inte kunde vare sig hämta eller få hemkörd. Nu när vi varken har släp eller kombi och inte vill/kan köra hem den på hennes villkor hoppar hon av köpet... (censur)

 

 

Får väl montera upp den och använda den själv då.

Kunde kanske bestämt sig innan man köper anser jag.

Men men... har man inte alla hästar hemma i stallet står båsen tomma tyvärr.

 

 


 

 

 

Av Michael - 22 oktober 2018 16:18

 


Eller VI är färdiga.

Men inte stannar HON upp för det utan nu när jag (Kocken) lagar middag så dansar hon runt med sin kavaljer (dammsugaren) och känner sig nästan sprudlande glad.

 

 

Lämnat in nycklar och vi fick inte skäll utan 

ägaren var nöjd med det vi gjort. Nu ska container beställas och sen kommer den fyllas på några timmar skulle jag tro.

 

 

Kört min dotter på undersökning sen hem

och somnade 1 timma före vi skulle till NÄL och skära i foten.

Foten blir bättre och bättre för varje behandling och idag sattes in specialförband som ska göra det sista rycket. Mitt långtidssocker var det bästa på väldigt länge men jag kämpar med för högt blodtryck fortfarande (137/84) så vi får se hur det blir nästa vecka.

 

 

Dags för lite.....

Av Michael - 21 oktober 2018 14:46



Fattar inte varför jag inget gjort 

tidigare. Men nu efter att ha hört det för

4:e och 5:e gången så SKA jag åtgärda felet.

 

 

Eftersom all tid har gått till att tömma

en Second Hand butik har inte tiden räckt till något annat.

Kört massa laster, sålt av inredning och sen öppna vår egna

lilla försäljning via loppisen så har jag inte orkat.

 

 

Idag är dock sista dagen sen åker resterande 

saker i containern gissar jag och nya hyresgäster kan flytta in och bedriva sin verksamhet. Imorgon ska vi ha lämnat över nycklar och sen kan vi försöka återhämta oss rent psykiskt & fysiskt.

 

 

Har varit tuffa dagar så det ska bli skönt att

släppa taget. Precis fått i oss middag så snart frun är klar med sitt så åker vi och gör det sista.

 

 

Loppisen har haft bra dagar.

14 besökare varav några nya men även gamla rävar.

Hoppas vi kan köra på litet tag till så den nya skylten får

överbevisa mig om den skulle ha satts upp tidigare.

 

 

Håll tummarna och ha en fortsatt skön Söndag...

Av Michael - 20 oktober 2018 19:38



Var vore man utan vänligt sinnade granar?

Var vore vi om inte kvar på ställen vi fastnat på...

 

 

Våra grannar är "Änglar" och tack vare

dom kan vi införskaffa oss en ny bil. På fredag ska

en ny trotjänare ersätta det franska lejonet som numera

är antingen på väg in i himlen eller till ny ägare.

 

 

Helgens Loppis har hittills gått över förväntan.

Haft flera besökare både nya som gamla. Ja ingen pik på ålder

utan jag kanske skulle kallat dom stamkunder...

 

 

För register över vad som säljs för att lättare

ta reda på vad olika personer söker. Antingen är det samlare eller "Loppis-Rävar" som vet vad dom söker.

 

 

Hoppas på en lika bra dag imorgon med.

Brukar dock inte vara någon särskild anstormning så jag kanske stänger lite tidigare för att hinna med det sista som MÅSTE göras tyvärr.

 

 

Dags att avsluta och se på sista

perioden av hockeymatchen. Färjestad - Djurgården 1 - 1 just nu så jag hopas på en hemmaseger. 

 

 

Sköt om er och mys i mörkret!

 

 

  Kopplar ur...

Av Michael - 17 oktober 2018 14:17



Utbrast lille Hamlet...

Så även gör jag.

 

 

Vet varken in eller ut hur det ska ske.

Ska vi eller ska vi inte?

Kan vi eller kan vi inte?

Frågorna är många och just nu inte ett enda svar.

 

 

Vet att jag endast har ikväll och imorgon på

mig att tömma butiken. Imorgon runt 16:00 skall nycklar

och kärra tillbaka till ägaren.

 

 

OM vi inte kan få uppskov eftersom hälsan sviktar.

Högt undertryck, diskbråck som är sämre och sen ska foten helst inte belastas för länge för då tar läkningen läääängre tid.

 

 

Har fått bekräftat att jag ska till Hudmottagning

för att kolla vrist, fot om vad som sker.

 

 

WOHOOO...

En räddande Ängel gav mig uppskov till söndag

så då kan vi köra på utan stress.

STORT TACK Camilla.....

 

 

Nu kan vi andas ut en aning.

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards