•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under augusti 2013

Av Michael - 30 augusti 2013 10:43






Allt går mycket lättare...

Finns energi, finns ork, finns lust...

Inget överflöd men det finns så det räcker till.

 

 

Tvättat 2 maskiner, hängt upp 1, rastat hunden, städat framsidan.

Ska snart gå till Netto och köpa fikabröd och lite mera frukt

hoppas jag. Undrar var denna energi kommer från helt plötsligt...

 

 

Har du en aning ?

 

 

Av Michael - 30 augusti 2013 09:25







Borde räcka så eller?

 

 

Regnet faller men inte jag.

Jag känner hur själen dansar och mår bra.

Hmmm... There must be an Angel.

 

 

Av Michael - 29 augusti 2013 10:18







Ja inte julafton alltså.

Imorgon styr vi husbilen mot Kolmården.

Imorgon styrs mina tankar av ännu mer oro tyvärr.

 

 

Kan tyvärr inte rå för det men eftersom vi

åker oroar jag mig för dom som är kvar hemma.

Förut innan mamma blev sjuk hade man inte den oron

men nu är den extremt påtaglig.

 

 

Måste försöka peta den känslan åt sidan

annars förstör den hela helgen.

Ikväll blir det shopping & tacokväll och slutligen

packa husbilen görs antingen sent eller imorgon.

 

 


Lite sommar kvar.....

 

Av Michael - 28 augusti 2013 21:27






Fick höra för ett tag sen att min blogg

var spännande läsning och att jag bjuder på mig

själv och skriver ganska öppet.

Ja, jo så är det men jag kan sluta mig också...

 

 

 

Idag är INTE en sådan dag.

Nu har jag tröttnat och vet inte hur jag ska göra.

Vet inte vem som skvallrat om hur mitt organ ser ut.

Min hotmail spammas med "penis enlargement" och handen på hjärtat är jag nöjd men undrar varför de tycker jag MÅSTE göra den större hela tiden ???? 

 

 

" Does size matter? "

 

 

Skiter i vilket.....

Nu är jag nyduschad och hunden rastad så jag

ska fortsätta med serien. Snart sett hela första

säsongen så nu kommer jag inte gräma mig om

jag missar avsnitt på tv:n så det så...

 

 

* pilutta dig *

 

 

 

 

Av Michael - 28 augusti 2013 14:39



 




Kan man lugnt säga !

 

 

Ingen rolig smärta men man får ta det easy

och låtsas som det regnar.

Är huvudet dumt får kroppen lida sägs det.

 

 

 

Fått lite rätsida på gårdagen.

Inget mer att säga om saken utan hoppas

att det reder sig.

 

 

Orkade inte vänta på att serien Defiance skulle

starta på tv:n så jag ser den från start på nätet

istället och sparar tid....

Det närmar sig att börja med middagen kanske, men

jag tar nog ett avsnitt till minsann.

Av Michael - 27 augusti 2013 23:12








Denna dagen har inte alls gått min väg.

Inget fungerar, allt jag gör blir fel och allt

jag säger misstolkas eller ignoreras.

 

 

Så jag ska radera denna dagen ur minnet.

Kanske en aningen svårt utan diskrensning

men ett försök borde göras och hoppas på

att nästa dag är bättre än denna.

 

 

Undrar om det skulle funka med att

svälja huvudet och byta kropp?

 

 

Sluta analysera, gå lägg dig...

 

- PRESS PLAY ON TAPE -

 

 

Av Michael - 26 augusti 2013 20:58







NÄR...

Ja när ska jag lära mig egentligen ?

Ska inte vara så svårt egentligen men på

något märkligt sätt glömmer jag av det.

 

 

Skulle behöva Skalmans mat & sovklocka.

Fast sova det kommer jag ihåg tydligen men

äta är det sämre med tyvärr.

 

 

Kanske är det därför jag blir trött...?

Haft en bra dag annars med lätt shopping

jämfört med min dotter och hennes pojkvän.

Dom skulle ta bussen och handla, vi sa till dom

ta inte för mycket och det lovades.

 

 

3 timmar senare...

- Pappa du får hälpa oss.

- Va är det nu ?

- Vi har handlat för mycket och påsen gick sönder...

 

 

Hmmmm... fick snällt packa om 2 påsar till en

och den vägde ja ungefär 15-20kg och fick stundtals

bäras på axlarna för att slippa få långa armar.

 

 

Ja nu är det över, magen har fått föda så det blir

soffhäng resten av kvällen ensam.

Gräsänkling till onsdag så lite surt är det...

 

Av Michael - 25 augusti 2013 20:58







Tankarna studsar mellan öronen just nu...

Vet inte vilket ben jag ska stödja mig på.

Visst kan man ha båda fötterna på jorden men tydligen

inte min grej.

 

 

Det är något som gnager inom mig.

Det är något jag saknar väldigt mycket....

 

 

Väskorna packas inför nästa helgs mini-semester

med lånad husbil på Kolmårdens Djurpark.

 

 

Allt känns ganska positivt ändå så länge som

medicinerna flyter på. När jag sen dumt nog tror

jag kan övervinna så sjunker jag snabbt. Än så länge

så sköter jag mig annars får jag på pälsen...

 

 

Zappa lite tv sen sova tror jag minsann.

Godnatt med er alla......

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards