•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2014

Av Michael - 30 juni 2014 22:07





Ja ibland kan det enkla vara bra nog.

Gick till Netto med ett uppdrag att utföra.

Går in och ser hela butiken är ommöblerad och inget av det

jag skulle ha fanns där.

 

 

Gick vidare, frågade sen till kassan och betalade.

På vägen ut, där jag först kollat stod 2 fina buketter rosor.

1 röd och 1 vit och jag orkade inte gå in igen utan bannade mig

själv som inte sett dom från första början.

 

 

Gick hem och kasta mig på soffan och bestämde mig för att

ta mig dit senare. Senare kom och frun kom hem efter jobbet och vi

tog bilen till Hemköp med avstickare till Netto igen för min del.

Naturligtvis fanns inga rosor kvar så det fick bli en Orkide & chokladkaka...

 

 

Sen till Hemköp då där det blev inhandlat benfria kotletter & till frun

Entrecote som vi grillade och avnjöt med potatisgratäng på altanen.

Enkelt är gott och snart är det sängen....

 

 

Hoppas på gott väder & Solsken till alla !

 

 

 

 

Av Michael - 30 juni 2014 11:02





Ringde felanmälan tidigare.

Förväntade mig ingen snabb service men om

10 minuter står dom och ringer på klockan gissar jag.

Hoppas dom kan lösa problemet med vårat kylskåp som krånglat.

 

 

Antingen fixas belysning & termostat

eller så får vi det utbytt.

Sen är det gasen i botten, massor att göra.

 

 

Häng med...............................................
.......................................... NÖDUTGÅNG ----->

Av Michael - 29 juni 2014 23:29





Hur ska denna dag firas då ?

 

 

Hade hoppats på fint väder.

Laga till lite god mat och kanske tända ljus.

 

 

Kan skriva utan oro för HON läser så sällan.

Skulle inte förvåna om hon gör det nu.

Får hoppas på att planeringen går som den ska.

 

 

Har lite annat att göra innan 15:00 då hon slutar.

Beskära träd, klippa häcken hos pappa...

Haräven starka funderingar på att kliva iväg runt

04 inatt för att fiska....

 

 

HUR ska jag orka...?

 

 

 

 

Av Michael - 29 juni 2014 20:41





1 månad på mig...

 

 

Startskottet gick nu.

Första slanten sparad till vår lilla minisemester.

Slutet av Juli styr vi bilen till Öland för en 4 dagars semester med tält.

 

 

Har massa arbete framför mig så nu ska det tjänas extra pengar.

Ska sparka igång maskinen och brodera lite.

Har massa färdigt med som jag ska försöka sälja.

 

 

Upp till bevis...

Antingen går det som jag vill

eller så gräver jag ner mig fullständigt

om det misslyckas.

 

 

Keep the faith mina vänner

 

 

 

Av Michael - 29 juni 2014 10:20




Ja kanske lite krävande med...



Vill ha gjort massa saker men så fort jag sticker ut näsan

så börjar det att regna. Jag måste ligga väldigt dåligt till med mitt "score card" i himlen.

Gnager i mig grovt bröd med sallad, leverpastej och gurka under tiden som

jag betar av mina synder.


1 God gärning skall jag göra idag.

Hjälpa min granne som jobbar.

Hennes akvariepump har rastat så jag lovade cykla ner och köpa en ny

under tiden som hon jobbar....



" vad ska vi hitte på? vet inte, hitt på nått "


 

 

Av Michael - 27 juni 2014 13:50




...peta upp några maskar ur jorden.

 

 

Precis som jag börjar skriva detta tar regnet

nystart. Jag som trodde att jag skulle kunna cyklat ner till

vattnet och leka med fisken i sjön.

 

 

Mycket bättre fiske efter regnet.

Fisken piggnar till och får mer syre.

Dock är det mindre kul att stå vid vattnet när det åskar.

 

 

 

 

Många år sen men minns det som igår.

Fick t.o.m min son att följa med...

 

 

            Får hoppas det slutar snart

för nu har fisken fått tillräckligt med syre...

Av Michael - 27 juni 2014 11:51





 

Kanske litet hopp om ljus på andra sidan men

i självaste tunneln ser man "fåglar" märkligt nog.

Detta kommer man möta varje gång man tar sig till Netto...

 

 

Snyggt eller Inte ?

 

 

Sen den stora frågan.

 

Hur länge kommer det dröja innan

hela konstverket "taggas" av en hjärndöd idiot...?

Av Michael - 26 juni 2014 10:03





Vaknade omtumlad, tung i skallen

och efter promenaden med Leo tog jag mig en tur till Netto.

På vägen hem fick jag en gigantisk sur uppstötning som hette duga

så det va bara att gilla läget.

 

 

Men nu har jag fått sprutan i magen

och frukost därefter så nu kanske dagen kan

vända till det bättre...?

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards