•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2021

Av Michael - 31 mars 2021 14:53



Började lätt (jo tjena) med att

"bara" kapa virket till sängen....

 

Ja sen var jag igång.

Kapa, mäta, borra, skruva och vips

var sängramen i vagnen utan ben.

 

Ja ben kan ju vara bra så jag kapade

upp dom med sen sprack det.

 

Packade ihop allt i vredesmod p.g.a hustrun

hade valt en höjd som slutade under fönstret

visade det sig så jag fick ensam tya beslutet att

jag minsann inte ville ligga så nära fönstret.

 

Var inte arg på henne utan maskiner som inte orkade dra

ut skruvarna och handverktyget jag ville använda funkade inte.

Skulle förborrat innan jag drog fast skruvarna men det är

lätt att säga nu med facit i handen.

 

Nu är hustru och blivande fotbollsproffset hos

sjukgymnasten och kollar upp en trolig lårskada eller ljumske

som besvärat honom några veckor.

 

Han gillar verkligen inte att

missa träningen men när man inte kan va stilla och MÅSTE

varva fotboll med basket kan såna skador lätt ske utan vila.

Vi får hoppas på det bästa...

Av Michael - 31 mars 2021 11:26



Natten var inte nådig...

Somnade mellan 3-4 inatt och vaknade med ett

ryck prick 10 yrvaken.

 

Trögstartad gick jag på vana och började fixa

kaffe och lunch till min tappra krigare som handlat

sprayfärg och var på väg hem.

 

Nu blir det att dra på sig arbetsbyxorna

och dra ut i verkstan för att färdigställa mobilstället.

Vädret är inte med oss idag heller så jag kör med

skygglappar så kanske dagen blir perfekt.

 

Vad händer hos dig ?

Av Michael - 30 mars 2021 17:10



- Och nu är tvåan borta...

- Om tvåan försvinner var kommer sexorna från ?

 

Jag var verkligen inget mattesnille i skolan

och det står jag för. När Isabell nu hjälper sin son med

matten som hon älskar och den gör henne förbryllad

så kan ni tänka er att jag skulle misslyckas.

 

- Jag fattar ingenting... (Danne)

 

Ja jag bakade hastbullar för första gången i mitt

liv som mamma alltid brukade göra och jag kan inte

minnas att hennes doftade amoniak som mina gjorde.

 

- Smakade nästan som sockerkaka... (Isabell)

och Danne instämde efter grimaser då han ska lukta först

på det mesta han stoppar i munnen.

 

Låter som en 3:e part har anlitats till matten

så då kommer det snart ha löst sig gissar jag.

 

Ju svalare dom blir ju mindre påträngande är doften

så kanske kan man bjuda på annat än bara sockerkaka

när besöket kommer över påsken.

 

Va ska ni göra i påsk?

Vad ska ni äta förresten ?

Vet jag har ställt frågan förut men lika

kul varje gång och se om något nytt har uppstått...

 

   

 

Av Michael - 30 mars 2021 15:02



Gårdagen var en redig skitdag.

Allt kändes fel och ville bara glömma av den helst.

Idag startade det bra tills JAG skulle äta.

 

Isabell kom hem och jag hade precis lagat

till hennes omelett sen gick strömmen. Min omelett fick

tyvärr vänta 1 timma och när den väl var klar smakade den bränt.

 

*Suck*

 

Jaja det kanske var ett tecken på att jag ingen mat

skulle ha eller så fortsatte gårdagen med sin usla närvaro.

Middagen står klar och jag inväntar resten som nu

rullade in på gårdsplanen.

 

Allt kan bara bli bättre eller ?

Av Michael - 28 mars 2021 14:20



Tyckte vi båda skulle belönas.

Hon för att hon är den hon är och jag

för det jag trots allt är.

 

God mat hela helgen och idag avslutar

jag med att göra fläskfilé på paprikabädd

med ris. Ja hon fick t.o.m nya rosor (utan protester) och

en liten påse med Anton Bergs dragerade ägg med nougat.

 

Jag fick även sätta på.......

"dunka-dunka" annars funkar jag inte under matlagningen.

Jag går igång direkt och det blir roligare med lite flow, rytm i kroppen

när man ibland kan vara lite hängig eller orkeslös.

 

Nu ska hon dra på sig de rosa igen

så matlagningen får vänta en stund.

Hur gör ni på söndagarna, enkel mat eller lyxar till det ?

 

 

Av Michael - 27 mars 2021 12:01



Ja idag har jag inget att göra.

HON har tagit på sig sina rosa

diskhandskar och då är det bäst att hålla sig undan.

 

Jag får inte ens laga mat idag

för det skall göras nötbogs stek med hasselbacks potatis

idag. Känner mig overksam och spelar Scorpions för henne

då hon tröttnat på att komma hem varje dag efter jobbet

till "dunka-dunka" som hon kallar det.

 

Scorpions är ju inte fel och hon verkar inte

protestera det minsta. Deras powerballads ger öronen

en långsam smekning.

 



Jag är ju tydligen Sjögårdens DJ

så jag får snällt sitta här overksam och njuta

av min lediga dag helt enkelt.


Vad gör du idag ? 

Av Michael - 26 mars 2021 14:02



Hustrun kom hem efter jobb

och shopping glad i hågen helt ovetandes

om vad jag hittat på i 2 timmar.

 

Jag hann med att göra mig frukostför en gångs skull.

Tömma och mata diskmaskinen.

Baka en sockerkaka, brygga kaffe och värma

hennes pannkakor till lunch.

 

Nu börjar hon ställa frågor som

- Vem är du och vad har du gjort av min make ?

- Jag har inga sysslor kvar om du ska göra allt.

- Njaa allt gör jag verkligen inte.

 

Hon tvättar, dammsuger, torkar golv, matar och

vattnar hönorna och rastar hundarna.

Just nu sanerar hon duschen efter hundar

och försöker ta bort kalken på duschväggarna.

 

Inte populärt för det ger mig huvudvärk och lätt illamående

så jag var tydligen väldigt klen eller så är

hon så hög att hon inte märker av något.

 

Tillbaka till verkligheten igen.

Snart dags för middag och sen ikväll blir det som sagt

våfflor och lite Netflix kanske ?

 

 

Av Michael - 26 mars 2021 09:05



Eller vi skippade den helt enkelt.

Valde att göra dem ikväll istället så blir

fredagen lite extra speciell.

 

Alkoholfri öl, Pepsi Max, Strips & Kebab

sen våfflor till kvällen. Kan väl inte bli bättre än så väl ?

Till helgen ska man, eller bör man göra något speciellt anser

jag iaf trots att jag inte jobbar längre så saknar jag det.

 

Men Isabell jobbar så det får bli lite extra för hennes skull.

Fick inte köpa LIDL rosor till henne igår som hon älskar så.

- Räcker med de 2 du redan köpt.

Ja de står ju rosa och vita rosor på köksbordet så där fick hon mig.

 

Ja dom avlider väl dom med snart gissar jag

så då kan jag köpa nya Fairtrade rosor...

 

Hur ser er helg ut ?

Jobb, ledig...?

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards