•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2019

Av Michael - 27 mars 2019 19:30




Passa på sen blir det värre.

Endast nu!!!

Låter som en annons för väderleken.

 

 

Fast idag har vi haft shortsväder

men jag gick endast en kort stund för även

om vi endast hade +12 fick jag INTE lämna gården

iförd shorts för Friherrinnan Af Sjögården.

 

 

Har hunnit med massor de senaste dagarna 

men ryggen gråter efteråt tyvärr.

Man vill/kan inte sitta vare sig still eller inomhus

så det var bara att fatta krattan och få upp allt

ris efter höststormarna slitit loss från träden.

 

 

Nu ser det ut som om 10 skatbon ligger på

gräsmattan väntandes på skottkärran.

Vi drog även igång att förbereda för nyakomna gäster

som kommer att flytta in.

 

 

Så nu kommer vi somna gott efter allt slit

nyduschade och jag redo för fotvård och Rökila

imorgon förmiddag. Ska släpa hem fina penseer och plantera

ut i krukorna så det lyser upp lite.

 

 

Ha en skön kväll... *gääääsp*

Av Michael - 22 mars 2019 17:11




Helt glömt av detta med att blogga

känns det som. Så mycket annat som kommer ivägen

hela tiden.

 

 

ÄNTLIGEN !!!

Kan man vara ute små stunder i trädgården utan

att ha på sig skoteroverallen. Har hunnit med att rensa 4 rabatter

redan (JA Andreas, det är Isabell som gjort det)

 

 

Vi kan sammarbeta tillsammans så gott

det går utan att gå varandra på nerverna (host) och det

känns väldigt bra. Men fortfarande har jag svårt att säga stopp

samtidigt som när frun vill....

 

 

Ja ni vet, Alfons Åbergs syndromet slår in varje

gång för det finns ju alltid den där saken som man "SKA BARA"

hela tiden. Uttröttande till förbannelse...

 

 

Dags att kolla på Musse´s Klubbhus med mitt barnbarn.

Trevlig fredag på er alla och ha en skön helg!

Av Michael - 16 mars 2019 11:49




Kan man nästan tro!

 

 

Det märkliga är att hur mycket hon städar blir hon sällan

nöjd. Hon springer runt med ett leende och dammsuger, dammar, putsar

planerar, lyfter undan hela tiden. Tror hon började runt 8 imorse så vid 9 vågade jag inte ligga kvar längre.

 

 

Har gjort min beskärda del och ska efter lite ryggvila

fortsätta bära ut saker ur huset så husfriden lägger sig en aning. *blink*

Musiken strömmar ur högtalarna och nu har det gått runt att man redan tröttnat så jag får nog fixa fram ny städmusik innan "hushållerskan" tröttnar och troligen kastar ut mig med....

 

 

" it´s the way we are "

 

Hoppas solen skiner på er med.

Dags att börja "springa" igen och göra lite nytta.

Får ju som sagt finbesök idag så jag vill ju inte frun ska få hela äran

även om hon gör 98% av sysslorna.... (med ett leende som sagt)

 

 

 

 

Av Michael - 15 mars 2019 13:06




Tänk att en förlust kan vara så oviktig.

Eller det var ju en förlust på övertid så den

gav ju endast 1 poäng men den fick Färjestad 

att efter 10 år senast vinna serietabellen.

 

 

VI ÄR FÄRJESTAD !!!

 

 

 

Nu inväntar vi motståndare till Kvartsfinalen

sen nästa lag i Semifinal. Avslutningen blir det

GULD NUMMER 10 att lägga i kappsäcken.

 

 

Imorgon får vi middagsgäster.

Vi blir 8 stycken vid middagsbordet så då ska

allt vara perfekt. Betyder alltså att frun förvandlas till

en hårdnackad ( c e n s u r ) och huset ska se felfritt ut när vi får celebert besök...

 

 

Söndagen kommer iaf jag helga vilodagen och inte

resa mig ur sängen förrän jag accepterar att kroppen vill.

Hoppas ni får en skön mysig helg för det ska vi ha......

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 13 mars 2019 12:20




Med viss mån.

Kliade en aning i fingrarna och

med nöd och näppe så gick kvällen

som den skulle utan problem.

 

 

Sitter och dagdrömmer om 500:-

och jag hoppas att dom infinner sig snart

för jag vill lära mig att svetsa igen.

 

 

Fick 2 presentkort på min 50-års dag

så på Biltema står min svets och väntar.

Insåg precis nu att jag INTE behöver mer än 300:-

eftersom mig svetsen kostar 1299:-

 


Får kolla med min "favvo-kusse" och

se vad han tycker om mitt val jag gjort.

Blev ännu mer pirrigt, inte svetsat sen jag gick i skolan

och den lämnade jag 1987 med hemska betyg.

 

 

Ska bli kul och sitta med denna 

och lära sig på nytt igen. Fattar egentligen inte

varför jag gick maskin men lägger skulden på dig

Magnus Abrahamsson. (hahahaha)

 

 

Hmm... Kusinen skjöt mig i sank.

Han yttrade tyvärr att lägga till 2000:-

och få en bättre och större svets där man kan svetsa flera olika material å legeringar. (dumma dig)

 

Av Michael - 12 mars 2019 12:23




Igår när jag satt ute och njöt

av solen fick man liten förhoppning.

Idag grusades allt...

 

 

Plusgrader ena dagen sen fryser allt

i både jord och gräsmatta. Vill börja plantera

utan att man måste elda i jorden innan.

 

 

Trött på kylan, trött på dålig cirkulation

i fingrarna, trött på att ha värre värk när kylan

är som värst.

 

 

Ska egentligen vara ute i verkstan nu och lackera 

det sista som ska göras men med 2-3 minus så 

är det inte optimalt för vare sig färgen eller fingrarna.

 

 

Får hoppas min underbara hustru orkar med mig

idag för det kan bli lite jobbigt att 

bära på extra energi i hjärnan men inte få utlopp

för det....

 

 

- Tjingeling -

 

 

Av Michael - 11 mars 2019 12:32




Trots klarblå himmel och strålande

solsken så dämpar det inte katastrofen.

 

 

Eller katastrof kanske var fel ordval

för den gemene personen men för oss är det

ingen rolig dag idag. Mest jobbigast för frun

för jag brukar vara "Domedagsprofeten" som tror

det värsta varje gång.

 

 

Denna gången löste det sig men det kostade skjortan

så nu "JÄVLAR" får vi sätta fart och täcka upp detta

på ett lindrigt sätt. Försöker med ett äpple och musiken från 90-talet...

 

 

Har fått klar vårat bord.

 

   

Av Michael - 9 mars 2019 12:08




Men fick mest ångest.

Alla våra projekt vi har att göra denna våren

eller detta året är gigantiskt många.

Vissa måste verkligen göras och andra inte så noga.

 

 

# Laga växthuset efter alla stormar.

 

# Lägga om vid odlingslådorna.

 

# Klippa fruktträden.

 

# Fylla rabatterna med växter.

 

# Kanske fixa hönshus/hönor.

 

# Grillbänk till altanen.

 

# Trädäck till poolen. (dream on)

 

# STÄDA VERKSTAD & MAGASINET !!!!

 

 

Ja den sista punkten borde egentligen stå först

sen i mitten och som avslutning. Mycket man inte kan slutföra om inte verkstan är i dugligt skick.

 

 

Nackdelen med att plocka hem saker från en 

nedstängd second hand butik är att man plötsligt

har en massa saker som kanske INTE är så

BRA HA saker som man först trodde.

 

 

Men men det är bara att bita i det sura 

äpplet och inse att frun har rätt. Man kanske

är en liten smyg-horder som samlar på sig lite

för mycket saker.... (men det erkänner jag inte)

 

 

shyy säg inget..... 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards