•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2016

Av Michael - 30 december 2016 12:09




HAR VÄLDIGT SVÅRT ATT MINNAS VAD SOM SKEDDE FÖRE

MIN FOTOPERATION SOM SKEDDE I SEPTEMBER...

 

 

ELLER JO JAG MINNS MYCKET VÄL ANKOMSTEN AV

VÅRA SÖTA, VACKRA, UNDERBARA, HÄRLIGA, SPRALLIGA

UPPLYFTANDE BARNBARN SOM FÖDDES 17:E MAJ...

 

 

MEN SOM NI KAN FÖRSTÅ SÅ HAR FOTEN SATT SINA SPÅR.

NÄR MAN FÅR BESKEDET ATT JAG KAN RISKERA ATT FÖRLORA

MIN FOT OM DEN INTE SKULLE LÄKA ORDENTLIGT SKRÄMDE

MIG SÅ GIGANTISKT MYCKET OCH DET SITTER DJUPT

ROTAT FORTFARANDE.

 

 

INNERST INNE MÅR JAG RIKTIGT DÅLIGT OCH DET SYNS

SÄKERT OCH FRÅGORNA HAAGLAR OM VARFÖR, HUR ÄR DET, OCH

JAG HAR INGA SVAR ATT GE. JAG TAR EN DAG I TAGET OCH HOPPAS

ATT JAG SKA KUNNA GLÖMMA ALLT DÅLIGT SOM GNAGER INOM

MIG JUST NU.

 

 

JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT 2017 BLIR ETT MYCKET BÄTTRE

ÅR RENT PSYKISKT OCH JA MER FYSISKT MED SÅ JAG KAN

ÅTERGÅ TILL EN NORMAL VARDAG.

- HUR KAN DU GÅ?

- JAG SÄTTER FOTEN FRAMFÖR DEN ANDRA OCH GÅR...

SYND ATT HJÄRNAN INTE FUNKAR PÅ SAMMA SÄTT.

 

EN LITEN ÅTERBLICK...

 

 

                                                 

 

JA SEN VISADE DET SIG ATT MIN FÖDELSEDAG INTE ELLER ALDRIG KOMMER BLI SOM DEN VARIT FÖRUT DÅ MIN PAPPA KOMMER

DELA DEN SOM SIN DÖDSDAG DÅ HAN DEN 13:E JANUARI AVLED

I HEMMET OCH DEN SYNEN GLÖMMER MAN ALDRIG.

 

 

SÅ NU VILL JAG HA ETT NYTT FRISKARE, ROLIGARE

OCH MER AKTIVARE LIV ÅR 2017.

 

OCH TILL ER SOM ORKAT LÄSA HELA VÄGEN VILL JAG TILL

SLUT ÖNSKA ETT UNDERBART OCH HÄRLIGT

 

 

       

 

 

 

Av Michael - 25 december 2016 21:29




Saknar.... miss u...

 

 

 
Vilken kväll det blev.

Hur ska man kunna trumfa detta tänker man.

Nästa år ska julen firas hemma hos oss så nu kommer hjärnan spinna

på sparlåga 11 månader typ.

 

 

Fin mat, perfekta presenter...

  • Hårtrimmer
  • Prenumeration Trädgårdstidning.
  • Japan såg
  • 1 Bok.
  • 1 Skjorta...

 

Ja flera paket fick jag men minns inte allt utan att titta efter.

Jo ett presentkort på IKEA fick vi med som säkert kommer spenderas

ganska snart gissar jag.

 

 

Köket ska färdigställas med vitrinskåp och en mindre köpmansdisk

sen är det nog bara ett nytt bredare köksbord som saknas.

Men imorgon blir det vilodag och hoppas man kan samla nya krafter

och slippa dessa deprimerande tankar som driver mig ner.

 

 

God fortsättning....

 

Av Michael - 19 december 2016 19:00




Ja har hånats, blivit utskrattad, retad, mobbad

för mycket i mitt liv men inget har sårat mig så enormt som......

 

 

....Att inte få bära sina mysbyxor på allmän plats.

Glädjen ligger högt i tak hos många nu gissar jag när en epok gått i graven.

Föreställ dig urtvättade svarta byxor som nästan börjat gråna och som toppen

av isberget har fått fläckar av klorin som sen gjort byxorna svarta med röd/orangea

fläckar.

 

 

Fattar inte varför jag envisats med att ha dom på mig så länge

och varken färgat dom eller kastat. Nu är dom avklippta och fläckarna är ett

minne blott.

 

 

Dagen annars har gått i 200...

Såromläggning, julklappsinköp och trots envishet så fick vi köpa

ny julgransmatta då vi trodde den hade överlevt julen 2015 men så var inte fallet.

Efter 7-8 butiker fann vi den på Ö&B för 79:- så nu kan vi snart ta in granen.

 

 

MEN...

Nu ska tomtarna ner från vinden.

Ja kanske inte alla lådor men några av dom. *pust*

Av Michael - 15 december 2016 11:06




Har hittat den va jag anser vara den perfekta

julklappen och jag har nu fram till måndag att

samla in 1500:-

 

 

Följ detta inlägg så får ni se om 

jag kommer hela vägen fram.

 

HAR NU: 100:-  140:- 

 

Kommer inte skriva vad eller till vem då

personen kan läsa denna blogg.

Ska kämpa till sista droppen för att nå detta

målet nu i helgen.

 

 

Får försöka sälja så mycket jag kan.

Kanske får tillverka saker, leta fram saker

och även hinna med att leta fram och samtidigt

plocka ner tomtarna från vinden med sonens hjälp.

 

 

HELP ME OBI ONE KENOBI - YOURE MY ONLY HOPE

Av Michael - 13 december 2016 19:28




År 2017 kommer det finnas en äkta.

Ingen plast utan jag har blivit hjärntvättad

av min granne till att välja annat.

 

 

- Klart de ska vara äkta.

- Doftar underbart.

- Bara du vattnar den.

- Har du köpt en så dyr jugransfot så måste du.

 

 

Vilken press...

Så på söndag följer det med en "disney gran"

om jag själv får bestämma.

Har stora krav så det kommer nog ta tid innan jag finner

den rätta som ska med hem.

 

 

Kruxet nu blir vad man ska välja för belysning då den befintliga sitter i granen på vinden.

Får klura en stund på detta och se om jag kan lösa det på något snabbt sätt.

 

 

Denna julen SKA det dofta gott.

I helgen ska nog jag och sonen plocka ner lite

tomtar för jag har pressats att visa upp alla jag

har skrutit om.Finns en del lådor om man ska säga så.

 

 

Håll tummarna!

 

Av Michael - 12 december 2016 10:02




6 gånger...

 

 

Hur ska man kunna toppa detta?

Milde himmel helt enkelt.

Helgen var produktiv och det känns i ryggen idag.

 

 

Ska inte klaga utan bara inse att man kan inte

styra över allt utan bara leva med sina krämpor

hur stora eller små dom än må vara.

 

 

Grannen fick en gran, utsidan fick granar

och dottern fick en egen designad julgrupp.

Fåglarna fick mat och idag ska dom få äpplen.

 

 

Senare åker vi till Rökila!

Dagens höjdpunkt för min del.

Av Michael - 10 december 2016 23:05




...går hit och det går dit, det går runt en liten bit

och det startar på ett kick...

 

 

Lite som min hjärna just nu.

Lugnet har lagt sig lite mer och mer för varje dag.

Som det ser ut just nu ser jag fram emot morgondagens

korta utflykt före dotterns kalas.

 

 

Nästa vecka blir det även en resa till Paradiset

Rökila där jag ska kolla på Julstjärnor.

Frågan är vilken färg man kommer välja och vad som 

finns där.

 

 

peace out...

Av Michael - 9 december 2016 17:42

 Herregud !!!

 

Ja jag vet vad du svarar.

Denna veckan är inte alls som den ska men jag stakar vidare med ett falskt leende på läpparna och svullen under ögonen p.g.a för lite sömn.

 

 

Känner mig gråtfärdig.

Varför?

Bra fråga har du fler?

 

 

Kopplar bort hjärnan nu och kollar hockey

KANSKE man orkar med morgondagens MÅSTEN 

eller kanske...

 

 

Ha en skön kväll och helg på er 

och ta vara på tiden.

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards